از شترسواری تا تماشای آسمان شب در کویر مصر اصفهان

به گزارش بوستان گفتگو، اگر به شهر اصفهان و اطراف آن سفر می کنید رفتن به کویر مصر را از دست ندهید. گرچه شهر اصفهان خود به تنهایی جاذبه های گردشگری نابی را در خود جای داده است اما کویر مصر از آن جاهایی است که با یک بار بازدید از آن خاطراتی ماندگار در ذهنتان ثبت می گردد.خاطراتی چون تماشای آسمان پرستاره کویر در شب و یا پیاده روی بر روی ماسه های نرم.

از شترسواری تا تماشای آسمان شب در کویر مصر اصفهان

مصر نام روستایی کویری در استان اصفهان و در 45 کیلومتری شهر جندق است. این روستا در مجموع حدود 120نفر جمعیت دارد و به دلیل منحصربه فرد بودن و داشتن چشم اندازهای نفس گیرش، یکی از جذاب ترین شگفتی های گردشگری ایران به شمار می آید. این روستا پس از پشت سر گذاشتن جاده و گذر از مناطق کویری دیده می گردد. نشانه روستای مصر دو طاق کوچک در ورودی آن است که روبروی هم قرار دارند. خانه های قدیمی روستای مصر یکی پس از دیگری پدیدار می شوند؛ این خانه ها جنسی از کاهگل و درهایی چوبی با پنجره هایی کوچک و شیشه هایی رنگی دارد.

تپه های ماسه ای زرد رنگ و رمل ها، دیدنی ترین بخش کویر است. ایستادن در یک نقطه از آن همانا و تماشای رمل های زرد رنگ آن هم تا جایی که چشم کار می نماید، همانا.

شما می توانید برای آن که کمی از فعالیت های گذشتگان را تجربه کنید، در کویر سوار شتر شوید و از یک گشت وگذار متفاوت لذت ببرید و اگر می خواهید سفرتان کمی هیجان انگیزتر باشد، می توانید موتور سواری در کویر را تجربه کنید.

شما می توانید از اواسط پاییز تا اوایل بهار که فرصت خوبی برای کویر گردی است، از کویر مصر دیدن کنید.

به دلیل سفر گردشگران، در این منطقه امکانات رفاهی نسبتا خوبی وجود دارد. پس فقط کافی است لوازم ضروری و داروهای شخصی تان را بردارید. حتما کفش مناسب پیاده روی بپوشید چون یک کویرنوردی به یادماندنی در انتظارتان است.

منبع: همگردی
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 469

به "از شترسواری تا تماشای آسمان شب در کویر مصر اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شترسواری تا تماشای آسمان شب در کویر مصر اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید