قطار سواری در هند

به گزارش بوستان گفتگو، مسافرت با قطار در هند

هند مثل فیل ها و آسمان خراش هایش کشور بزرگی است، اگر بخواهید از گوشه ای از این کشور به سمت فلات تبت پیاده بروید تقریبا یک سال زمان لازم دارید، رفت و آمد در این کشور از نقطه ای به نقطه دیگر بسیار طولانی است اما با وجود خطوط راه آهن هند، 1.13 میلیارد هندی به راحتی در این کشور جابجا می شوند. با خبرنگاران همراه باشید می خواهیم از قطار سواری در هند بگوییم.

قطار سواری در هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

خطوط راه آهن در هند فقط وسیله حمل و نقل نیست بلکه راه زندگی است، هر روز 18 میلیون هندی با بیش از 9,000 سرویس مختلف در هند با قطار رفت و آمد می نمایند و این کشور بدون خطوط راه آهنش عملا از کار می افتد. زیارت های مذهبی به تنهایی صدها میلیون مسافرت را در سال ایجاد می نمایند و خط راه آهن هند با 1.6 میلیون کارمند بزرگ ترین کارفرمای دنیا است. خاطره اولین باری که سوار این قطارهای هندی می شوید برای همواره در ذهن شما خواهد ماند، برای بلیط دریافت باید یک سری فرم پر کنید، در صف های طولانی بایستید و اطلاعاتی درباره شماره قطار، کد ایستگاه خود داشته باشید، بعد از دریافت بلیط باید سکوی قطار را پیدا کنید، در بین مسافران خواب آلود، فریاد دست فروشان مواد غذایی و باربرهایی که در حال حمل بار زیادی هستند راه خود را پیدا کنید، اما هنگامیکه در قطار جای خود را پیدا کردید و قطار از ایستگاه آغاز به حرکت کرد در آن هنگام مسافرت شما تبدیل به سفری هیجان انگیز می گردد، اگر مسافرت طولانی باشد و شب در قطار بمانید در هنگام طلوع آفتاب خدمه برای شما صبحانه می آورند و در تمام این مدت چشم انداز مناظر زیبای هند در شیشه مقابل در جلوی چشمانتان است و با سرعتی زیاد پیش می روید. با اینکه دیگر قطار دودی در این کشور وجود ندارد اما هند به داشتن مسافرت های کلاسیک ریلی معروف است، این کشور قطارهای لوکس و مدرن هم دارد می توانید صدها دلار پول خرج کنید و سوار قطارهای لوکس دیکن ادیسی شوید، قطار لوکسی که در ایالت مهاراشترا از بمبئی به سمت گوا می رود می توانید در این قطار هیجان مسافرت های ریلی هند را تحربه کنید. با مناظر و چشم اندازهای زیبایی که هند دارد هر سفری از شهری به شهر دیگر می تواند سفری فوق العاده و خاطره انگیز گردد.

اگر سوار یکی از قطارهای خط راه آهن کنکان از بمبئی به سمت کرالا شوید در هنگام رسیدن به دریاچه عرب در جهت شهر کوچی از 92 تونل و 1,998 پل رد می شوید و از تماشای دهکده های پر از درختان نخل ، شالیزارهای برنج، جنگل های انبوه و دلتاهای رودخانه سیر نمی شوید. بین ژوئن و سپتامبر که باران زیاد می بارد با قطار از بین جنگل های مه آلود رشته کوه گهات غربی بین شهر ماگاو و گوا و تقاطع لوندا در ایالت کارناتاکا رد شوید و از کنار پنجمین آبشار بلند هند گذر کنید و مناظری را بینید که تاکنون در هیچ جای دنیا ندیده اید.

حیف است به راه آهن هیمالیایی دارجیلینگ نروید این راه آهن در لیست یونسکو واقع شده است و یکی از زیباترین جهتهای آن وقتی است که بیشتر از 2000 متر بین سیلیگوری در غرب بنگال و مزارع چای دارجیلینگ بالا می رود تا 360 درجه بچرخد و راه خود را در دامنه های هیمالیا ادامه دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 515

به "قطار سواری در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار سواری در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید