عشایر خط اول فراوری و سرمایه گذاری در کشور هستند

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران، علی محمد احمدی ظهر سه شنبه در گردهمایی مدیران امور عشایر استان های کشور در یاسوج، اضافه نمود: بیش از 70 هزار نفر جمعیت عشایری استان است و نقش عشایر در بخش های مختلف توسعه ای و تولیدی محسوس بوده و ظرفیت های مناسبی در این بخش وجود دارد.

عشایر خط اول فراوری و سرمایه گذاری در کشور هستند

احمدی از تخصیص تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در استان اطلاع داد و اعلام کرد: توسعه اشتغال بخش روستایی و عشایری از جمله هدفگذاری های انجام گردیده در استان است.

وی اضافه کرد: رشد و توسعه بخش عشایری به توسعه کشور یاری می نماید.

استاندار بابیان اینکه در جایی واضح تر از فضای عشایری نمی توان چرخه فراوری را پیدا کرد، گفت: تنها جایی که فراوری کننده، شبانه روز پای چرخه فراوری است، در بخش فراوریات عشایری و زندگی عشایری است.

احمدی اضافه کرد: اگر کشور ما رنگین کمان استعداد ها و توانمندی هاست، اما این استان ویژگی های خاص خود را در دل زاگرس دارد.

احمدی با اشاره به پتانسیل های مختلف استان، گفت: با تمهیدات به وجود آمده در استان توسعه مناسبی در بخش های مختلف فراوریات از جمله در محور فراوری محصولات کشاورزی داشته ایم که باید به سطح مطلوب برسد.

احمدی اعلام کرد: سرمایه گذاری های خوبی در استان انجام گردیده و امید است شاهد رشد و پویایی بیش از پیش استان در بخش ها و محورهای مختلف باشیم.

استاندار به پتانسیل های بخش انرژی استان اشاره نمود و بیان داشت: 25 درصد فراوری نفت و گاز کشور متعلق به استان است و مناطق نفت خیز استان باعث گردیده 25 درصد خالص کل صادرات نفت و گاز کشور از این استان تامین گردد.

وی اضافه کرد: استان ما به لحاظ جمعیت در رتبه 29 کشور واقع شده است اما در محور پروژه ها و محورهای عمرانی استان پانزدهم است.

احمدی با تاکید بر توسعه بخش صنایع پایین دست در استان، از ایجاد ظرفیت های پتروشیمی در مناطق مختلف استان اطلاع داد و بیان داشت: تحقق این ظرفیت ها توسعه بخش پتروشیمی کشور را شتاب می بخشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 33

به "عشایر خط اول فراوری و سرمایه گذاری در کشور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عشایر خط اول فراوری و سرمایه گذاری در کشور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید