شروع صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی

به گزارش بوستان گفتگو، سرپرست مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت از شروع صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی برای همه ایرانیان اطلاع داد.

شروع صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی

علی شریفی زارچی سرپرست مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی خبرنگاران، از شروع صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی و انگلیسی برای همه ایرانیان اطلاع داد و گفت: از هم اکنون تمام افرادی که یک یا دو نوبت واکسن زده اند، می توانند در سامانه salamat.gov.ir کارت واکسن دیجیتال فارسی خود را به رایگان دریافت نمایند.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بیان نمود: بعضی محدودیت ها در زمینه مسافرت، حضور در اماکن آموزشی و ورزشی و محدودیتهای مشاغل و اصناف به زودی برای دارندگان کارت واکسن دیجیتال فارسی برداشته خواهد شد.

شریفی اضافه نمود: محدودیت ها بر اساس دستورالعمل های معاونت بهداشت اعمال می گردد، حالا قرار است مشاغل بسیاری مانند پاساژها، باشگاه های ورزشی، موزه ها و مراکز فرهنگی بنابر تعاریف معاونت بهداشت برای افرادی که واکسن دریافت نموده اند، بازگشایی شوند.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بیان نمود: هم چنین افرادی که مسافرت خارج از کشور دارند، می توانند به وسیله همین سامانه کارت واکسن دیجیتال انگلیسی خود را به رایگان دریافت نمایند.

شریفی ادامه داد: در بسیاری از کشورهای جهان کارت دیجیتالی برای شناسایی افرادی که واکسن دریافت نموده اند، راه اندازی شده است، باید توجه داشت که کارت واکسن یک بارکد دو بعدی (کیو آرکد) دارد و قابلیت اصالت سنجی است و در ایران از چندی پیش سامانه دریافت کارت واکسن دیجیتال به زبان انگلیسی راه اندازی شده بود.

سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت بیان نمود: افراد در صورت مشاهده هر گونه اشکال در تاریخ یا نوع واکسن یا عدم ثبت یک یا دو نوبت واکسن، فرم گزارش خطا در کارت واکسن دیجیتال را تکمیل نمایند.

بیشتر بخوانید

تنها مرجع رسمی صدور کارت واکسن دیجیتال وزارت بهداشت است/ مسافران خارجی هیچ پولی نپردازند

شروع به کار کسب و کار ها منوط به داشتن کارت هوشمند واکسن کروناست

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1935

به "شروع صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع صدور کارت واکسن دیجیتال به زبان فارسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید