شروع ساخت 30 مدرسه توسط خیرین در کرمانشاه

به گزارش بوستان گفتگو، مدیرکل نوسازی مدارس کرمانشاه گفت: خیرین مدرسه ساز استان از ابتدای سال جاری کار ساخت 30 مدرسه را در استان شروع نموده اند.

شروع ساخت 30 مدرسه توسط خیرین در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مرزبان نظری در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه که با حضور جمعی از خیرین مدرسه ساز استان در تالار گل نرگس این شهر، برگزار گردید، اظهار کرد: در سال 97 با همت خیرین مدرسه ساز 127 مدرسه با 403 کلاس درس و زیربنای 37 هزار و 800 متر مربع به بهره برداری رسید.

وی توضیح داد: از ابتدای سال جاری تاکنون هم نزدیک 30 مدرسه برای ساخت به خیرین واگذار شده که همگی این مدارس در دست ساخت هستند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با تأکید بر ضرورت معرفی خیرین مدرسه ساز به جامعه، این اقدام را در جهت افزایش تعداد خیرین مدرسه ساز مثبت ارزیابی کرد.

نظری در ادامه اشاره ای هم به روند بازسازی مدارس مناطق زلزله زده با همت خیرین مدرسه ساز داشت و اظهار کرد: در جریان زلزله آبان ماه سال 96 تعداد 78 مدرسه با 415 کلاس درس در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه آسیب دید که 53 مدرسه آن روستایی و 25 مدرسه شهری بود که تمامی مدارس روستایی تحویل شده و تنها ساخت 15 مدرسه شهری باقی مانده که کار ساخت این مدارس هم در دست اقدام است و همه این مدارس مهرماه سال جاری تحویل دانش آموزان می گردد.

وی اشاره ای هم به سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه داشت و افزود: سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه از میانگین کشوری که 5.8 مترمربع است وضعیت بهتری دارد که با افزایش 7 دهم متر مربعی فضاهای آموزشی پس از وقوع زلزله با مشارکت خیرین کمبود فضاهای آموزشی شهرستان های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی هم مرتفع شده است.

فرهاد تجری رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز از خیرین مدرسه ساز استان به واسطه حضور پررنگشان در جریان بازسازی مدارس مناطق زلزله زده استان تقدیر کرد.

وی از مدرسه سازی به عنوان یک کار خیر ماندگار یاد کرد و افزود: خیرین مدرسه ساز استان در جریان زلزله تابلوهای زیبایی از خدمتگزاری به مردم زلزله زده را به نمایش گذاشتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: اگر خیرین مدرسه ساز استان نبودند شاید روند بازسازی مدارس زلزله زده خیلی طولانی می شد، چراکه دریافت بودجه برای بازسازی این مدارس قطعاً زمانبر بود.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان غرب در مجلس شورای اسلامی از بازگشایی مدارس مناطق زلزله زده در زمانی کوتاه به عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد و افزود: بازگشایی مدارس در واقع بازگشت زندگی به مناطق زلزله زده بود.

وی در ادامه با قدردانی از حضور خیرین در عرصه های مختلف در شهرستان های زلزله زده استان کرمانشاه، ادامه داد: حضور به موقع خیرین پس از زلزله آبان ماه سال 96 در حوزه های مختلف مدرسه سازی، بهداشت و درمان و … جلوه ای از ایثارگری این خیرین بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 249

به "شروع ساخت 30 مدرسه توسط خیرین در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت 30 مدرسه توسط خیرین در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید