پرولوگ رونمایی شد؛ نخستین شاسی بلند الکتریکی هوندا

به گزارش بوستان گفتگو، هوندا با عرضه پرولوگ به عنوان نخستین خودروی الکتریکی خود برای بازار آمریکا قصد دارد سهم خود را از خودروهای آینده در این قاره افزایش دهد.

پرولوگ رونمایی شد؛ نخستین شاسی بلند الکتریکی هوندا

نخستین خودروی الکتریکی هوندا برای بازار آمریکا پرولوگ 2024 (2024 Prologue) محصول مهمی برای این برند به شمار می رود. همان طور که از نامش به معنی پیش درآمد پیداست، این شاسی بلند آغازگر سهم بزرگی است که هوندا می خواهد از بازار خودروهای الکتریکی در آمریکا داشته باشد. این خودرو همچنین بخشی از تلاش های مداوم هوندا برای انطباق با چیزی است که آن را تحول بزرگ در هر صد سال در صنعت خودرو می نامد.

اکنون، پس از ماه ها پیش نمایش و اطلاعات اندکی که از طریق هوندا ارائه شده بود، انتها نخستین نگاه واقعی به پرولوگ (Prologue) ارائه شده است. این خودرو زبان طراحی تازهی را به نمایش می گذارد که نئو راگد (Neo Rugged) نام گرفته و این نامگذاری هم در چهره این خودرو جلوه کرده است.

طراحی این خودرو بسیار مدرن به نظر می رسد و در عین مجذوب کننده بودن ظاهر خشنی را هم به نمایش می گذارد. این به نوعی روند همیشگی هوندا است و تصمیم گیری درباره خوب یا بد بودن آن را به شما واگذار می کنیم.

با این حال، جزئیات تازه زیادی در بدنه Prologue وجود دارد. واژه هوندا با فونت تازهی نوشته و روی در عقب نصب شده است. همچنین ویژگی های زیادی از هوندا e، خودروی الکتریکی مجذوب کننده با ابعاد فیات 500 که این شرکت خارج از آمریکا به فروش می رساند، الهام گرفته شده است.

لبه های گرد و بدنه پایین تر، ظاهر متمایزی را نسبت به خودروهای موتور درون سوز هوندا به نمایش می گذارد که همگی دارای خطوط تیز بیشتر و ظاهر خشمگین هستند. در عین حال طراحی کلی هنوز حالت جعبه ای خود را اما با ظاهری بسیار محبت آمیز تر حفظ کرده است.

در داخل خودرو، پرولوگ شباهت زیادی به دیگر خودروهای هوندا دارد. نمایشگر معمولی سیستم اطلاعات و سرگرمی بالای داشبورد قرار گرفته است، اما این شرکت ویژگی های بیشتری از آن را مانند اینکه از چه نرم افزاری استفاده می کند، چه ابعادی دارد یا چه امکاناتی دارد، فاش نکرده است.

در جلوی راننده یک خوشه ابزار کاملا دیجیتال با نمادهای گرافیکی قرار گرفته که به نظر کمی بزرگ تر از چیزی هستند که در سیویک (Civic) و CR-V کنونی دیده ایم. در این مورد هم هنوز جزئیاتی در مورد این صفحه نمایش وجود ندارد، بنابراین باید منتظر معینات نهایی باشیم تا از ابعاد و عملکرد آن بیشتر بدانیم.

آنچه اکنون معین است، ابعاد کلی پرولوگ است که به گفته هوندا تقریبا به میزان پاسپورت (Passport) فعلی است. طول پرولوگ 487.68 سانتی متر و فاصله بین دو محور آن 309.37 سانتی متر خواهد بود.

این ابعاد به طور قابل توجهی بزرگ تر از هیوندای آیونیک 5 (Ioniq 5) است که 463.55 سانتی متر طول و 300 سانتی متر بین دو محور فاصله دارد. باید امیدوار باشیم که با این ابعاد بزرگ تر فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب و همچنین حجم داخلی بیشتری را برای بار فراهم کند.

در مورد برد خودروی الکتریکی هوندا پرولوگ، معینات اولیه بلیزر (Blazer) الکتریکی که پلتفرم یکسانی با پرولوگ دارد، اطلاعاتی را در اختیارمان می گذارد. برد بلیزر الکتریکی با دیفرانسیل جلو، در تیپ پایه تا 397.5 کیلومتر است، در حالی که یک بسته باتری بزرگ تر این میزان را به 466.7 تا 515 کیلومتر می رساند. بدین ترتیب احتمالا هوندا حداقل یک نسخه از پرولوگ را با برد حداقل 482.8 کیلومتر (300 مایل) ارائه خواهد کرد و انتظار می رود که حداقل یک نسخه هم حتی تا زمان فروش بردی بیش از این میزان داشته باشد.

در هر صورت هوندا در حال آماده شدن برای توسعه قلمرو خود در حوزه خودروهای الکتریکی است و CR-V کنونی بخش بزرگی از این برنامه محسوب می شود. هوندا خریداران CR-V تازه را به عنوان مشتریان بالقوه پرولوگ درنظر گرفته است و در نتیجه، لیزینگ دو ساله ویژه CR-V را در برخی استان های آمریکا ارائه می دهد. این شرکت امیدوار است مشتریانی که این لیزینگ کوتاه مدت را انتخاب می کنند، پس از پایان آن یک پرولوگ خریداری کنند.

به گفته هوندا فروش این خودروی شاسی بلندی الکتریکی در سال 2024 آغاز می شود و سال 2026 هم شاهد معرفی یک پلتفرم کاملا تازه از طریق این شرکت خواهیم بود. هم اکنون پرولوگ بر اساس پلتفرم آلتیوم (Ultium) ساخته شده از طریق جنرال موتورز، تولید شده است و تا سال 2026 هوندا معماری خاص خود را برای این پلتفرم خواهد داشت.

این خودروساز همچنین قصد دارد تا سال 2027 خودروهای برقی مقرون به صرفه تری روی این پلتفرم عرضه کند. به گفته هوندا قیمت پرولوگ هم با قیمت خودروی پاسپورت مطابقت دارد. قیمت پاسپورت کمتر از 40 هزار دلار است و انتظار می رود که پرولوگ هم همین میزان باشد تا بتواند با خودروهایی مانند هیوندای آیونیک 5 و فورد موستانگ Mach-E رقابت کند.

عکس ها: خودروی الکتریکی شاسی بلند پرولوگ

Credit: Honda

منبع: Edmunds

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2249

به "پرولوگ رونمایی شد؛ نخستین شاسی بلند الکتریکی هوندا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرولوگ رونمایی شد؛ نخستین شاسی بلند الکتریکی هوندا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید