لکسوس ES 2019؛ اولین خودروی دنیا با آینه های دیجیتال!

به گزارش بوستان گفتگو، وبسایت چرخان: سیستم جدید آینه های بیرونی شرکت لکسوس که با فن آوری دیجیتال معرفی شده اند. سامانه جذابی که برای اولین بار در ماه سپتامبر همین سال یعنی حدود 2 ماه قبل با نسل جدید سدان های ES لکسوس به نمایش درآمد و این فن آوری، اکنون در ES 2019 عرضه شده که قرار است در بازار ژاپن به فروش برسد.

لکسوس ES 2019؛ اولین خودروی دنیا با آینه های دیجیتال!

این آینه های دیجیتال، به ES جدید لقب اولین خودرویی می دهند که به جای آینه های جانبی سنتی، از آینه هایی استفاده می نماید که به صورت مدرن و دیجیتالی به یاری راننده خود می آیند.این آینه های دیجیتال، به ES جدید لقب اولین خودرویی می دهند که به جای آینه های جانبی سنتی، از آینه هایی استفاده می نماید که به صورت مدرن و دیجیتالی به یاری راننده خود می آیند.

در حال حاضر، این سیستم به دلیل اینکه در کشورهای دیگر جهان به غیراز ژاپن، غیرقانونی است تنها در کشور ژاپن قابل سفارش دادن است. آینه هایی که از دو دوربین خارجی نصب شده روی درب های جلوی خودرو، برای ارسال تصاویر به صفحه نمایش پنج اینچی مربع شکل، استفاده می نمایند.

طبق گفته های شرکت لکسوس، جایگزینی آینه های سنتی با این دوربین های جدید، باعث افزایش دید راننده و کاهش صدای وزش باد در حین حرکت خودرو می گردد.

آینه های دیجیتال یکی از چندین سیستم جذاب قابل سفارش در لکسوس ES جدید است. در این خودرو سیستم هایی مانند کروز کنترل دینامیک راداری با ترکیب سامانه حفظ خودرو روی خطوط، سیستم یاریی مخصوص ترمز گیری در هنگام پارک و همچنین یک صفحه نمایش پانورامیک به چشم می خورند. تمامی این سیستم ها، از یک سری دوربین، حسگر و رادار به منظور کنترل رفتار خودرو در شرایط متفاوت، استفاده می نمایند.

همچنین، ES 2019 بر اساس جدیدترین معماری پلتفرم تویوتا ساخته شده و قلب تپنده آن را نیز یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر هیبریدی تشکیل می دهد که قدرت خود را به چرخ های جلویی خودرو انتقال می دهد. خودرویی که با سه نسخه 300h پایه، نسخه L و F Sport و باقیمت پایه 51,500 دلار، به دست مشتریانش خواهد رسید.

منبع: برترین ها
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 263

به "لکسوس ES 2019؛ اولین خودروی دنیا با آینه های دیجیتال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لکسوس ES 2019؛ اولین خودروی دنیا با آینه های دیجیتال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید