کرونا دوباره تاج محل را تعطیل کرد

به گزارش بوستان گفتگو، در دوران همه گیری کرونا دیگر از گروه های عظیم بازدیدکنندگان در تاج محل خبری نیست و به دنبال آن گردانندگان تورهای گردشگری نیز با مشکل روبرو شده اند. با این که اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند رو به کاهش است و فرایند کاهش محدودیت ها و قرنطینه نیز شروع شده است، اما هنوز گردشگران به تاج محل بازنگشته اند.

کرونا دوباره تاج محل را تعطیل کرد

کریشا راتور، که یک راهنمای تور است می گوید در چند روز اخیر هر روز صبح به امید این که بتواند دست کم فضای پیرامون تاج محل را به بازدیدکنندگان نشان دهد به این مکان آمده است، اما هربار ناامید شده است. این راهنمای تور که پس از پدر و پدربزرگش حرفه خانوادگی را پیش گرفته است اکنون که توریستی هند بر اثر کرونا با خسارت روبرو شده به دنبال حرفه دیگری است.

تاج محل، بنای سفیدرنگ قرن هفدهمی، در شرایط عادی سالانه بین 7 تا 8 میلیون بازدیدکننده را جذب می نماید. در سال 2019 دست کم 737هزار توریست خارجی از این بنا بازدید کردند.

اما در 15 ماه اخیر، جز در بازه زمانی کوتاهی، این مقصد توریستی مهم هند تعطیل بوده است و همچون راتور 2500 راهنمای تور دیگر نیز با مشکل روبرو شده اند.

بسیاری از راهنماهای تور در آگرا شهری که تاج محل در آن واقع شده است اکنون با آینده ای نامشخص روبرو هستند.

پدر کریشا که مدیر یک انجمن تجاری است معتقد است حتی در صورت لغو قرنطینه نیز بازگشت به شرایط عادی توریستی در هند دست کم دو سال زمان می برد.

کارکنان هتل ها و رستوران ها نیز با توجه به شرایط کنونی توریستی نسبت به آینده نگران هستند.

تعطیلی تاج محل برای مالکان کسب و کارهای کوچک تر همچون فروشگاه های صنایع دستی نیز خسارت به بار آورده است.

دویچه وله نوشت، آنالیز ای که در سال 2020 توسط کنفدراسیون صنعت هند اجرا شده خسارت 65.57 میلیارد دلاری را برای صنعت توریستی هند و تمام کسب و کارهای وابسته به آن پیش بینی نموده بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1781

به "کرونا دوباره تاج محل را تعطیل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا دوباره تاج محل را تعطیل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید