معرفی فرودگاه چیانگ مای

به گزارش بوستان گفتگو، فرودگاه بین المللی چیانگ مای | Chiang Mai International Airport

چیانگ مای از جذاب ترین شهرهای شمالی تایلند است که روز به روز محبوبیتش در بین گردشگران بیشتر می گردد و فرودگاه بین المللی آن با سالیانه بیش از 2 میلیون مسافر، چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد کشور است. در سفر به چیانگ مای، فرودگاه این شهر اولین جایی است که با آن روبرو می شوید پس خوب است کمی درباره این فرودگاه بیشتر بدانید. می خواهیم درباره فرودگاه چیانگ مای حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

معرفی فرودگاه چیانگ مای

درباره فرودگاه چیانگ مای

فرودگاه بین المللی چیانگ مای فرودگاهی عمومی در شهر چیانگ مای و دروازه ای اصلی به سمت نواحی شمالی تایلند است. این فرودگاه امروز چهارمین فرودگاه پرتردد تایلند است و مسافران زیادی برای سفر به دیگر نقاط جهان و کشور از این فرودگاه استفاده می نمایند. فرودگاه چیانگ مای در ارتفاع 316 متری سطح دریا قرار گرفته و باندی آسفالته در ابعاد 3100 در 45 متر دارد.

فرودگاه بین المللی چیانگ مای در حدود 3 کیلومتری جنوب غربی شهر قرار گرفته است و در هفته 130 پرواز از مقاصد بانکوک، سنگاپور، چین، تایوان، میانمار و لائوس دارد.

اطلاعات کلی فرودگاه چیانگ مای

نام فرودگاه بین المللی چیانگ مای: Chiang Mai International Airport

کد یاتا: CNX

کد ایکائو: VTCC

ارتفاع از سطح دریا: 316 متر

ترمینال ها: 2 ترمینال

وب سایت رسمی فرودگاه: chiangmaiairportthai.com

تاریخچه فرودگاه چیانگ مای

فرودگاه چیانگ مای در سال 1921 به اسم فرودگاه سوتپ تاسیس شد. در سال 2008 فرودگاه بانکوک به دلیل اعتراضات بسته شد به همین دلیل فرودگاه چیانگ مای موقتا به محل فرود ایرلاین های سوئیس و چین تبدیل شد. فرودگاه در سال 2011 قطب ثانویه تای ایر آسیا شد و در سال 2013 حدود 19 ایرلاینی که در این فرودگاه فعال بودند در طی 43 هزار پرواز 5.3 میلیون مسافر را جابجا کردند. با نوسازی هایی که در سال 2014 انجام شد قسمت جای پارک هواپیماها، سالن ورودی بین المللی و سالن خروج پروازهای داخلی بزرگ تر شدند.

ترمینال های فرودگاه چیانگ مای

این فرودگاه دو ترمینال دارد؛ یکی برای پروازهای بین المللی و دیگری برای سفرهای داخلی که در دو ساختمان به هم چسبیده قرار دارند. سالن های ورودی دو ترمینال در طبقه اول است و طبقه دوم هم برای خروج در نظر گرفته شده است.

امکانات فرودگاه چیانگ مای

فرودگاه چیانگ مای دومین فرودگاه بزرگ تایلند است و امکانات خوبی دارد:

رستوران و سالن غذاخوری: فرودگاه چیانگ مای چندین فود کورت شامل دو کافی شاپ و فست فود دارد.

مغازه و فروشگاه: در فرودگاه مغازه های زیادی هست که به فروش ابریشم، سوغاتی، صنایع دستی و محصولات تازه مشغولند.

وای فای رایگان: می توانید در سالن فرودگاه تا 2 ساعت از وای فای رایگان بهره ببرید.

عابر بانک: اگر پول نقد احتیاج دارید در داخل فرودگاه می توانید عابر بانک های زیادی را در طبقه اول هر دو ترمینال پیدا کنید

معاوضه ارز: خروجی ترمینال داخلی، خروجی ترمینال بین المللی و سالن ورودی ترمینال بین المللی اداره هایی برای معاوضه ارز دارند.

باجه اطلاعات: اگر درباره فرودگاه سوال دارید به طبقه اول ترمینال داخلی بروید.

خدمات پزشکی: در طبقه دوم یک مرکز پزشکی هست که از ساعت 8 صبح تا 11 شب باز می باشد.

داروخانه: داروخانه در طبقه اول قرار گرفته است.

حمام: برای دوش دریافت می توانید به لانج Coral Executive بروید.

بسته بندی چمدان: در هر دو ترمینال و در طبقه اول خدمات بسته بندی چمدان ارائه می گردد که قیمت آن برای هر چمدان از 150 بات آغاز می گردد.

هتل های فرودگاه چیانگ مای

  • هتل ایرپورت رزیدنت | Airport Resident: این هتل که فاصله اش تا فرودگاه 5 دقیقه است 2 ساختمان دارد: ساختمان AR1 که ارزان تر است و اتاق های کوچکتری دارد. ساختمان AR2 که اتاق های بزرگ تری دارد و جدیدتر است.
  • هتل نوبل پلیس | Hotel Noble Place: این هتل تا فرودگاه 5 دقیقه فاصله دارد.
  • هتل تی ال رزیدنس | TL Residence: این هتل تا فرودگاه 2 دقیقه فاصله دارد اما اگر بارتان سبک است می توانید با پای پیاده 12 دقیقه ای به آنجا برسید.
  • هتل تیپانات بوتیک | B2 Thippanate Boutique & Budget Hotel: فاصله هتل تا فردگاه 5 دقیقه است.
  • هتل ایرپورت بوتیک | B2 Airport Boutique & Budget Hotel: فاصله هتل تا فردگاه 5 دقیقه است.

راه های دسترسی به فرودگاه چیانگ مای

تاکسی: تاکسی ها در کنار خروجی شماره 1 هستند و از فرودگاه چیانگ مای با تاکسی 10 دقیقه تا مرکز شهر فاصله است.

اتوبوس: برای رفت و آمد بین فرودگاه و مرکز شهر می توانید از اتوبوس های شماره 4 و 9 بهره ببرید. ایستگاه اتوبوس حدود 100 متری سمت چپ ترمینال فرودگاه قرار گرفته است و با اینکه راحت ترین وسیله رفت و آمد نیست اما بدون شک یکی از ارزان ترین هاست.

اتوبوس شاتل: اتوبوس های شاتل در کنار خروجی شماره 9 هستند و به سمت مرکز شهر می روند. اتوبوس ها هر نیم ساعت یک بار راه می افتند و سه جهت مختلف دارند.

سانگ تو های قرمز رنگ: برای رسیدن به فرودگاه راه های مختلفی وجود دارد اما یکی از راحت ترین و ارزان ترین آن ها سانگ توهای قرمز رنگ هستند که به راحتی از هر جای شهر می توانید آن ها را پیدا کنید. توک توک هم گزینه خوبی ست.

منبع: sleepinginairports.net

منبع: الی گشت
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 585

به "معرفی فرودگاه چیانگ مای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه چیانگ مای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید