کونته در اندیشه احیای ایتالیا پیش از وداع با آتزوری

به گزارش بوستان گفتگو، لاجوردی پوشان سرزمین چکمه ای می خواهند در آخرین تورنمنتی که زیر نظر کونته به میدان می رود، خاطره اش شیرین را برای سرمربی فصل آینده چلسی بسازند.

کونته در اندیشه احیای ایتالیا پیش از وداع با آتزوری

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی ایتالیا در شرایطی وارد رقابت های یورو 2016 می شود که انگیزه فراوانی برای احیای اعتبار از دست رفته اش به سبب حذف از مرحله گروهی جام جهانی 2014 دارد.

سرمربی: آنتونیو کونته

آنتونیو کونته سال 2014 پس از هت تریک قهرمانی در سری A به همراه یوونتوس جانشین چزاره پراندلی شد که به دلیل ناکامی بزرگ شاگردانش در جام جهانی 2014 - جایی که با قبول دو شکست و حذف از مرحله گروهی رقابت ها تحقیر شدند - استعفا کرد. کاپیتان پیشین یوونتوس با ایتالیایی ها قراردادی دو ساله بست و هدف اصلی او رساندن آتزوری به یورو 2016 بود که این هدف محقق شد. او این هدف را با استفاده از سیستم بازی 4-2-4 محقق کرد و پس از آن به سیستم 2-5-3 روی آورد، همان سیستمی که در یوونتوس با آن نتیجه گرفت. حضور هر سه مدافع یووه (بارتزالی، بونوچی و کیه لینی) در ترکیب آتزوری به کونته انگیزه زیادی برای استفاده از خط دفاع سه نفره داد و این تاکتیک به آتزوری اجازه داد که بدون قبول حتی یک شکست به مرحله نهایی یورو راه پیدا کند، هرچند این صعود بی جنجال نبود. کونته در ماه آوریل با چلسی قرارداد بست تا سرمربی این تیم در فصل آینده باشد. به این ترتیب یورو 2016 آخرین تورنمنتی است که آتزوری تحت ِراهنمایی کونته به میدان می رود.

راستا صعود

تیم ملی ایتالیا با حاشیه امنیتی چهار امتیازی و با کسب هفت پیروزی و سه تساوی از 10 بازی اش، به عنوان صدرنشین گروه H جواز حضور در یورو را کسب کرد. این تیم اما گاهی اوقات رویکردی محتاطانه داشت و تحت ِفشار قرار می گرفت به خصوص زمانی که بازیکنان جوانش را به میدان می فرستاد از جمله پیروزی یک بر صفرش در خانه برابر مالت و برد 2 بر یکش در خانه برابر آذربایجان. کونته زمانی که ملی پوشان یوونتوسی اش در اردوی آتزوری مصدوم شدند، از سوی طرفداران دوآتشه بانوی پیر تهدید به مرگ شد. او همچنین به فشار آوردن روی بازیکنانش در اردوی های تمرینی متهم شد و این در حالی بود که آنها را برای مدتی محدود در اختیار داشت. عدم همکاری باشگاه های ایتالیایی با کونته برای آزاد گذاشتن ملی پوشان ایتالیایی شان پایان سرمربی پیشین یوونتوس را به این نتیجه رساند که دیگر نباید قراردادش را با فدراسیون فوتبال ایتالیا تمدید کند.

تاریخچه حضور در یورو

ایتالیا سال 1968 در فینال یورو یوگسلاوی سابق را شکست داد و در خانه خود در شهر رم جشن قهرمانی گرفت، البته آن قهرمانی به زمانی برمی شود که یورو تنها چهار تیم داشت. این تنها قهرمانی ایتالیایی ها در جام ملت های اروپاست و از آن موقع تا کنون لاجوردی پوشان دو بار نایب قهرمان شده اند که آخرین آن سال 2012 بود که در فینال با نتیحه 4 بر صفر به اسپانیا باختند. آنها سال 2000 هم در وقت های اضافی با گلی که دیوید ترزگه زد به فرانسه باختند.

بازیکن کلیدی: جان لوئیجی بوفون

در شرایطی که مهره های کهنه کاری مانند آندره آ پیرلو به دلیل رفتن به MLS و دور شدن از سطح حرفه ای بازی های باشگاهی اروپا از چشم کونته افتاد و بازیکنانی مانند مارکو وراتی و کلودیو مارکیزیو هم به دلیل مصدومیت شانس حضور در یورو را از دست داده اند، کاپیتان تیم جان لوئیجی بوفون کلیدی ترین مهره آتزوری است. او تابستان سال جاری 38 ساله می شود، اما طبق گفته خودش می خواهد مانند اسطوره دروازه بانی فوتبال کشورش دینو زوف تا 40 سالگی بازی کند و یک بار دیگر حضور در جام جهانی را تجربه کند که با توجه به آمادگی جسمانی اش، این هدف چندان دور از دسترسی نیست.

پدیده: دومنیکو براردی

مهاجم سرزنده و چپ پای ساسولو که یوونتوس برای شکارش کمین نموده است، یکی از پدیده های فصل اخیر سری A بود. براردی در سن 19 سالگی کارهایی خارق العاده ای انجام داده است، از جمله زدن چهار گل در یک بازی به میلان. او از سال 2014 که تیمش به سری A صعود کرد تا الان 33 گل در این رقابت ها زده است. شگرد او حمله از سمت راست، حرکت در عرض به سمت میانه و یا استارت های سرعتی از میانه میدان است. پس اگر کونته بخواهد به حرف منتقدانش گوش کند و سیستم بازی تیمش را به 3-3-4 تغییر دهد، مهاجم ساسولو که برای تیم زیر 21 ساله های ایتالیا هم بازی می نماید، گزینه ای عالی برای ایفای نقش به عنوان بال راست است.

برنامه بازی ها:

بلژیک - ایتالیا، دوشنبه 24 خرداد، ساعت 23:30

ایتالیا - سوئد، آدینه 28 خرداد، ساعت 17:30

ایتالیا - ایرلندجنوبی، چهارشنبه 2 تیر، ساعت 23:30

منبع: تسنیم
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 612

به "کونته در اندیشه احیای ایتالیا پیش از وداع با آتزوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کونته در اندیشه احیای ایتالیا پیش از وداع با آتزوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید