منابع آبی زیرزمینی کاشمر در مرز بحران

به گزارش بوستان گفتگو، مدیر آبفای شهری کاشمر گفت: تهدید منابع آبی زیرزمینی به واسطه مصرف بی رویه و بدون مدیریت ما را به مرز بحران رسانده است.

منابع آبی زیرزمینی کاشمر در مرز بحران

به گزارش خبرنگاران، علیرضا عباسی صبح امروز 21 شهریور ماه در بازدید از پروژه های این امور با بیان اینکه رشد بی سابقه تقاضای آب و از سویی مصرف بی رویه همراه با اسراف برنامه ریزی متناسب با شرایط حاضر، توجه به مصرف و مدیرت آن را به مسئله ای ضروری تبدیل نموده است.

وی با اعلام اینکه رشد جمعیت، افزایش مصرف سرانه و خشکسالی و... موجب گردیده هر روز آب شرب در اغلب مناطق کیمیاتر گردد، اضافه نمود: غیرقابل جانشین بودن این منابع حیاتی مشکل کیمیایی آن را بارزتر می نماید.

مدیر آبفای شهری کاشمر اظهار کرد: بحران آب در استان زمانی محسوس و ملموس تر خواهد بود که بدانیم 74درصد خراسان رضوی در اقلیم خشک و 26 درصد در اقلیم شبه خشک واقع گردیده است.

وی با اعلام اینکه پائین بودن میانگین بارندگی در استان به نسبت متوسط کشوری یکی از دلایل وضعیت موجود است، بیان نمود: تهدید منابع زیرزمینی به واسطه مصرف بی رویه و بدون مدیریت ما را به مرز بحران رسانده است.

عباسی با بیان اینکه شهرستان کاشمر از شرایط استانی مستثنی نیست، اظهار کرد: درست مصرف کردن و استفاده بهینه از آب این نعمت ارزشمند در همه زمینه ها تنها راه چاره برون رفت از شرایط بحرانی است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی تامین آب مکفی و با کیفیت دشواری و پیچیدگی های خاصی را به همراه دارد، گفت: آبفای شهری کاشمر این مهم را با حساسیت در دست اقدام دارد.

مدیر آبفای شهری کاشمر با بیان اینکه در برخی روزها و شرایط خاص همانند 29 اسفند و ایام نوروز تامین آب شرب شرایط ویژه ای دارد، بیان نمود: با تمهیدات و برنامه ریزی انجام شده به رغم مصرف 750 لیتر بر ثانیه در ساعات پیک مصرف مسئله ای به وجود نیامده است.

وی در ادامه اضافه نمود: با شناسایی انشعابات غیر مجاز پرت آب در سال 96 به میزان 19.8 درصد کاهش یافت و این آمار قابل توجهی است.

عباسی گفت: با راه اندازی و استفاده از تکنولوژی های جدید کنترل هوشمند تاسیسات و سامانه های تله متری تنها اموری در کشور هستیم که در سال 97 کلیه منابع تولیدمان در ساعات پیک مصرف برق خاموش می شوند.

وی بیان نمود: با توجه به شرایط موجود از کلیه شهروندان درخواست داریم تا با مصرف بهینه آب و سایر انرژی ها مجموعه های خدمات رسان را در امر خدمات رسانی کمک نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 44

به "منابع آبی زیرزمینی کاشمر در مرز بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع آبی زیرزمینی کاشمر در مرز بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید