کوالکام احتمالا یک کنسول بازی اندرویدی شبیه نینتندو سوییچ می سازد

به گزارش بوستان گفتگو، این طور که به نظر می رسد، گویا کوالکام در حال کار روی ساخت یک کنسول بازی اندرویدی است که ظاهری شبیه به کنسول نینتندو سوییچ دارد.

کوالکام احتمالا یک کنسول بازی اندرویدی شبیه نینتندو سوییچ می سازد

تا به امروز شرکت های متعددی به ساخت کنسول های بازی روی آورده اند اما هیچ یک از آن ها به اندازه سونی، مایکروسافت و نینتندو در این زمینه پیروز عمل نکردند. حالا به نظر می رسد کوالکام هم وارد این راه شده و قصد دارد از اولین کنسول گیمینگ مبتنی بر اندروید خود رونمایی کند.

به گزارش وب سایت Android Police و نقل از یکی از اعضای توسعه دهندگان XDA با نام میشل رحمان، گویا کنسول کوالکام ظاهری شبیه به نینتندو سوییچ داشته و از کنترلر جوی-کان قابل جداشدن بهره می برد. نمایشگر این محصول 6.65 اینچی و با کیفیت +FHD خواهد بود. با توجه به اندازه صفحه، گویا یک گوشی معمولی را به صورت افقی در دست نگه داشته باشید و دو طرف آن هم یک جفت کنترلر شبیه به کنترل جوی -کان قرار بگیرد. گویا این محصول از اندروید 12 بهره می برد اما هیچ یک از قابلیت های یک گوشی هوشمند در آن وجود نخواهد داشت. بنابراین انتظار داریم این محصول اوایل سال بعد و تنها با قابلیت گیمینگ راهی بازار شود.

از قابلیت های دیگر این محصول می توان به باتری 6/000 میلی آمپر ساعتی آن اشاره کرد که از قابلیت شارژ سریع (فناوری Quick Charge) هم پشتیبانی می کند. سایر قابلیت های این کنسول اندرویدی را بلوتوث، GPS، موتور لرزشی دوگانه و اسلات کارت حافظه جانبی تشکیل می دهند. این احتمال هم وجود دارد که برای کنسول اندرویدی کوالکام یک فن خنک کننده هم در نظر گرفته شود اما هنوز از این بابت مطمئن نیستیم. لازم به ذکر است این کنسول هیچ دوربینی در هیچ یک از بخش های خود هم نخواهد داشت.

هنوز تعیین نیست آیا این کنسول یک مدل مرجع برای سایر تولیدکننده هاست یا خود کوالکام مشغول کار روی آن است تا یک کنسول بازی اندرویدی را با برند خود راهی بازار کند. به گفته منبع وب سایت Android Police، اگر این محصول واقعا متعلق به کوالکام باشد باید در سه ماه نخست سال 2022 و با قیمت حدودا 300 دلار راهی بازار شود.

میشل رحمان معتقد است این قیمت برای محصولی که باید به پردازنده پرچم دار مجهز شود بسیار پایین است. مدل آزمایشی کنونی به اسنپدراگون 888 مجهز شده و حتی تجهیز به این پردازنده هم برای محصولی که سال 2022 راهی بازار می شود باعث خواهد شد قیمت بالایی برای آن در نظر گرفته شود. حال شاید چون تمام قابلیت های یک گوشی از این محصول حذف خواهند شد، منطقی باشد که چنین قیمتی را برای آن ببینیم.

کنسول گیمینگ اندرویدی کوالکام حتی اگر به اسنپدراگون 888 هم مجهز شود به این خاطر که تنها برای بازی بهینه شده، عملکرد بهتری از گوشی های مجهز به این پردازنده خواهد داشت چرا که اندکی ضخیم تر بوده و به همین خاطر دستگاه فضای بیشتری جهت خنک سازی در اختیار خواهد داشت. هرچه هم که محصولی خنک تر به کار خود ادامه دهد، افت عملکرد کمتری خواهد داشت.

نمونه های اولیه نشان می دهد این محصول به مودم X55 هم مجهز خواهد شد و این یعنی پشتیبانی از اینترنت 5G هم در این کنسول وجود دارد. به گفته میشل رحمان، شماره مدل این محصول GRD8250P است که سه حرف اول را می توان خلاصه شده عبارت Gaming Reference Device در نظر گرفت.

در ماه اکتبر سال گذشته بود که گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه کوالکام با ایسوس وارد همکاری شده تا یک گوشی گیمینگ را اواخر سال 2020 راهی بازار کند. از آن زمان تا به امروز ایسوس گوشی های گیمینگ متعددی را با پردازنده کوالکام راهی بازار کرد اما حرکتی را از سوی خود کوالکام شاهد نبودیم.

حال به نظر می رسد شرکت بالاخره عزم خود را برای ساخت یک کنسول گیمینگ جزم کرده. با این حال چون فاصله زیادی تا زمان رونمایی احتمالی این محصول باقی مانده، نمی توانیم با اطمینان در رابطه با برنامه های این شرکت صحبت کنیم. هرچند به عنوان شرکتی که که در دوره شیوع ویروس کرونا پیشرفت زیادی داشت، ورود کوالکام به دنیای گیمینگ اصلا جای تعجبی هم نخواهد داشت.

از آنجایی هم که این کنسول فعلا با هدف رقابت با کنسول های بازی سونی و مایکروسافت و نینتندو راهی بازار نمی شود و فقط در محدوده بازی های اندرویدی است، کاربران خاص خود را هم دارد و مسئله ای از بابت فروش گریبان گیر آن نخواهد بود؛ به خصوص اینکه گویا قیمت مناسبی هم برای آن در نظر گرفته شده. با ورود این کنسول احتمالا گوشی های گیمینگ با چالش جدی روبرو خواهند شد.

کوالکام همچنین با یک شرکت مطرح در زمینه ساخت کنترلر هم وارد همکاری شده تا وظیفه ساخت کنترلر را به آن محول کند. در نتیجه می توان به این مورد امیدوار بود که عرضه این محصول قطعی است. مسلما کوالکام نمی خواهد با عرضه این کنسول راه صد ساله را یک شبه طی کند و قطعا در این بین با چالش های زیادی روبه رو خواهد شد. با این حال نظر شما در رابطه با این اقدام چیست؟ آیا استراتژی کوالکام برای عرضه یک کنسول بازی اندرویدی پیروزیت آمیز خواهد بود؟

  • تراشه اسنپدراگون بعدی کوالکام ممکن است عملکرد لپ تاپ های رده پایین را بهتر کند

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1658

به "کوالکام احتمالا یک کنسول بازی اندرویدی شبیه نینتندو سوییچ می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام احتمالا یک کنسول بازی اندرویدی شبیه نینتندو سوییچ می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید