ناوگان ارواح، بهشت زیست محیطی جانوران نادر

به گزارش بوستان گفتگو، بزرگترین ناوگان کشتی های غرق شده آمریکا در مریلند اکنون بهشتی زیست محیطی برای پرندگان، سگ های آبی، لاک پشت ها و ماهی ها تبدیل شده است.

ناوگان ارواح، بهشت زیست محیطی جانوران نادر

به گزارش خبرنگاران، تصاویر نشان می دهد برای بعضی از کمیاب ترین موجودات در میان قطعات این ناوگان زندگی می نمایند و جنگل های شناور زیستگاه های باورنکردنی برای رشد گیاهان و حیوانات در میان کشتی های غرق شده در خلیج مالوز ایجاد نموده اند.

در این خلیج حدود 230 کشتی بازمانده از جنگ جهانی اول قرار دارند که در گذشت زمان تخریب شده و نابود شده اند. بعضی از این کشتی ها که از ارتفاعی حدود 91 متر برخوردار بودند، به تدریج به محل زندگی گیاهان و جانوران تبدیل شدند و حالا پس از سال 1918 یعنی پس از سرانجام جنگ جهانی اول فقط بقایایی به شکل اشباح از آن ها به جای مانده است. از این رو به آن ها لقب ناوگان اشباح مریلند را اختصاص دادند.

این کشتی ها در زیر سطح به عنوان صخره های مصنوعی عمل می نمایند، از علف های زیر آب حمایت می نمایند و پناهگاه و زیستگاهی برای ماهی ها و بی مهرگان می دهند. بسیاری از بدنه های کشتی های غوطه ور پر از رسوبات مغذی هستند که منجر به تشکیل جزایر پوشش گیاهی می شود و با استقبال گونه های پرندگان و پستانداران آبزی روبرو شده است.

مارک لوساویو، هماهنگ نماینده رسانه و اطلاع رسانی پناهگاه ملی دریایی گفت که سازه های کشتی یاری منحصر به فردی به زیست بوم منطقه می نمایند.

این آب ها منطقه ها مهم تخم ریزی خارماهی نواری هستند و ماهیان خاویاری که زمانی فراوان بود نیز اخیراً شناسایی شده اند. عقاب های سرسفید اغلب دیده می شوند که در آسمان این محل پرواز می نمایند، در حالی که می توان صید عقاب ماهی گیر را دید که با چنگال های کمانی خود در آب های زیرین ماهیگیری می نمایند.

حواصیل آبی بزرگ نیز در آب های کم عمق پرسه می زند و در پی ماهی و قورباغه برای خوردن می شود. بعلاوه باکلان های دو کاکلی اغلب روی ستون های بقایای کشتی ها نشسته اند.

مریلند در سال 2014 این منطقه را برای حفاظت از کشتی های غرق شده و افزایش فرصت ها برای دسترسی عمومی، گردشگری و توسعه مالی نامزد کرد. در سال 2019، اداره ملی اقیانوسی و جوی این منطقه را به عنوان پناهگاه دریایی ملی معین کرد.

این پناهگاه و سواحل اطراف آن دسترسی بی نظیری به ترکیب شگفتی های فرهنگی و زیست محیطی دارند.

در حالی که ناوگان ارواح شناخته شده ترین جنبه پناهگاه است، این آب ها و منظره ها اطراف آن دارای سابقه ای تاریخی و فرهنگی هستند که قدمت آن به هزاران سال می رسد.

منبع: فرارو
انتشار: 7 شهریور 1402 بروزرسانی: 7 شهریور 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2385

به "ناوگان ارواح، بهشت زیست محیطی جانوران نادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناوگان ارواح، بهشت زیست محیطی جانوران نادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید