5 اپلیکیشن و سرویس برتر تبدیل واحد

به گزارش بوستان گفتگو، در این مطلب به معرفی 5 مورد از برترین اپلیکیشن ها و سرویس های تبدیل واحد می پردازیم که به یاری آن ها می توانید انواع و اقسام واحدهای مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید.

5 اپلیکیشن و سرویس برتر تبدیل واحد

تبدیل واحد یکی از ضروری ترین کارهایی است که در بسیاری از زمان ها ممکن است به آن احتیاج داشته باشیم. کشورهای مختلف برای میزان گیری کمیت های فیزیکی و علمی، واحدهای میزان گیری متفاوتی دارند و در طول تاریخ خود، یک سری واحدهای خاص را برای میزان گیری موارد مختلف استفاده نموده اند. از جمله این موارد می توان به مسافت، طول، زاویه و… اشاره نمود که واحدهای میزان گیری آن ها در کشورهای مختلف با هم فرق دارند.

گاهی اوقات پیش می آید که ما برای انجام یک سری از کارها احتیاج داریم بدانیم یک عدد معین با واحد یک کشور، در یک کشور دیگر به چه عددی تبدیل می گردد. فرض کنید یک مقاله علمی را می خوانید که در آن، یک واحد نظیر مسافت، قد و… به صورت فوت، مایل یا اینچ نوشته شده است. حال شما احتیاج دارید که این واحدها به متر، کیلومتر و سانتی متر تبدیل شوند تا به درک درستی از مقاله برسید.

در نتیجه، وجود یک اپلیکیشن یا سرویس تبدیل واحد می تواند بسیار به یاری تان بیاید. هدف ما از نوشتن مطلب هم دقیقا همین است که شما را با سرویس ها و اپلیکیشن های مختلف که در این زمینه وجود دارند آشنا کنیم. این اپ ها و سرویس ها عبارت اند از:

  • اپلیکیشن Unit Converter
  • اپلیکیشن ایرانی سنجه
  • وب سایت kitset
  • وب سایت bahesab
  • وب سایت tajhiz-sanat

1. اپلیکیشن تبدیل واحد Unit Converter

یکی از برترین اپلیکیشن های موجود در زمینه تبدیل واحدهای مختلف به یکدیگر، Unit Converter است. این اپلیکیشن رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و اگرچه از زبان فارسی پشتیبانی نمی نماید که بتوانید به راحتی متوجه شوید واحدهای مختلف چه معنایی دارند، اما اگر اندکی با زبان انگلیسی و شکل اختصاری واحدها آشنا باشید، قطعا Unit Converter را یک اپ بسیار کاربردی می بینید.

این اپلیکیشن قادر است واحدهای مختلف از جمله مساحت، ارز رایج کشورها حتی ریال، انرژی، واحدهای آشپزی، دما، زمان، فشار، نیرو و بسیاری از موارد دیگر را به یکدیگر تبدیل کند.

البته یک اپلیکیشن دیگر هم با همین نام در پلی استور برای دانلود در دسترس واقع شده است اما قابلیت های آن فقط اندکی کمتر است. در عوض شما نه تنها می توانید با یاری این اپلیکیشن، واحدها را به هم تبدیل کنید، بلکه قادر خواهید بود از یک سری از ابزارها نظیر کرنومتر، نقاله، جدول مندلیف، تقویم، تایمر، قبله، ترکیب رنگ و… بهره ببرید که باعث می گردد Unit Converter به یک اپلیکیشن بسیار کامل و جامع تبدیل گردد.

2. اپلیکیشن تبدیل واحد ایرانی سنجه

مهم نیست چه اپلیکیشن تبدیل واحدی دارید، مادامی که این اپلیکیشن، ایرانی نباشد، شما نمی توانید واحدهایی نظیر فرسنگ، ذرع، چارک، گره، بهر، خروار، سیر، من، ری و… را به هم تبدیل کنید چرا که این واحدها فقط برای ما ایرانی ها هستند و اپلیکیشنی هم که ایرانی نباشد، تقریبا غیرممکن است که امکان تبدیل این واحدها را داشته باشد. بنابراین می توان گفت این اپلیکیشن برای کسانی که می خواهند از واحدهای قدیمی ایرانی هم مطلع شوند بسیار مناسب است.

البته این اپلیکیشن آنقدر کامل و خوب هست که بتواند احتیاجهای شما را در تبدیل واحدهای مختلف پوشش دهد. این یعنی فقط تبدیل واحدهای سنتی ایرانی نیست که اپلیکیشن سنجه می تواند انجام دهد. بلکه واحدهای دیگر را هم در هشت گروه مختلف به هم تبدیل می نماید و حتی امکان تبدیل تاریخ را هم از میلادی به شمسی دارد تا بدین ترتیب شما احساس کمبودی نداشته باشید. تمام این قابلیت های خوب در حالی در اپ یادشده واقع شده است که حجم آن تنها 1 مگابایت است.

گفتنی است متأسفانه این اپلیکیشن فقط نسخه اندرویدی دارد و برای سیستم عامل iOS در دسترس نیست. هرچند کاربران این سیستم عامل محبوب هم می توانند از اپ ها و سرویس های خوب دیگر استفاده نمایند.

اگر در پی یک اپلیکیشن خوب دیگر هم هستید که بتواند به زبان فارسی، واحدهای مختلف را به هم تبدیل کند، مبدل واحدات که به صورت رایگان در پلی استور در دسترس واقع شده است هم می تواند احتیاج شما را رفع کند. برای این اپلیکیشن شرح مجزایی در نظر نمی گیریم چون از لحاظ امکاناتی که دارد، نسبتا ضعیف تر از رقبا است اما یکاهای مرسوم را به هم تبدیل می نماید و از این حیث جای نگرانی وجود ندارد. شما می توانید این اپلیکیشن را با کلیک روی لینک زیر روی دستگاه اندرویدی خود دانلود و نصب کنید.

3. وب سایت kitset

اپلیکیشن ها ابزاری عالی برای زمانی هستند که شما دسترسی به اینترنت ندارید. اما گاهی اوقات هم پیش می آید که مشغول خواندن مقاله ای در بستر نت هستید و در همان لحظه با یک واحد ناآشنا روبرو می شوید. در این صورت، استفاده از وب سایت های آنلاین برای تبدیل واحد، گزینه دم دست تر و منطقی تری به نظر می رسد.

یکی از این وب سایت ها که عملکرد فوق العاده ای در زمینه تبدیل واحد دارد، کیت ست است. این وب سایت که پیش تر و هنگام معرفی برترین اپ های تبدیل تاریخ هم به آن اشاره نموده بودیم، خوشبختانه امکان تبدیل واحدهای مختلف به یکدیگر را دارد و می تواند با پشتیبانی از واحدهایی نظیر حجم، طول، وزن، گشتاور، فرکانس، انتقال داده، چگالی، زاویه، جریان الکتریکی و… احتیاج شما را رفع کند. این سرویس مجذوب کننده، یک اپلیکیشن هم دارد که در صورت تمایل می توانید آن را دانلود و بهره ببرید.

4. وب سایت bahesab

وب سایت ها اگرچه ابزارهای دم دست تری هستند، اما زمانی پیش می آید که می بینیم بنا به دلایلی، یک وب سایت از کار می افتد یا امکان دسترسی به آن وجود ندارد. در نتیجه اطلاع از اینکه یک وب سایت خوب دیگر هم برای تبدیل واحد وجود دارد می تواند مفید باشد.

وب سایت bahesab (باحساب) را می توان یک جایگزین خوب برای مواقع ضروری در نظر گرفت که با عملکرد بسیار خوبی که در زمینه تبدیل واحد دارد می تواند به شما یاری کند. تمام واحدهایی که می گردد با کیت ست تبدیل کرد، در سرویس باحساب هم پشتیبانی می شوند. بنابراین شما به بیش از 20 واحد مختلف برای تبدیل دسترسی خواهید داشت.

5. وب سایت تبدیل واحد Tajhiz-Sanat

این وب سایت بیشتر برای افرادی طراحی شده که در رشته مهندسی فعالیت می نمایند احتیاج دارند یک سری از یکاها را به یکدیگر تبدیل نمایند. این ابزار به شما یاری می نماید در کنار تبدیل واحدهای مرسومی که هر اپلیکیشن یا سرویسی از آن ها پشتیبانی می نماید، یک سری واحدهای دیگر نظیر آنتالپی، آنتروپی، کمیت های ترمودینامیکی، گرانروی، تنش، واحدهای SI و غیر SI، واحدهای نوری، سرعت اولیه، زاویه، شتاب و… را هم به هم تبدیل کنید.

البته وقتی به وب سایت یادشده سر می زنید، می بینید که تبدیل واحدهای مرسوم فقط بخشی از قابلیت های خوب آن به شمار میرود. شما در بالای صفحه می توانید به یک سری قابلیت های دیگر نظیر جدول اشتال تیرآهن، جدول های وزنی و محاسبه گر وزن و متریال لوله و ورق نیز دسترسی داشته باشید. بنابراین می توان گفت مورد آخر، کامل ترین و تخصصی ترین ابزاری است که برای تبدیل واحدهای مختلف در دسترس شما واقع شده است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2201

به "5 اپلیکیشن و سرویس برتر تبدیل واحد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اپلیکیشن و سرویس برتر تبدیل واحد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید