مهاجم سابق منچسترسیتی در راه پرسپولیس!

به گزارش بوستان گفتگو، باشگاه پرسپولیس در همکاری با گابریل کالدرون برای تقویت لیست بازیکنان این تیم در پنجره جابجایی زمستانی شرایط به خدمت دریافت بازیکن سابق تیم ملی عاج را دنبال می نماید.

مهاجم سابق منچسترسیتی در راه پرسپولیس!

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، پرسپولیس تهران بعد از تجربه ناپیروز همکاری با جونیور براندائوی برزیلی در بازار جابجایی زمستانی به دنبال خرید یک مهاجم پیروز و کارآمد خارجی است. همانطور که سرمربی آرژانتینی به باشگاه تاکید نموده آنها در نظر دارند تا با آنالیز گزینه های موجود به جمع بندی نهایی برسند تا انتخاب پیروزی را داشته باشند. با توجه به اینکه پرسپولیس همانند سایر باشگاه های ایرانی با مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم می نماید گابریل کالدرون در نظر دارد تا مهاجم به صرفه ای را به باشگاه معرفی کند تا برای مذاکره با وی با مسائل بزرگی رو به رو نشوند.

در کنار سه بازیکن از اروپا، برزیل و قاره آفریقا، در لیست پیشنهاد کالدرون که طی چند روز اخیر به دست باشگاه پرسپولیس رسیده است نام بازیکنی دیده می گردد که نظر مثبت باشگاه را هم جلب نموده است و کارنامه پیروزی هم دارد. کالدرون با وسواس زیاد لیست خرید زمستانی پرسپولیس را تحویل باشگاه داده و در انتظار است تا بتواند آمار خط حمله سرخپوشان را با معرفی یک بازیکن کارآمد بهبود ببخشد.

گزینه مدنظر باشگاه و پرسپولیس کیست؟

10 ماه پیش پای گزینه مدنظر پرسپولیس به قاره آسیا باز شد. بعد از به خدمت دریافت مرتضی پورعلی گنجی باشگاه العربی قطر خاطرنشان کرد که با قراردادی قرضی به مدت شش ماه، ویلفرد بونی را از سوانزی به خدمت گرفته است. بونی به دلیل عدم نمایش پیروز در سوانزی اروپا را به مقصد قطر ترک نموده بود.

ویلفرید گوئمیان بونی نام کامل هدف پرسپولیسی هاست؛ مهاجم 183 سانتی متری متولد ساحل عاج. بونی 8 روز پیش تولدش را جشن گرفت تا رسما وارد 31 سالگی گردد. زندگی حرفه ای بونی با فراز و نشیب های بزرگی رو به رو بوده است. او ازسال 2006 وارد فوتبال رده بزرگسالان شد و با تیم ایسا وازی در لیگ برتر فوتبال ساحل عاج شرکت کرد. بونی در فصل 08-2007 با قراردادی قرضی راهی چک شد و در تیم زیر 21 ساله های اسپارتا پراگ بازی کرد. عملکرد پیروز این مهاجم سبب شد تا او در چک ماندگار گردد و به تیم اول اسپارتا پراگ نقل مکان کند. ماحصل سه فصل حضور بونی در لیگ برتر فوتبال چک 22 گل از 59 بازی رسمی بود که آمار پیروزی تلقی می گردد.

در سال 2011 ماجراجویی بونی در لیگ حرفه ای هلند شروع شد او با قراردادی به ارزش 4 میلیون یورو به تیم ویتس آرنهم هلند رفت. او طی دو فصل 65 مسابقه رسمی پیراهن این تیم را برتن کرد و 46 گل به ثمر رساند که همین نمایش سبب شد تا او به یکی از جذاب ترین لیگ های اروپایی راه پیدا کند. در سال 2013 بونی با قبول پیشنهاد باشگاه سوانسی به لیگ برتر انگلیس رفت و دو فصل هم در این تیم بازی کرد. در دو فصل 54 بازی او تنها 26 گل به ثمر رسانده بود که نسبت به لیگ هلند و چک آمار نسبتا ضعیف تری بود.

نزدیک به چهارسال قبل وقتی بونی 26 ساله بود در زمان حضور پلگرینی در منچسترسیتی او با قرارداد چهار سال و نیمه به ارزش 28 میلیون پوند به این تیم ملحق شد. او البته تنها یک فصل در منچسترسیتی حضور داشت که با 36 بازی رسمی و 6 گل به کارش انتها داد. زیر سایه سرخیو آگوئرو او نتوانست جایگاهش در ترکیب منچسترسیتی را تثبیت کند. در انتها فصل 16-2015، بونی با قرارداد قرضی از جمع سیتیزن ها جدا شد و به استوک سیتی رفت. در این تیم او یکی از ضعیف تنرین نمایش ها را به اجرا گذاشت چرا که تنها 10 مسابقه انجام داد و دو گل به نام خودش ثبت کرد.

سوانسی در تابستان 2017 دوباره بونی را به خدمت گرفت و او با فسخ قرارداد از منچسترسیتی به این تیم بازگشت. در بازگشت به سوانسی بونی نمایش خیره کننده ای نداشت و در 22 مسابقه رسمی توانست تنها 3 گل بزند. او بعد از دو فصل با قراردادی قرضی از اروپا به آسیا آمد و در 7 مسابقه برای العربی بازی کرد. نتیجه این 7 بازی تنها 5 گل بود. با انتها قرارداد قرضی او اکنون بازیکن آزاد است و باشگاه پرسپولیس برای خریدش مسئله ای نخواهد داشت.

تیم ملی عاج

در تیم ملی عاج هم بونی عملکرد پیروزی داشته است. او در اواخر سال 2010 زمانی که در اسپارتاپراگ حضور داشت به تیم ملی عاج دعوت شد و در مسابقات مرحله مقدماتی جام ملت های آفریقا اولین بازی ملی را انجام داد. او به غیر از جام ملت های آفریقا جام جهانی برزیل را هم تجربه نموده است. در سه بازی از مرحله گروهی جام جهانی او حضور داشت و مقابل یونان و ژاپن گلزنی کرد. یونی برای آخرین بار نزدیک به یک ماه پیش از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا 2019 برای ساحل عاج بازی نموده بود. او اکنون با 56 بازی 16 گل ملی در کارنامه دارد.

افتخارات

اولین افتخار تیمی بونی در سال 2010 به همراه تیم اسپارتا پراگ به دست آمد و قهرمانی در لیگ برتر چک را تجربه کرد. او در سال 2013 به آقای گلی لیگ برتر هلند و همچنین بهترین بازیکن فصل دست یافته بود. در سال 2016 به همراه منچسترسیتی قهرمانی در جام اتحادیه باشگاه های انگلستان را بالای سر برد و در سال 2015 هم با تیم ملی کشورش قهرمانی جام ملت های آفریقا را در کارنامه حرفه ای خود ثبت کرد.

بونی الان کجاست؟

آخرین خبر از بونی به عنوان بازیکن آزاد حدود 4 ماه پیش در رسانه های انگلیسی منتشر شده است. تیم نیوپورت کانتی در جنوب ولز که در لیگ دسته دوم این کشور حضور دارد از بونی میزبانی نموده است. در مصاحبه ای که در ماه مه پس ازجدایی از سوانزی انجام شد، بونی فاش کرد که قصد بازگشت به لیگ برتر را دارد، زیرا او هنوز هم به اندازه کافی خوب بازی می نماید: من توانایی انجام بازی در لیگ برتر را دارم. این هدف من است. من تقریباً شش سال در انگلیس بوده ام. اینجا را دوست دارم، بنابراین اگر فرصتی وجود داشته باشد، با نماینده خود صحبت خواهم کرد. خواهیم دید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 640

به "مهاجم سابق منچسترسیتی در راه پرسپولیس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجم سابق منچسترسیتی در راه پرسپولیس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید