نشریه ورایتی نیویورک و لس آنجلس

به گزارش بوستان گفتگو، نشریه ورایتی یک مجله سرگرمی است که در 3 نسخه و به صورت روزانه و هفتگی چاپ می گردد. نشریه ورایتی دارای نسخه اینترنتی برای خوانندگان آنلاین خود می باشد.

نشریه ورایتی نیویورک و لس آنجلس

نشریه ورایتی (Variety) در سال 1905، به شکل هفتگی و با موضوع تجاری - سرگرمی تاسیس شد. این نشریه را سیم سیلورمن در شهر نیویورک آمریکا راه اندازی کرد. با اوج دریافت صنعت سینما، وی در سال 1933 ورایتی را به شکل روزانه (دیلی ورایتی) در لس آنجلس پایه گذاری کرددر پی اهمیت یافتن صنعت سینما، دیلی ورایتی، با انتشار روزانه در سال 1933 در لس آنجلس کالیفرنیا به دست سیلورمن پایه گذاری شد. در سال 1998، دیلی ورایتی گاتام که در شهر نیویورک مستقر شده بود، به دو نشریه قبلی افزوده شد. هر سه این نشریات از زمان تاسیس به صورت مستمر و بدون وقفه منتشر می شوند .

ورایتی، مجله ای با قطع تابلوئید است و روی کاغذهای براق مرغوب چاپ می گردد. به سینما، تلویزیون، تئاتر، موسیقی و فناوری می پردازد و به صورت هفتگی و بین المللی منتشر می گردد .

دیلی ورایتی (Daily Variety) نسخه روزانه ای است که به هالیوود و تئاتر برادوی می پردازد . دیلی ورایتی گاتام(Daily Variety Gotham)روزانه چاپ می گردد و بیشتر به اخبار حرفه و بازرگانی سینما و نمایش ساحل شرقی آمریکا توجه دارد. در زمان عصر چاپ و عرضه می گردد .

ورایتی همچنین یک وب گاه رسمی به آدرس Variety.com دارد که نسخه اینترنتی ورایتی است و در سال 1998راه اندازی شد. این وب گاه یکی از نخستین روزنامه های آن لاین به شمار می آید که برای دسترسی به آن احتیاج به پرداخت هزینه است. اما از اکتبر 2006 تا دسامبر 2009 به صورت رایگان در دسترس بود .

پیتر بارت؛ تهیه نماینده و روزنامه نگاری که برای شرکت فیلم سازی پارامونت پیکچرز و روزنامه نیویورک تایمز کار می کرد، به مدت 20 سال سردبیر ارشد این نشریات بود.

تمجید نشریه ورایتی از فیلم یه حبه قند ساخته رضا میرکریمی

رونی شیب نویسنده نشریه ورایتی در یادداشتی به تمجید از فیلم یه حبه قند ساخته رضا میر کریمی پرداخته است. متن کامل این یادداشت به توضیح زیر است :

در یه حبه قند، آخرین پیش کشی کارگردان ایرانی رضا میرکریمی، شیرین نماینده ای مرگبار سور و سات برگزاری یک عروسی را به مقدمات گردهم آیی دیگری بدل می نماید. میرکریمی (کارگردان فیلم خیلی دور، خیلی نزدیک) با لبریز کردن فیلمش از نور و جنبشِ خواهران عروس آینده و دامادهایش، و نیز خیل بستگان داغدیده ای که در باغ و اتاق های تو در تویش موج می زنند، خانواده را به مانند عنصری ذاتی و حیات بخش ترسیم می نماید که بومی ییلاقات و حومه شهرهاست. انگار نسخه ای نرم تر و به مراتب لطیف تر از ریچل ازدواج می نماید باشد. در کمال شگفتی، روح باریک و شنماینده این فیلم نیز، تا مدتها پس از تمام شدن مراسم در تو متجلی خواهد بود .

نقشه ها و دسیسه ها وقتی رو می شوند، که از میان این جمع پرتحرک، دامادها به جان گنج مدفون می افتند و خواهرزاده ها برای دیدن روح (جن) آغاز به دروغ گفتن می نمایند . با برملا شدن بیماری ای که ریشه دوانده، و کنار رفتن خاکسترهای عشقی قدیمی، تنش باعث می گردد تا در لایه ای عمیق تر پوسته فیلم به لزره درآید .

با این وجود، حال و هوای فیلم بسیار فکورانه تر، و جو آن بسیار پربارتر از حد معمول جشن گونه های مجلس پرستانه ای است که در خیل بی شمار فیلم های عروس محور و دخترانه این روزها می بینیم. نمونه اش، یکی از صحنه های مثال زدنی این پاستل نورانی است، که ظاهراً برگرفته از امپرسیونیست های فرانسوی است: عروس میرکریمی، فارغ بال بر تابی چوبی نشسته و دست به سوی سیبی رسیده دراز نموده تا آن را بچیند. سیب در نهایت به دستش می آید و آن را به دهان می برد تا واپسین لحظات حساسیت آزاد و رهایش را آسوده پشت سر بگذارد.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: ستاره
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 984

به "نشریه ورایتی نیویورک و لس آنجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشریه ورایتی نیویورک و لس آنجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید