استفاده از مچ بندهای هوشمند برای پیش بینی افسردگی

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در جریان مطالعه ای که به وسیله تیمی از دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور انجام شد، در مجموع 290 بزرگسال با میانگین سنی 33 سال وظیفه پوشیدن دستگاه ردیابی فعالیت فیت بیت شارژ 2 را برای 14 روز متوالی داشتند. به آنها گفته شد که این مچ بند را غیر از زمان حمام کردن یا شارژ مجدد باتری آن همواره بر دست نمایند.

استفاده از مچ بندهای هوشمند برای پیش بینی افسردگی

در ابتدا و سپس در انتها دوره دو هفته ای، شرکت کنندگان پرسشنامه ای را تکمیل کردند که به طور گسترده برای شناسایی افراد افسرده استفاده می گردد. سپس نتایج آن پرسشنامه ها با داده های جمع آوری شده به وسیله مچ بندهای فیت بیت ترکیب شد و برای افزایش توان درک یک برنامه کامپیوتری مبتنی بر یادگیری ماشینی به نام مدل Ycogni استفاده شد.

هنگامی که آن برنامه بعداً برای تجزیه و تحلیل داده های فیت بیت به تنهایی مورد استفاده نهاده شد، ثابت شد که مچ بندهای یادشده در پیش بینی اینکه کدام افراد بیشتر در معرض ابتلاء به افسردگی هستند و کدام افراد کمترین احتمال ابتلاء به افسردگی را دارند، تا حدود 80 درصد دقیق عمل می نماید.

بر اساس آنالیز مذکور افراد در معرض خطر افسردگی، بین ساعت 2 تا 4 صبح و سپس در بین ساعات 4 صبح تا 6 صبح ضربان قلب متفاوت تری داشتند که به وسیله Fitbits میزان گیری شد. این با یافته های مطالعات قبلی مطابقت دارد که نشان می دهد تغییرات ضربان قلب هنگام خواب می تواند یک شاخص فیزیولوژیکی معتبر برای شناسایی افسردگی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2149

به "استفاده از مچ بندهای هوشمند برای پیش بینی افسردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از مچ بندهای هوشمند برای پیش بینی افسردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید