رونمایی از کیا اسپورتیج وارداتی به ایران

به گزارش بوستان گفتگو، پس از ورود محصولاتی مانند سراتو، K5 (اپتیما)، سونت و سلتوس به ایران، نوبت به واردات جدیدترین مدل کیا اسپورتیج با مدل 2024 رسیده است. مدل نهایی این خودرو برای واردات به تازگی در نمایشگاه مشهد رونمایی شده است.

رونمایی از کیا اسپورتیج وارداتی به ایران

امیرمسعود عابدین- خودروهای شاسی بلند سایز میانه در بازار ایران هواداران خاص خود را دارند. خودروهایی مثل هیوندای توسان، کیا اسپورتیج، میتسوبیشی ASX، هوندا CR-V و... از جمله خودروهای محبوب این کلاس هستند. پس از ورود هیوندای توسان نو به بازار ایران، حالا زمان ورود برادرش یعنی کیا اسپورتیج نیز فرا رسیده است.

پس از ورود محصولاتی مانند سراتو، K5 (اپتیما)، سونت و سلتوس به ایران، کوشا خودرو در پی واردات نوترین مدل کیا اسپورتیج با مدل 2024 رفته است. مدل نهایی این خودرو برای واردات به تازگی در بیست و چهارمین نمایشگاه مشهد رونمایی شده است.

اسپورتیج در نسل نو خود از آن طراحی کسل کننده و زشت نسل قبل دور شده و چهره خاص و اسپرتی را به خود گرفته است. طراحی آن کاملاً تهاجمی و به دور از هرگونه محافظه کاری صورت گرفته و پر از خطوط متقاطع و تندوتیز است. دی-لایت چندضلعی که در داخل آن چراغ های اصلی خودرو قرار گرفته، یکی از مصادیق طراحی عجیب کیا در نسل نو اسپورتیج است.

نمای عقب اسپورتیج هم مثل قسمت جلو، طراحی خاص و عجیبی دارد. چراغ های عقب به شکلی مثلثی بوده و به وسیلهٔ یک نوار مشکی به یکدیگر متصل شده اند.

زبان طراحی کابین در اسپورتیج متناسب با دیگر مدل های کیا است. دو نمایشگر بزرگ در کنار دریچه های کولر مستطیلی شکل، طراحی رادیکالی کنسول وسط و دستگیره های در، دسته دنده چرخان و... از عناصر مجذوب کننده این طراحی هستند.

از جمله امکانات شاخص این خودرو می توان به سانروف پانورامیک، نوربالای اتوماتیک، گرم کن فرمان، اتصال اپل کار پلی و اندروید اتو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار برخورد از جلو و غیره اشاره نمود.

کوشا خودرو در ابتدا قصد داشت تا نسخه 1.6 لیتری اسپورتیج را به بازار ایران بیاورد، اما در نهایت تصمیم بر این شد که پیشرانه 1.5 لیتری توربو GDI، وظیفه فراوری نیرو در این خودرو را برعهده داشته باشد. این موتور توانایی فراوری 198 اسب بخار قدرت و 253 نیوتون متر گشتاور را دارد که این خروجی به وسیله گیربکس 8 سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می گردد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی بوده و مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر محاسبه می گردد.

متأسفانه به علت شرایط خاص بازار ایران، در صورت ورود این خودرو به بازار باید انتظار قیمت 4 تا 5 میلیارد تومانی مشابه هیوندای توسان را داشته باشیم.

58322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 شهریور 1403 بروزرسانی: 30 شهریور 1403 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2427

به "رونمایی از کیا اسپورتیج وارداتی به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از کیا اسپورتیج وارداتی به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید