نشست مشاور سازمان جهانی گردشگری با فعالان بخش خصوصی برگزار گردید

به گزارش بوستان گفتگو، نشست مشاور سازمان جهانی گردشگری با ذی نفعان و فعالان بخش خصوص صنعت گردشگری به منظور آنالیز پروژه تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری، در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.

نشست مشاور سازمان جهانی گردشگری با فعالان بخش خصوصی برگزار گردید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در این نشست که ظهر امروز یکشنبه 17 آذر 98 برگزار گردید، علاوه بر فعالان بخش خصوصی، معاونان گردشگری بعضی از استان ها و مدیران و نمایندگانی از دستگاه های دولتی نیز حضور داشتند و در مورد تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری با یکدیگر گفت وگو کردند.

علیرضا رحیمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری در این نشست با اشاره به اهمیت تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری و روندی که این پروژه از سال ها پیش تا کنون طی نموده است، بر ضرورت مشارکت بخش های مختلف و فعالان و ذی نفعان بخش خصوصی و دولتی در تدوین هرچه بهتر این برنامه تأکید کرد.

او با اشاره به سفر مشاور سازمان جهانی گردشگری به ایران و دیدارهای او با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونان این وزارت خانه و سایر مسئولان این دیدارها و نشست ها را بسیار پربار بیان کرد که نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

رحیمی در صحبت های خود گفت: امیدواریم در خاتمه سفر مارچلو نوتاریانی مشاور سازمان جهانی گردشگری به ایران با همکاری یکدیگر بتوانیم به چشم انداز جامعی از تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری دست یابیم.

برداشتن یک گام به جلو در صنعت گردشگری ایران

مارچلو نوتاریانی، مشاور سازمان جهانی گردشگری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت تدوین این برنامه در ایران به ظرفیت های گردشگری کشورمان در حوزه گردشگری اشاره نمود و گفت: این امید را دارم که در خاتمه این نشست ها می توانیم به یک نتیجه جامع و کامل دست یابیم تا شاهد بهبود شرایط گردشگری ایران باشیم و با یاری ذی نفعان و ذی مدخلان حوزه گردشگری در ایران بتوانیم به تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری دست یابیم.

او افزود: امیدوارم بتوانیم با یاری هم در این حوزه یک گام به جلو برداریم. در حوزه گردشگری همه مهم هستند و باید نقش مهم و عملیاتی ایفا نمایند.

مارچلو نوتاریانی افزود: به اعتقاد من بخش خصوصی مانند موتور یک ماشین است. زمانی که امروز با دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران صحبت کردم او نیز از این موضوع استقبال کرد و این یک فرصت استثنایی است که وزارت میراث فرهنگی نیز از ذی ُنفعان و بخش خصوصی صنعت گردشگری حمایت می نماید.

مشاور سازمان جهانی گردشگری در ادامه صحبت های خود گفت: اکنون فرصت مناسبی به وجود آمده تا چالش های پیش روی صنعت گردشگری را با همکاری یکدیگر آنالیز کنیم تا در قالب تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری بتوانیم به رونق صنعت گردشگری در ایران یاری کنیم.

او توضیح داد: یکی دیگر از موضوعاتی که امروز با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد بحث و آنالیز قرار دادیم موضوع توجه به سرمایه گذاری در تدوین این برنامه است که در این خصوص اعتقاد من بر این است که در ایران ظرفیت های بسیار خوبی در این خصوص وجود دارد.

نوتاریانی یادآور شد: با توجه به علاقه مندی و حمایت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تدوین این برنامه، به نظر می رسد بتوانیم گام های موثری در این خصوص برداریم.

او در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: برنامه ریزی برای تدوین و اجرای برنامه ملی توسعه گردشگری بسیار مهم است چرا که حتی اگر 50درصد این برنامه اجرایی گردد شاهد یک اتفاق بسیار مهم و نتایج بسیار خوب در حوزه گردشگری ایران خواهیم بود. از نظر من ایران یک کشور عالی است، ظرفیت های بسیار فراوانی در این کشور وجود دارد و از نظر نیروهای انسانی نیز ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری در ایران وجود دارد.

مارچلو نوتاریانی در خاتمه صحبت های خود اعلام کرد:مطمئن هستم با همکاری یکدیگر می توانیم گام های خوبی برداریم و در مدت حضورم در ایران شاهد این هستم که یک اراده مصمم برای تدوین این برنامه وجود دارد و با توجه به ظرفیت های بسیار خوبی که در ایران وجود دارد، به طور حتم در تدوین این برنامه می توانیم پیروز باشیم.

در این نشست هم چنین فعالان بخش خصوصی و نیز مدیران و نمایندگانی از دستگاه های دولتی به ارائه نظرات خود در مورد تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری پرداختند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 645

به "نشست مشاور سازمان جهانی گردشگری با فعالان بخش خصوصی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مشاور سازمان جهانی گردشگری با فعالان بخش خصوصی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید