ممنوعیت ورود عشایر به مناطق ییلاقی شهرستان بویراحمد قبل از 15 اردیبهشت

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد گفت: ورود عشایر و دامداران به مناطق ییلاقی قبل از 15 اردیبهشت ماه ممنوع است.

ممنوعیت ورود عشایر به مناطق ییلاقی شهرستان بویراحمد قبل از 15 اردیبهشت

عباس حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: با توجه به شروع فصل بهار و رویش گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب و نابودی جنگل ها و همچنین طی اطلاعیه کوچ بهاره عشایر در سال 1400 زمان حرکت دامداران و عشایر در مناطق قشلاقی تا قبل از دهم اردیبهشت 1400 و ورود دامداران به مراتع ییلاقی تا قبل از 15 اردیبهشت ماه 1400 ممنوع است.

وی اظهار کرد: چنانچه کوچ خارج از موعد مقرر انجام گردد از ورود به مناطق مزبور ممانعت بعمل می آید و مشمول جریمه قانونی خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد اعلام نمود: بنابراین به جهت همکاری نکردن استانهای همجوار در جهت جلوگیری از خروج دام و ورود به حوزه استان کهگیلویه و بویراحمد منجر به ترافیک در راستا جاده اصلی و مسائل زیادی برای این استان بخصوص شهرستان بویراحمد در ورودی گلوگاه کوشک بوجود آمده است.

حسن زاده اعلام کرد: با مساعدت و همکاری دادستان مرکز استان، دستگاه قضایی، مراجع انتظامی و کوشش و حضور شبانه روزی ماموران اداره از ورود دام تا موعد مقرر جلوگیری می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1642

به "ممنوعیت ورود عشایر به مناطق ییلاقی شهرستان بویراحمد قبل از 15 اردیبهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت ورود عشایر به مناطق ییلاقی شهرستان بویراحمد قبل از 15 اردیبهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید