ژست های حرکتی و تبدیل دست نوشته به متن برگ برنده S Pen جدید گلکسی نوت 10 خواهند بود

به گزارش بوستان گفتگو، در اولین ساعات از بامداد پنجشنبه، سامسونگ از خانواده گلکسی نوت 10 که شامل سه نسخه نوت 10، نوت 10 پلاس و نوت 10 پلاس 5G است، رونمایی کرد. در جریان معرفی این محصولات به این نکته اشاره شد که قلم S Pen قلب تپنده محصولات خانواده نوت است و در ادامه کاربردهای جدید و جذاب این قلم با مخاطبان به اشتراک گذاشته شد که قصد داریم به مرور آن ها بپردازیم:

ژست های حرکتی و تبدیل دست نوشته به متن برگ برنده S Pen جدید گلکسی نوت 10 خواهند بود

ژست های حرکتی یا همان Air Actions

یکی از بزرگ ترین تغییرات ایجاد شده در قلم استایلوس گلکسی نوت 10، حضور ژست های حرکتی جدید است که سامسونگ آن ها را Air Actions می نامد. این ژست های حرکتی عملنمودهای جالبی را ارائه می نمایند که S Pen را از هر زمان دیگری کاربردی تر نموده است. حالا دیگر لازم نیست برای بسیاری از کارها نمایشگر گلکسی نوت جدید را لمس کرد و به جای این کار می توان از Air Actions استفاده کرد. در ادامه با هم به بعضی از ژست های حرکتی نگاهی خواهیم داشت:

جابجایی بین دوربین ها

یکی از کاربردی ترین قابلیت های اضافه شده به استایلوس جدید این است که می توانید با نگه داشتن کلید روی قلم، وارد اپ دوربین شوید و پس از آن با فشردن نگه داشتن مجدد همان کلید، بین دوربین اصلی و دوربین سلفی جابجا شوید.

زوم کردن

قابلیت دیگری که Air Actions فراهم نموده، امکان استفاده از S Pen برای زوم کردن روی سوژه ها یا دور شدن از آن ها است. برای فعال شدن این قابلیت ها، ابتدا باید کلید روی قلم را بفشارید و نگه دارید. پس از آن، برای بزرگنمایی کافی است تا قلم را در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید و برای فاصله دریافت از سوژه باید آن را خلاف جهت بچرخانید. همچنین می توانید با حرکت دادن قلم زاویه دوربین را نیز تغییر دهید.

جابجایی بین عکس های موجود در گالری

اگر از لکه های ایجاد شده ناشی از اثر انگشت روی نمایشگر گوشی در زمان مرور تصاویر گالری یا هنگام نشان دادن آن ها به دیگران خرسند نیستید، قلم جدید گلکسی نوت 10 این مشکل را حل نموده است. با استفاده از حرکت دادن قلم به سمت چپ یا راست می توانید بین عکس ها جابجا شوید، بدون اینکه احتیاج باشد صفحه نمایش را لمس کنید.

تنظیم میزان صدا

همانند جابجایی در میان عکس های گالری، می توانید برای تنظیم میزان صدای فایل های صوتی یا موزیک های در حال پخش نیز از ژست های حرکتی S Pen یاری بگیرید. با بالا بردن قلم میزان صدا افزایش و با پایین آوردن آن صدا کاهش می یابد.

اما این موارد تمامی قابلیت های در نظر گرفته شده برای Air Actions نیست و سامسونگ اعلام نموده در همکاری با توسعه دهندگان از کاربردهای بیشتری برای S Pen رونمایی خواهد نمود. یکی از این کاربردها که در رویداد معرفی گلکسی نوت 10 نیز به آن اشاره شد، همکاری با یوتیوب برای بهره گیری از ژست هاس حرکتی S Pen در اپلیکیشن یوتیوب است. استایلوس جدید سری نوت امکان به جلو بردن یا به عقب بردن سریع ویدیوها با استفده از جابجا کردن قلم در جهت چپ یا راست را فراهم می نماید و برای توقف یا پخش ویدیو نیز می توان از آن یاری گرفت. تمامی این کارها بدون لمس نمایشگر و تنها به وسیله حرکت دادن قلم اتفاق خواهد افتاد.

طبق گفته کمپانی کره ای، این شرکت کیت توسعه دهندگان (SDK) ژست های حرکتی S Pen را در اختیار توسعه دهندگان شخص ثالث قرار می دهد تا بتوانند هر چه بیشتر از ظرفیت این قلم کاربردی در برنامه ها و بازی های خود بهره بگیرند.

تبدیل نوشتار به متن

یکی دیگر از ویژگی های جدید و هیجان انگیز S Pen توانایی تبدیل دست نوشته های کاربر به متن دیجیتال و امکان انتقال آن به دستگاه های دیگر است. با استفاده از این قابلیت، برای دسترسی به نوشته های خود در سایر دستگاه ها، به تهیه عکس از آن ها و یا بازنویسی مجدد احتیاجی نیست. کمپانی کره ای در هنگام معرفی این قابلیت اظهار داشت که با استفاده از این ویژگی جدید می توانید دست نوشته های خود را به فرمت های دیجیتال مانند سندهای ورد، PDF و یا فایل متنی ساده تبدیل کنید.

پشتیبانی از چندین زبان

با توجه به محبوبیت سری گلکسی نوت در سراسر دنیا، سامسونگ تصمیم گرفت تا علاوه بر زبان های کره ای و انگلیسی، پشتیبانی از سایر زبان ها را نیز برای قابلیت تبدیل نوشته به متن فراهم کند.

طبق ادعای این شرکت، آن ها برای یاری به S Pen در درک زبان های مختلف و تبدیل دست نوشته های این زبان ها به متن، میلیون ها نسخه دست نوشته را جمع آوری نموده اند. متاسفانه سامسونگ به زبان های پشتیبانی شده در این برنامه اشاره ای نکرد، اما بیان کرد که قلم جدید با بهره گیری از یادگیری ماشینی می تواند دست نوشه های کاربران را با دقتی بسیار بالا به متون دیجیتال تبدیل کند.

بازطراحی اپلیکیشن Notes

کره ای ها برای کاربردی تر کردن گلکسی نوت 10 و قلم S Pen، ظاهر اپلیکیشن Notes و همچنین فناوری های به کار رفته در قلم را هم از نو طراحی نموده اند تا کاربر در نوشتن با قلم امکان شخصی سازی بیشتری داشته باشد. اکنون کاربران می توانند هنگام نوشتن با قلم موارد زیادی را طبق سلیقه خود تغییر دهند، مانند اندازه و رنگ جوهر.

باتری جدید با عمر طولانی تر

S Pen همواره به عنوان یک ابزار قدرتمند برای سری گلکسی نوت معرفی شده است. حال ویژگی های جدید سامسونگ این قلم از همواره قدرتمندتر نموده است. اما قابلت های جدید و کاربردی توان بیشتری از باتری می طلبند. به همین دلیل، سامسونگ قلم گلکسی نوت 10 را به یک باتری جدید مجهز نموده است که عمر طولانی تری ارائه می دهد و با یک بار شارژ تا 10 ساعت آماده به کار است. برای شارژ کردن این قلم نیز کافی است تا آن در محفظه مخصوصش که در قسمت پایین گوشی است قرار دهید.

واقعیت افزوده AR Doodles

AR Doodles شعبده جدید سامسونگ در رویداد Unpacked بود که البته تنها به S-Pen متکی نیست و از عکس ها و ویدیوها نیز یاری می گیرد. با استفاده از فناوری جدید AR Doodles و قلم S Pen، شما می توانید روی عکس ها یا ویدیوهای گرفته شده خود، تصاویر یا استیکرهایی بکشید و به آن ها جذابیت بیشتری ببخشید. همچنین می توانید افکت ها و انیمیشن های مختلف را نیز به آن ها اضافه کنید.

منبع: Android Headlines

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 278

به "ژست های حرکتی و تبدیل دست نوشته به متن برگ برنده S Pen جدید گلکسی نوت 10 خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژست های حرکتی و تبدیل دست نوشته به متن برگ برنده S Pen جدید گلکسی نوت 10 خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید