هزینه سفر به فرانسه را با هم تخمین بزنیم

به گزارش بوستان گفتگو، نقطه به نقطه این کشور و مخصوصا مرکز آن، پاریس، گردشگران را در خودش ذوب می نماید. کسانی که هزینه سفر به فرانسه را به چشم می گیرند، یا دیوانه تاریخ هستند یا سال ها است به آثار نقاشان و نویسندگان مشهور فرانسوی دل سپرده اند؛ و حالا وقتش رسیده که زادگاه عشقشان را دیدن نمایند.

هزینه سفر به فرانسه را با هم تخمین بزنیم

اگر این گفته ها و شنیده ها شور سفر به فرانسه را در دل شما هم زنده نموده است، باید بدانید که هزینه سفر به فرانسه مقرون به صرفه نیست! این کشور همان طور که شما را در خودش ذوب می نماید، توانایی این را دارد که در عرض چند دقیقه تمام پول هایتان را ناپدید کند. پس دودستی جیبتان را بچسبید و حسابی حواستان به دخل وخرجتان در فرانسه باشد.

در صورتی که نمی توانید مخارج سفر فرانسه را مدیریت کنید و استرس سرتاپای وجودتان را گرفته، نگران نباشید! قرار است در این مقاله با هم کلیه هزینه­های سفر به فرانسه را دربیاوریم؛ تا با چشم و گوش باز وارد این کشور شوید.

قبل از این که به فرانسه سفر کنید، در خصوص واحد پول فرانسه اطلاعات داشته باشید.

آنالیز جز به جز هزینه سفر به فرانسه

ما هزینه های این سفر را به بخش های مختلف تقسیم نموده ایم. با این روش مشخص می شود که عمده خرج سفر مربوط به کدام قسمت است و بهتر می توان هزینه های اضافی را کاهش داد. مخارجی که ما برای سفر فرانسه در نظر گرفته ایم به این صورت است:

  • هزینه اقامت در فرانسه
  • هزینه غذا در فرانسه
  • هزینه دیدنی های فرانسه
  • هزینه حمل و نقل در فرانسه

تخمین زدن هزینه اقامت در فرانسه

اولین و مهم ترین هزینه ای که سفر فرانسه روی دستتان می گذارد، مربوط به اقامت است. شاید بتوانید خودتان را با میان وعده و غذاهای سبک سیر کنید و تنها به دیدن جاذبه های فرانسه که رایگان هستند بروید، تا سفرتان مقرون به صرفه تمام شود؛ اما هر طور شده باید یک هتل یا هاستل برای ماندن پیدا کنید. همین چند روز اقامت می تواند تمام صرفه جویی هایی که نموده اید را جبران کند!

البته همه چیز درباره اقامت در هتل های فرانسه به خودتان برمی شود. اگر نمی توانید چشمتان را روی امکانات هتل های پنج ستاره فرانسه ببندید، همین الان باید به فکر بردن یک چمدان پول باشید. چون هر ثانیه ای که در یکی از هتل های لوکس فرانسه اقامت داشته باشید، برایتان هزینه دارد.

شما در این هتل ها نه تنها پول امکانات و خدمات ارائه شده را می دهید، بلکه برای ستاره های درخشان بالای هتل هم باید هزینه صرف کنید. بالاخره ماندن در یک کاخ لوکس فرانسوی خرج دارد و باید بهای آن را بپردازید.

فرانسه جاهای دیگری هم برای ماندن گردشگران دارد. اگر سفر کردن جزئی از وجودتان است، به سراغ هتل های سه ستاره و چهارستاره یا هاستل­های فرانسه بروید. با این روش می توانید تا حد امکان هزینه اقامت در این کشور را کاهش دهید و خرج و مخارجتان را مدیریت کنید.

در ادامه هزینه اقامت در هتل های فرانسه را در یک جدول برایتان آورده ایم.

بعلاوه، برای اینکه کارتان را برای برآورد هزینه سفر به فرانسه راحت کنیم، چند هتل را به همراه قیمت آن ها در ادامه معرفی نموده­ایم. شما می توانید همین هتل ها را برای اقامت در فرانسه انتخاب کنید یا به سراغ دیگر هتل های پاریس برای ماندن بروید.

هتل ویکتوریا پالاس پاریس

هزینه هتل پنج ستاره ویکتوریا پالاس پاریس (Victoria Palace Hotel) از 144 یورو برای هر شب اقامت آغاز می شود.

هتل لو گری پاریس

هزینه اقامت در هتل چهار ستاره لو گری پاریس (Le Grey Hotel) از 150 یورو برای هر شب آغاز می شود.

هتل لوئیزون پاریس

برای ماندن در هتل سه ستاره لوئیزون پاریس (Hotel Louison) باید 79 یورو برای هر شب کنار بگذارید.

هتل پورت د وینسنس پاریس

اقامت در هتل دوستاره پورت د وینسنس پاریس (ibis budget Paris Porte de Vincennes) برایتان هر شب از 43 یورو به بالا تمام می شود.

اگر به فکر اقامت در پاریس هستید، حتما در خصوص برترین هتل های پاریس مطالعه کنید.

تخمین زدن هزینه غذا در فرانسه

حالا که تا فرانسه آمده اید، حتما باید طعم ماکارون­ها و کروسان­های خوشمزه را امتحان کنید. قهوه فرانسه و غذاهای سنتی این کشور هم که جای خودشان را دارند.

می­دانید همین وعده و وعیدهایی که به شکمتان داده اید، می تواند هزینه سفر به فرانسه را به مقدار باورنکردنی افزایش دهد. چون راه می روید و خوراکی های متنوع امتحان می کنید و سفارش می دهید؛ و درنهایت وقتی شب فاکتورها را جمع می زنید، مبلغی را می بینید که از شکم گردی پشیمانتان می نماید.

چاره چیست؟ اینکه در سفر فرانسه نان و پنیر بخورید یا اصلا چیزی نخورید درست است؟ البته که نه! سفرنموده اید که از عطروطعم های خوراکی های فرانسوی لذت ببرید. برای اینکه بتوانید مدیریت هزینه های خوردوخوراکتان در فرانسه را داشته باشید، باید بدانید که هر وعده و میان وعده در این کشور چقدر آب می خورد.

در جدول زیر ما هزینه های مربوط به وعده های غذایی را برایتان آورده ایم. از این جدول یاری بگیرید و هزینه غذا در پاریس را مدیریت کنید.

یادتان باشد که…

برخی از هتل ها کل وعده های غذایی را به مشتری ارائه می نمایند؛ بنابراین با یکبار پرداخت هزینه رزرو هتل می توانید از صبحانه، ناهار، شام و میان وعده های مجذوب کننده لذت ببرید. البته این موضوع بیشتر برای هتل های لوکس و گران قیمت صدق می نماید. هتل های سه ستاره و چهار ستاره پاریس اغلب وعده غذایی صبحانه را به رایگان ارائه می نمایند.

با این گفته ها، قبل از رزرو هتل باید درباره وعده های غذایی که در آن سرو می شود اطلاعات کسب کنید.

منوی هتل ها معمولا شامل پیش غذا، وعده غذایی اصلی و دسر است. البته نوشیدنی هم می تواند بخشی از منو باشد. هزینه ای که برای این پکیج تمام می شود به موارد زیادی بستگی دارد. اینکه رستوران پیروز به دریافت ستاره های میشلن شده و غذای درخواستی شما یک غذای فرق دارد یا نه!

تخمین زدن هزینه دیدنی های فرانسه

حتما این جمله به گوشتان خورده که شنیدن کی بود مانند دیدن. وقتی به فرانسه رسیدید، باید دیدنی های این کشور را از قاب عکس ها بیرون بکشید و به صورت تمام قد دیدن کنید. زیر برج ایفل قدم بزنید، وجب به وجب موزه لوور را کشف کنید. عصرها در خیابان شانزلیزه گشت بزنید و مغازه های رنگارنگ پاریس را دیدن کنید؛ و به دیدن تک به تک جاذبه های تاریخی و طبیعی پاریس بروید.

دیدنی خیلی از جاذبه های پاریس رایگان است. برای مدیریت هزینه سفر به فرانسه باید اول به سراغ این دیدنی­ها بروید. پارک های پاریس، برج ایفل، طاق پیروزی، کلیسای جامع نوتردام پاریس و کلیسای قلب مقدس پاریس؛ همان جاهایی هستند که دیدنشان مجانی است. شما فقط باید وقت کافی برای دیدنی این دیدنی­ها داشته باشید. البته صعود بالای برج ایفل و طاق پیروزی هزینه دارد.

برای دیدن موزه های پاریس هم باید هزینه بپردازید. اگر تاریخ و آثار باستانی جز محبوب ترین چیزها برایتان هستند، می توانید پاس پاریس (Pass which) را تهیه کنید. با این پاس می توانید از بیشتر موزه های پاریس دیدن کنید. بعلاوه پاس پاریس اجازه استفاده نامحدود از وسایل حمل ونقل عمومی را برایتان فراهم می نماید.

برای اینکه بهتر بتوانید هزینه تفریحات و تفریح در پاریس را مدیریت کنید، ما برخی از این مبالغ را در جدول زیر ارائه نموده ایم.

تخمین زدن هزینه حمل و نقل در فرانسه

هزینه حمل ونقل در پاریس و قیمت بلیت مترو در پاریس را هم باید در حساب وکتاب هایتان داشته باشید. بلیط­های T+ امکان استفاده از تمام خطوط مترو، خطوط RER در پاریس (منطقه 1) و کلیه خطوط اتوبوس در Ile-de-France را برایتان فراهم می نمایند.

هر بلیط یکبار مصرف است و هزینه آن 1.9 یورو مشخص شده. اگر می خواهید بهای بلیط برایتان به صرفه تمام شود، پیشنهاد می کنیم یک بسته ده تایی از آن را خریداری کنید. قیمت بسته های ده تایی بلیط 14.5 یورو است.

روش دیگر کاهش هزینه های حمل ونقل در پاریس، خرید پاس ویزیت (Paris Visite Pass) است. با پاس ویزیت پاریس می توانید به مدت یک، دو، سه یا پنج روز متوالی از تمام وسایل حمل ونقل عمومی بهره ببرید. قیمت پاس ویزیت برای بزرگسالان برای منطقه ها یک تا سه 37.25 یورو است. برای منطقه ها یک تا پنج هم باید 63.9 یورو برای آن بپردازید.

اگر برای پاریس گردی تاکسی های این شهر را در نظر دارید، باید مبلغی بین 15 تا 50 یورو کنار بگذارید. البته هزینه تاکسی ممکن است از این هم بیشتر شود. چون تاکسی مترها هزینه را بر اساس مسافتی که طی می شود حساب می نمایند.

آخرین روش برای گشت وگذار در پاریس، مخصوص ورزشکاران و دوستداران سلامتی است. اگر شما هم از این دسته هستید، می توانید یک دوچرخه (Vélib) اجاره کنید و شهر را با آن زیر پا بگذارید. بهای اجاره دوچرخه در پاریس 1.7 یورو است. (در 30 دقیقه اول استفاده از دوچرخه رایگان است و به ازای هر 30 دقیقه بعدی باید مبلغ آن را پرداخت کنید).

برای اینکه بهتر بتوانید هزینه سفر به فرانسه را مدیریت کنید، مبالغ گفته شده را در قالب جدول زیر آورده ایم.

جمع بندی هزینه سفر به فرانسه

ریزبه ریز هزینه های سفر به فرانسه را در بالا برایتان گفتیم. حالا وقتش رسیده که به یک جمع بندی کلی برای برآورد این هزینه ها برسیم. به خاطر تنوع بالای سفرهای گردشگری و سلیقه های متفاوت گردشگران، ما در اینجا هزینه های سفرهای کوله گردی، سفرهای با خرج و مخارج میانه و سفرهای لوکس را فهرست نموده ایم. این برآوردها را ببینید و تصمیم نهایتان را برای سفر به پاریس زیبا بگیرید.

راه های کاهش هزینه سفر به فرانسه

حالا که تمام خرج و مخارج سفر فرانسه مشخص شد، وقت آن است که برای کم کردن این هزینه ها برنامه ریزی کنید. در ادامه راه و روش هایی را یادتان می دهیم که می تواند به طرز قابل توجهی سفر به فرانسه را برایتان مقرون به صرفه تر تمام کند.

  1. بازدید از موزه مشهور لوور در یکشنبه اول ماه های اکتبر تا مارس رایگان است. اگر سفرتان به پاریس با این بازه زمانی روبرو شده، حتما از این فرصت بهره ببرید. کسانی هم که سنشان زیر 26 سال است می توانند شب های آدینه به صورت رایگان از موزه دیدن نمایند.
  2. قیمت بلیط موزه ارسی پاریس در حالت عادی 12 یورو است؛ اما این مبلغ از 4:30 بعدازظهر به بعد به 9 یورو کاهش پیدا می نماید. (البته این موضوع برای تمام روزهای هفته بجز پنج شنبه ها است. در پنج شنبه ها مبلغ 9 یورو برای بازدیدهای بین ساعت 6 تا 9:45 دقیقه بعدازظهر در نظر گرفته شده). بازدید از این موزه یکشنبه اول هر ماه هم رایگان است.
  1. اگر قصد دارید به دیدن بیشتر موزه های پاریس و مکان های تاریخی این شهر بروید، حتما پاس موزه پاریس (Paris Museum Pass) را تهیه کنید. با این پاس می توانید به صورت رایگان و با تخفیف 60 مکان تاریخی و موزه های پاریس را ببینید.

بهای این پاس 48 یورو برای دو روز،62 یورو برای چهار روز و 74 یورو برای شش روز است. با یک حساب وکتاب سرانگشتی متوجه می شوید که این پاس چقدر می تواند هزینه سفر به فرانسه را برایتان کم کند. اگر هنوز هم در تهیه پاس موزه پاریس شک دارید، باید بدانید که فقط دیدن کاخ ورسای بیشتر از 18 یورو برایتان آب می خورد.

  1. برای رفتن از فرودگاه شارل دوگل پاریس به هتلتان از سرویس حمل ونقل عمومی بهره ببرید. اگر سوار RER B (یا قطار منطقه ای) شوید، باید 10.30 یورو برای هر نفر بپردازید. حدود 20 تا 50 دقیقه زمان می برد تا این قطار شما را به داخل شهر برساند. اتوبوس هم در فرودگاه وجود دارد. درصورتی که از RoissyBus بهره ببرید، برای هر نفر باید 10 یورو بپردازید. حدود 45 تا 60 دقیقه طول می کشد تا اتوبوس شما را به داخل شهر بیاورد.
  2. برای کشف شهر در تورهای پیاده روی رایگان شرکت کنید.
  3. همواره یک قمقمه همراهتان داشته باشید. با این کار می توانید هرجایی که آب آشامیدنی رایگان بودن آن را پرکنید. حواستان باشد که آب در رستوران ها و کافه های پاریس رایگان نیست!

و در انتها…

همه چیز درباره هزینه های زندگی در قلب پاریس پرجنب وجوش را در این مقاله آوردیم. برای سفر به پاریس باید هزینه ویزای پاریس، هزینه خروج از کشور، هزینه سوغات پاریس و هزینه بلیط هواپیما پاریس را هم به این موارد اضافه کنید.

اگر فکر می کنید مدیریت کردن این هزینه ها برایتان سخت است، می توانید هزینه سفر به فرانسه با تور را آنالیز کنید و همه حساب وکتاب ها را به مدیر تور بسپارید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2211

به "هزینه سفر به فرانسه را با هم تخمین بزنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به فرانسه را با هم تخمین بزنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید