چطور در شمال ویلا اجاره کنیم؟

به گزارش بوستان گفتگو، شمال کشور یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری ایران به شمار می آید و همه ساله درصد زیادی از مقصد سفرهای تفریحی را شامل می گردد. به همین دلیل است که شمال کشور مملو از مسافرخانه ها، سوئیت ها و هتل ها است. حتی اشخاصی هستند که قسمتی از خانه خود را به مسافران اجاره می دهند. عده ای هم خودشان در این شهرها خانه یا ویلا خریداری نموده اند و در هنگام مسافرت به ویلای خودشان می فرایند.

چطور در شمال ویلا اجاره کنیم؟

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

اما کسانی که جای ثابتی در شهرهای شمالی ندارند، جهت اجاره روزانه ویلا خیلی مهم است که بتوانند یک جای مناسب برای اقامت موقت خود پیدا نمایند. پیدا کردن چنین مکان هایی شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد و درصورتی که نتوانید یک مکان مناسب برای اقامت خود پیدا کنید، ممکن است دچار مسائل زیادی شوید.

در این مطلب به شما خواهیم گفت که یک مکان مناسب، مانند یک ویلا برای اقامت موقت و اجاره ویلا روزانه، باید چه شرایطی را داشته باشد و چگونه می توان چنین مکان هایی را پیدا کرد.

ویلای اجاره ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

1) امنیت

زمانی که شما قرار است با خانواده یا دوستان خود در یک ویلا مستقر شوید و چندین روز را در آنجا بگذرانید، اولین نکته ای که باید در خصوص ویلا موردتوجه قرار دهید، امن بودن آن است. زیرا گاهی دیده شده که عده ای سوء استفاده گر مکانی را برای اجاره در اختیار مسافران قرار داده و بعد خودشان به آن ها دستبرد زده اند. بنابراین شما باید کاملاً محتاط در این مورد عمل نمایید و به دنبال اجاره روزانه ویلای مناسب باشید.

برای اجاره ویلا روزانه، تا جایی که می توانید به افرادی که کنار جاده و خیابان می ایستند مراجعه نکنید، مگر اینکه آن ها را از قبل یا به وسیله یک آشنای معتبر بشناسید و افراد امین و مطمئنی باشند. برای اجاره ویلا روزانه در هر شهر به مشاورین املاک دارای مجوز و مطمئن مراجعه کنید و از آن ها بخواهید تا موارد مناسب را به شما معرفی نمایند و شما را هدایت نمایند. یا قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید در داخل سایت های معتبر اقدام به اجاره روزانه ویلا نمایید و ویلای موردنظرتان از قبل رزرو کنید. اجاره اینترنتی ویلا به شما این امکان را می دهد تا خیالتان بابت محل استقرارتان راحت باشد و بدانید که موقع رسیدن به شهر موردنظرتان، دیگر لازم نیست بابت پیدا کردن ویلای مناسب معطل شوید یا اینکه نگران باشید که در تعطیلات رسمی و شلوغی ها، نتوانید ویلایی مناسب پیدا کنید.

برای اطمینان از نبودن هرگونه دوربین و وسایل فیلم برداری دیگر، باید تمامی پرده ها را کشیده و چراغ ها را خاموش کنید تا نوری به داخل نتابد و آنگاه با دوربین گوشی خود، تمام خانه را چک کنید که چراغ های قرمز کوچک وجود نداشته باشند. وجود این گونه چراغ ها به معنای وجود دوربین فیلم برداری مداربسته است.

2) داشتن امکانات رفاهی لازم

شما قرار است در یک ویلا به مدت چند روز اقامت داشته باشید و بابت اجاره روزانه ویلا هزینه پرداخت کنید، پس این بسیار مهم است که مکان موردنظر دارای تمامی امکانات لازم برای گذران چند روز باشد.

یکی از ویژگی های شهرهای شمالی، شرایط آب و هوایی ویژه و خاص آنجا است که در پائیز و زمستان و حتی اوایل بهار بسیار سرد و خنک بوده و در تابستان به شدت گرم و شرجی می گردد. مهم ترین چیزی که یک ویلا برای اجاره کردن باید داشته باشد، تهویه و سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب است تا موجب بیماری شما نگردد. بعد از آن باید مطمئن شوید که ویلا آب شرب مناسب داشته باشد و دارای لوله کشی گاز شهری باشد، استفاده و قرار دادن کپسول گاز برای پخت وپز در داخل خانه یا ویلا، یک اقدام بسیار خطرناک است که می تواند فاجعه آفرین باشد. دقت کنید و اگر ویلا دارای بخاری بود، حتماً دودکش آن را چک نمایید تا مبادا دارای هرگونه گرفتگی باشد یا اگر دارای شومینه های سنتی است، از وجود مقدار کافی چوب برای مدتی که در آنجا اقامت دارید، مطمئن شوید.

حتماً آبگرمکن را تست کنید و از وجود آب گرم اطمینان حاصل کنید تا برای استحمام و شست وشو دچار مشکل نشوید. حتماً در هنگام مسافرت ملحفه های یک بارمصرف تهیه کنید و روی تخت ها و رخت خواب های ویلا بکشید تا مبادا آلوده باشند و این آلودگی به بدن شما منتقل گردد. رعایت این نکات کوچک و جزئی بسیار مهم است، زیرا مستقیم با سلامت شما در ارتباط بوده و رعایت نکردن آن ها می تواند طعم سفر را به کامتان زهر نماید.

3) نزدیکی به امکانات شهری

ویلای مدنظر شما نباید بسیار از شهر و امکانات آن دور باشد یا به نوعی دور از دسترس باشد. شما ممکن است چندین بار در روز مجبور شوید برای خرید کردن به مراکز خرید مراجعه نمایید و اگر هر بار قرار باشد یک مسافت طولانی را طی کنید، نصف طول سفرتان را فقط درراه گذراندید.

هم چنین این را حتماً در نظر بگیرید که یک مرکز بهداشتی در نزدیکی ویلا وجود داشته باشد، زیرا آب هوای شمال به گونه ای است که هرلحظه امکان سرما خوردن یا گرمازدگی در آنجا وجود دارد این خیلی مهم است که شما بتوانید به راحتی و سریع به یک مرکز بهداشتی مراجعه کنید، مخصوصاً اگر در سفر کودک همراهتان باشد.

4) هزینه

این مسئله بسیار مهم است که شما به دنبال اجاره روزانه ویلایی باشید که هزینه اجاره آن با بودجه ای که برای سفرتان در نظر گرفته اید هماهنگ باشد. اگر قرار باشد شما مقدار زیادی از بودجه سفرتان را صرف اجاره روزانه ویلای گران قیمت نمائید، ممکن است در اواسط سفر خود با کمبود بودجه یا حتی تمام شدن آن روبرو شوید و مجبور شوید سفرتان را نیمه کاره رها نموده و راه برگشت را در پیش بگیرید. پس سعی کنید مقداری از بودجه سفرتان را به این کار اختصاص دهید و مطابق با آن به جست وجوی اجاره روزانه ویلا بپردازید.

برای اینکه مطمئن شوید می توانید در مقصد ویلایی مطابق با میزان بودجه خود پیدا نمایید، بهتر است از قبل از شروع سفر به دنبال ویلای مناسب باشید. همان طور که در اول مقاله به این موضوع اشاره کردیم می توانید اقدام به اجاره اینترنتی ویلا نماید. اجاره اینترنتی ویلا به شما این امکان را می دهد که به راحتی از راه دور ویلای موردنظرتان را مطابق باسلیقه و بودجه خود انتخاب نمایید و دیگر زمانی در سفر را به این کار اختصاص ندهید.

در آخر حتماً باید این موضوع را عنوان کنیم که اقدام به اجاره ویلا روزانه، به نحوی اجاره خانه موقت شما به حساب می آید پس باید بسیار در انتخاب آن دقت نمائید و این موضوع مهم را ساده و بی اهمیت نشمارید. و این را هم در نظر بگیرید که اگر برای اجاره اینترنتی ویلا اقدام می کنید، سایت موردنظر حتماً معتبر باشد و نمادهای اعتباری لازم را داشته باشد.

منبع: هومینگ
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1007

به "چطور در شمال ویلا اجاره کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در شمال ویلا اجاره کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید