معرفی منطقه توریستی کرفون؛ جاذبه ای دیدنی در شمال ایران

به گزارش بوستان گفتگو، منطقه توریستی کرفون کجاست؟

ایران کشوری زیبا است که زیبایی آن تنها منحصر به طبیعت شمال کشور نیست. اما همه ما این را می دانیم که شمال ایران نه تنها در کشور خودمان بلکه در دنیا نیز بسیار معروف و بی نظیر است. مناطق ساحلی زیبایی که در کرانه دریای خزر قرار گرفته اند، این ناحیه را به یکی از توریستی ترین نواحی ایران تبدیل کرده است. در این بین شهر بابلسر در استان مازندران یکی از شهرهای زیبا و خوش آب هوای شمال کشور است که در آن جاذبه های زیادی برای مسافرانی که از سرتاسر ایران و حتی دنیا به آن سفر می کنند وجود دارد.

معرفی منطقه توریستی کرفون؛ جاذبه ای دیدنی در شمال ایران

منطقه توریستی کرفون یکی از مناطق بکر و بسیار جذاب در شهر بابلسر است که با چشم انداز بی نظیر خود، سالانه میزبان هزاران توریست و توریست می باشد. این منطقه در فاصله 13 کیلومتری جاده ساحلی شهر بابلسر قرار گرفته و از زیبایی های بی حد و اندازه ای برخوردار است. با سفر به این منطقه می توانید لحظات آرامش بخشی را در طبیعت بکر کرفون سپری کرده و از غروب زیبای خورشید در کنار ساحل زیبا و صدای امواج خروشان لذتی بی مانند را تجربه کنید.

همچنین اگر قصد خرید ماهی تازه و خوشمزه شمال کشور را دارید، می توانید از بازار ساحلی این منطقه استفاده کرده و بهترین محصولات دریایی را در آن خریداری نمایید.

طبیعت بکر کرفون

طبیعت این منطقه به طرز شگفت انگیزی زیبا و دیدنی است. ترکیب بینظیری از دریا، رودخانه، تالاب، مراتع و ماسه زارهای زیبا طبیعت گیاهی و جانوری منحصر به فردی را در منطقه کرفون ایجاد کرده است که هر توریست و توریستی را به وجد می آورد. شایان ذکر است که ساحل کرفون بی شک یکی از تمیزترین و زیباترین سواحل دریای خزر را شامل می گردد.

این ساحل زیبا دارای امکانات تفریحی و اقامتی مختلف در 4 فصل سال بوده و سالانه توریستان زیادی را به سمت خود جذب می کند. به واسطه نزدیکی و همجوار بودن کرفون با دریای خزر، توریستانی که به منطقه توریستی کرفون تشریف می آورند می توانند با طی جهت بسیار کوتاهی از ساحل جذاب این منطقه و همچنین بازار ساحلی کرفون دیدن کنند. همچنین مسافرانی که قصد اقامت طولانی در این ناحیه خوش آب و هوا را دارند می توانند ویلاهای رو به دریای این ناحیه را با قیمت های مناسب خریداری کرده و هر زمان که مایل بودند در آن اقامت داشته باشند.

نزدیکی کرفون به شهر بزرگ و توریستی بابلسر باعث شده تا شما با سفر به کرفون و اطراف آن، جاذبه های توریستی بی شمار و زیبایی را از نزدیک مشاهده کنید.

کرفون، یکی از روستاهای دیدنی بابلسر

بابلسر یکی از اصلی ترین مراکز تجاری و اقتصادی شمال کشور بوده و تقریبا از هر جاده ای وارد استان مازندران شوید حتما یک سری به بابلسر، قطب توریستی مرکز مازندران خواهید زد. پیشنهاد ما به شما در طول سفر به منطقه توریستی کرفون این است که ابتدا گردش کوتاهی در شهر بابلسر داشته باشید تا از سوغات و دیدنی های این شهر لذت ببرید و سپس برای گذراندن اوقات استراحت خود به منطقه ساحلی کرفون مراجعه کنید.

کرفون آرامش خوبی را برای کسانی که طالب آرامش هستند در بر دارد. این منطقه طی مصوبه دولت در سال 1387، به عنوان یکی از مناطق نمونه توریستی شمال کشور شناخته شده است.

دسترسی از راه های اصلی به منطقه توریستی کرفون

مسافرانی که از اقصی نقاط ایران قصد سفر به منطقه توریستی کرفون را دارند، مطمئنا این سوال برایشان مطرح است که دسترسی به این ناحیه از چه جهتهایی امکان پذیر است. از آن جایی که کرفون جزو نواحی ای است که در سطح کشور چندان شناخته شده نمی باشد، خیلی از توریست هایی که قصد سفر به شمال کشور را دارند از دیدن آن اجتناب می کنند و همین امر باعث می گردد فرصت گردش در یک منطقه خوش آب و هوای ساحلی را از دست بدهند.

به همین علت لازم است پیش از سفر به منطقه توریستی کرفون از راه های دسترسی به این منطقه مطلع باشید تا نزدیک ترین و بهترین جهت را با توجه به شرایط تان انتخاب کنید.

دسترسی به منطقه توریستی کرفون از طریق بابلسر و جاده بهنمیر: اگر قصد دارید از طریق این دو جاده راهی کرفون شوید، لازم است بدانید که با طی مسافت کوتاهی به این منطقه خواهید رسید و تابلوهای آن را در جاده مشاهده خواهید کرد.

دسترسی به منطقه توریستی کرفون از جاده هزار: اگر مایلید از جاده هزار به این منطقه سفر کنید، جهت زیر بهترین جهت برای سفر شماست:

  • آمل بابل بابلسر بهنمیر کرفون

دسترسی به منطقه توریستی کرفون از جاده فیروزکوه: برای سفر به کرفون از طریق فیروزکوه از جهت زیر اقدام کنید.

  • فیروزکوه شیرگاه قائم شهر جویبار کرفون

به جز این موارد، راه های مواصلاتی دیگری نیز برای سفر به منطقه توریستی کرفون وجود دارد. بهترین کار برای پیدا کردن سریع ترین جهت، استفاده از اپلیکیشن های موبایلی جهتیاب می باشد. از این پیشنهاد می کنیم اگر با جهتهای بالا آشنایی ندارید، از این راه چاره برای سفر به کرفون استفاده کنید.

دسترسی به این منطقه از شهرهای اطراف کرفون

منطقه توریستی کرفون از توابع بخش بهنمیر شهرستان بابلسر است که نسبت به سایر مناطق توریستی شمال کشور از دسترسی راحت تری برخوردار است. در قسمت بالا عمومی ترین جاده هایی که به واسطه آن ها می توانید به منطقه توریستی کرفون سفر کنید را معرفی کردیم و در این قسمت قصد داریم دسترسی به کرفون را از اطراف همین شهر بررسی کنیم. دسترسی به این منطقه از شهرهای اطراف به شکل زیر امکان پذیر است:

  • از سمت شرق: ساری کوهی خیل یا جویبار بهنمیر
  • از سمت شرق: قائم شهر بهنمیر کوهی خیل جویبار
  • از سمت غرب: بابلسر نیرو هوایی جاده کناره
  • از سمت غرب: جاده بابلسر به سمت بهنمیر جاده کوهی خیل جویبار
  • از سمت غرب: بابل جاده فرعی میدان بهنمیر جاده کوهی جویبار کرفون

آرامش یا شلوغی؟ تجربه هر دو حالت در سفر به کرفون

منطقه توریستی کرفون جزو مناطق ساحلی بسیار زیبایی است که کاملا بکر بوده و دارای ساحل ماسه ای می باشد. مردم زیادی در طول تابستان از مناطق دور و نزدیک برای شنا و تفریح به این منطقه سفر می کنند و در این فصل سواحل کرفون بسیار شلوغ است. این شلوغی برای کسانی که عاشق جمعیت هستند یک فضای بی نظیر ایجاد می کند.

شب های ساحلی خنک و احساس زندگی در کنار مردم خون گرم شمال کشور همان چیزی است که در فصل تابستان با سفر به منطقه توریستی کرفون نصیب تان خواهد شد. اگر شما جزو کسانی هستید که طالب آرامش بوده و قصد دارید در سفر به این منطقه آرامش داشته باشید، پیشنهاد می کنیم در فصول دیگری به این ناحیه سفر کرده تا از پیاده روی کنار ساحل و معاشرت با خانواده تان در فضایی خلوت با چاشنی صدای دریا لذت ببرید.

جمعیت روستای کرفون

روستای کرفون یکی از روستاهای کوچکی است که در کنار ساحل کرفون قرار گرفته است. طبق آخرین سرشماری صورت گرفته، حدود 122 خانوار در این روستا زندگی می کنند و از این رو منطقه روستایی کرفون منطقه ای کاملا خلوت به شمار می آید. شمار اعضای این روستا حدود 600 نفر بوده و تمام ساکنان آن بومی هستند. البته ویلاها و خانه های اقامتی نیز در این منطقه وجود دارد و سالانه صدها توریست به آن مراجعه می کنند.

این موضوع تاثیر چندانی در جمعیت کرفون نداشته و این روستا همچنان جزو روستاهای خلوت شمال کشور به شمار می رود. وقتی که وارد کرفون می شوید، با تابلوی بزرگی که حاوی خوش آمد گویی به کرفون است روبرو می شوید و مطمئن می شوید که جهت را درست آمده اید. آرامش این منطقه از ابتدای آن با روح و جان تان حس می گردد. بخش اعظمی از این آرامش ریشه در جمعیت کم این روستا دارد. همان طور که می دانید اغلب روستاهای شمال کشور به جمعیت زیادی که در آن ها زندگی می کنند شهرت دارد.

روستای کرفون از این قاعده مستثنی بوده و یک منطقه خلوت و آرام است. این منطقه توریستی غروب بسیاری زیبایی را از خورشید تداعی می کند که زعم بسیاری از مسافران زیباترین غروب خورشید ساحلی است که در طول عمر خود دیده اند. ترکیب غروب آفتاب با امواج طوفانی دریای خزر تصویری دیدنی را برای شما در سفر به کرفون ایجاد می کند.

از این رو شما می توانید ساعات خوشی را به دور از دغدغه و شلوغی شهر به تماشای آن بنشینید و از صدای آرامش بخش دریا لذت ببرید.

تفریحات منطقه توریستی کرفون

منطقه توریستی کرفون با داشتن جاذبه های دیدنی و طبیعی فوق العاده زیاد در کنار آب و هوایی دل پذیری که دارد، به یک منطقه محبوب بین توریستان تبدیل شده است. علاوه بر این جاذبه هی طبیعی، دارا بودن تفریحات عالی و امکانات رفاهی خوب در این منطقه توریستی باعث جذب بیشتر مسافران به این ناحیه ساحلی شده است. از نمونه تفریحاتی که می توانید در منطقه توریستی کرفون به انجام آن بپردازید می توان به قایق سواری، پیاده روی در طول ساحل، اسکی روی آب و… اشاره کرد.

همچنین در فصل تابستان، ساحل کرفون یکی از تمیزترین سواحلی است که افراد می توانند در آن آب تنی کنند. از این رو اگر در نیمه اول سال به منطقه توریستی کرفون سفر می کنید، حتما یک دست لباس مخصوص شنا و آب تنی همراه خود داشته باشید!

ویژگی های خاص روستای کرفون

از گذشته تا به امروز، مناطق شاقتصادی کشور در فصول مختلف سال همواره جزو اولین مقاصد توریستی خیلی از ایرانیان بوده است. این نواحی دارای آب و هوای اروپایی بوده و از جنگل و دریاهای بسیار زیبایی برخوردار هستند. در بین شهرهای شاقتصادی کشور، یکی از شهرهایی که علاوه بر زیبایی های طبیعی دارای سوغاتی های خوشمزه و بازارچه های محلی زیادی است، شهر بابلسر می باشد. با سفر به این شهر نه تنها می توانید به مناطقی همچون کرفون سر بزنید، بلکه بازارچه های محلی در دسترس شما هستند تا با رفتن به آن ها سوغاتی و خوراکی های خوشمزه شاقتصادی را خریداری کنید

ما معتقدیم منطقه توریستی کرفون که در فاصله 13 کیلومتری بابلسر قرار گرفته است، یکی از جذاب ترین نواحی توریستی در شمال کشور است. افرادی که به حضور در سواحل تمیز و خوش آب و هوای دریای خزر علاقه مند هستند، می توانند با سفر به منطقه توریستی کرفون از مناظر دیدنی و اقلیم بی نظیر این ناحیه لذت ببرند. بعضی از ویژگی های توریستی و تفریحی کرفون عبارتند از:

رانندگی تا خودِ ساحل!

از دیگر ویژگی های جذاب کرفون که در کمتر شهر ساحلی وجود دارد، امکان رفتن با خودرو تا ابتدای ساحل در بعضی از قسمت ها است. به طوری که شما می توانید بدون نگرانی از خاک و گل مرطوب ساحلی، تا نزدیکی های دریا و در امتداد ساحل رانندگی کرده و لحظات شیرینی را در کنار خانواده تان تجربه نمایید.

کشتزارهای کلزا

با سفر به روستای کرفون پدیده های طبیعی زیادی را در اطراف تان خواهید دید. به طوری که وقتی که در حال قدم زدن در این روستا هستید، اگر سرتان را به هر طرف بچرخانید به جای دیدن دریای آبی و سواحل خزری، با دریای زرد رنگی روبرو می شوید که در حقیقت کشتزارهای کلزا هستند. این کشتزارها به عنوان منبع درآمد ساکنان این روستا قلمداد شده و منظره آن ها بسیار جذاب است.

مراتع سرشار از درخت

منطقه توریستی کرفون یکی از خوش اقلیم ترین مناطق شاقتصادی کشور است. این منطقه دارای مراتع بزرگ زیادی است که در کنار آن هزاران درخت سرسبز رو به دریا وجود دارد. این منظره فوق العاده جذاب موجب شده حضور مسافران در این منطقه بسیار به یاد ماندنی سپری گردد و آن ها مناظری را مشاهده کنند که نمونه آن در ایران وجود ندارد.

غروب دل انگیز

در سرانجام پیشنهاد می کنیم زمان سفرتان را به منطقه توریستی کرفون به شکلی برنامه ریزی نمایید که حتما غروب خورشید را در سواحل کرفون ببینید. هنگامی که امواج دریا با طلوع دلنشین خورشید همراه می گردد، به داروی آرام بخشی تبدیل می گردد که هرکسی را آرام می کند. علاوه بر این، سکوت دریا و غروب آفتاب، لحظه شگفت انگیز و منظره بی نظیری را رقم می زند. این حالت پدیده ای است که در سفر به منطقه کرفون نباید آن را از دست بدهید.

مازندران

منبع: الی گشت
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1416

به "معرفی منطقه توریستی کرفون؛ جاذبه ای دیدنی در شمال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی منطقه توریستی کرفون؛ جاذبه ای دیدنی در شمال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید