آغاز فصل سوم کاوش های باستان شناسی خله کوه تاکستان

به گزارش بوستان گفتگو، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آغاز فصل سوم کاوش های باستان شناسی خله کوه تاکستان صورت گرفت.

آغاز فصل سوم کاوش های باستان شناسی خله کوه تاکستان

علیرضا خزائلی گفت: فصل تازه کاوش های باستان شناسی خله کوه با هدف خواناسازی فضاهای معماری، نهشته های باستانی و ساماندهی محوطه برای راه اندازی سایت موزه در این منطقه در اسفند سال 99 به سرپرستی دکتر فریبا سعیدی انارکی آغاز شد که لایه تاریخی بدست آمده در این فصل از کاوش متعلق به هزاره ششم پیش از میلاد و مربوط به دوره انتقالی مس سنگی قدیم است و سفالهای بدست آمده هم مشابه انواع سفال منطقه ها زاغه و چشمه علی هستند که در ابراهیم آباد، چهاربنه، قره قباد و ظهیرتپه هم دیده می شوند و بیانگر ارتباطات منطقه ای هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین با اشاره به آغاز فصل دیگر این کاوش ها اظهار کرد: در ادامه مطالعات باستان شناسی این منطقه برای احداث سایت موزه، فصل سوم این کاوش ها با هدف شناسایی توالی و گسست های استقراری خله کوه، لایه های تاریخی، آثار معماری و سازه های وابسته به آن آغاز شده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: امیدواریم با راه اندازی سایت موزه و تبدیل این منطقه به یک سایت باستان شناسی مهم شهری، علاوه بر نمایش و حفظ آثار و یافته های حاصل از این کاوش ها، شاهد رونق گردشگری و جذب بیشتر گردشگران به این محوطه ارزشمند باستانی باشیم.

منبع: همگردی
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1854

به "آغاز فصل سوم کاوش های باستان شناسی خله کوه تاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فصل سوم کاوش های باستان شناسی خله کوه تاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید