پیکه: دوست دارم جو سانتیاگو برنابئو را ملتهب ببینم، می خواستم به طرفداران رئال بگویم زیاد غُر می زنند

به گزارش بوستان گفتگو، مدافع میانی تیم فوتبال بارسلونا پس از پیروزی دوباره تیمش در خانه رئال مادرید، جنگ روانی با رقیب دیرینه را از سر گرفت.

پیکه: دوست دارم جو سانتیاگو برنابئو را ملتهب ببینم، می خواستم به طرفداران رئال بگویم زیاد غُر می زنند

به گزارش خبرنگاران، پیروزی یک بر صفر شب گذشته بارسلونا در خانه رئال مادرید در هفته بیست و ششم لالیگا که سومین برد این فصل کاتالان ها در 4 ال کلاسیکوی این فصل و دومین برد متوالی شان در سانتیاگو برنابئو در فاصله 3 روز (پس از برد 3 بر صفر چهارشنبه شب در دور رفت از مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری) بود، بهانه ای جدید برای جرارد پیکه ساخت تا از خجالت کهکشانی ها درآید. در همین حال ضربه آرنج سرخیو راموس کاپیتان رئال مادرید به صورت لیونل مسی در اواخر نیمه اول هم مزید بر علت شد که پیکه انگیزه مضاعفی برای تاختن به رقیب مادریدی پیدا کند. او جنگ با مادریدی ها را از زمین بازی شروع کرد وقتی که رو به سکوها با دستش ژستی گرفت تا به طرفداران رئال نشان دهد که زیاد اعتراض و شکایت می نمایند، در حالی که کاپیتان شان از دریافت کارت قرمز بابت مجازاتی که مستوجب اخراج بود، قسر درفته است.

پیکه در مصاحبه اش در انتها بازی گفت: من دوست دارم جو ورزشگاه ملتهب باشد و امشب هم کاری کردم که فضای ورزشگاه کمی پرتنش تر گردد. شما خودتان در تصاویر آهسته تلویزیونی دیدید که مسی را زدند اما باز هم این طرفداران رئال هستند که همواره دارند شکایت می نمایند. من با دستم آن ژست را گرفتم چون طرفداران رئال مادرید با وجود سوت هایی که داوران بارها و بارها و به سودشان زد ه اند، باز هم مدام در حال شکایت هستند. من بابت حرکتی که انجام دادن پشیمان نیستم. من زمانی که مسی ضربه خورد 50 متر از صحنه فاصله داشتم، اگرچه برخی از بازیکنان رئال مادرید هستند که از فاصله 25 متری صدای برخوردها را می شنوند، من تحمل دیدن چنین صحنه هایی را ندارم.

بارسلونا با فتح دوباره سانتیاگو برنابئو، ضمن تثبیت جایگاهش در صدر جدول رده بندی لالیگا، فاصله اش از رئال مادرید را به 12 امتیاز افزایش و این تیم را در رده سوم نگه داشت.

پیکه در این خصوص هم گفت: با این پیروزی، در کورس قهرمانی لیگ ضربه سختی به رئال مادرید زدیم اما لیگ هنوز تمام نشده است. بردن در سانتیاگو برنابئو کار سختی است و روند پیروزی های ما در این ورزشگاه نشان می دهد که داریم کارمان را درست انجام می دهیم. با این حال این پیروزی بی ارزش می گردد اگر شنبه هفته بعد در خانه به رایو وایکانو ببازیم. رئال مادرید هم باشگاهی بسیار بزرگ است و تا هفته آخر و تا زمانی که شانسی داشته باشد رقابت خواهد نمود.

بنا به دلایل ورزشی و سیاسی، پیکه اغلب اوقات در بازی های بارسلونا در سانتیاگو برنابئو بیش از سایر بازیکنان تیمش هدف اهانت طرفداران رئال مادرید قرار می گیرد. او اما می گوید که برخی اوقات سوء برداشت هایی در این حوزه صورت می گیرد.

پیکه گفت: در مورد رقابت نباید سوء برداشت گردد. من با همه بازیکنان رئال مادرید کنار می آیم اما بحث دفاع از پیراهن تیمت چیز دیگری است. در انتها چیزی که اهمیت دارد، احترام متقابل است چیزی که دیگر به هیچ وجه مانند سال های قبل نیست.

پاسخ به مجری رادیو اسپانیا

پس از ال کلاسیکوی قبلی در جام حذفی اسپانیا، جرارد پیکه از جار و جنجال هایی که در مورد ناداوری یاری داور ویدئویی (VAR) علیه رئال مادرید وجود داشت، ابراز نارضایتی و به رسانه ها و تلویزیون اسپانیا توصیه کرد که به جای زوم کردن روی این موضوع، به پوشش محاکمه زندانیان سیاسی موافق استقلال ایالت کاتالونیا بپردازند چرا که آن محاکمه ها ناعادلانه تر از تصمیمات VAR است. در پاسخ به اظهارات پیکه، کارلوس هررا مجری شبکه رادیویی کادنا کوپه اسپانیا مدافع میانی آبی و اناری ها را احمق و فتنه گر خطاب، او را به عوام فریبی متهم و با نام خراردو به جای جرارد، خطاب کرد.

پیکه هم پس از ال کلاسیکوی شب گذشته در میکسدزون پاسخ کارلوس هررا را اینگونه داد: آقای کارلوس هررا مرا خراردو خطاب و احمق توصیف کرد. من اما نمی خواهم نام او را تغییر دهم و به او توهین کنم. به نظر من فوتبال و سیاست با هم درآمیخته شده اند. من هم نظر خودم را دارم. محاکمه (زندان استقلال طلب کاتالونیا) ناعادلانه است و آنها مجرم نیستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 183

به "پیکه: دوست دارم جو سانتیاگو برنابئو را ملتهب ببینم، می خواستم به طرفداران رئال بگویم زیاد غُر می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکه: دوست دارم جو سانتیاگو برنابئو را ملتهب ببینم، می خواستم به طرفداران رئال بگویم زیاد غُر می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید