دهلی نو: چین از تکنیک های جنگ نرم برای ترساندن هند استفاده می نماید

به گزارش بوستان گفتگو، هند گفت که چین در منازعه مرزی مشترک از تکنیک های جنگ نرم استفاده می نماید تا باعث ایجاد اضطراب و دلهره داخل خاک دهلی نو گردد.

دهلی نو: چین از تکنیک های جنگ نرم برای ترساندن هند استفاده می نماید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، هند مدعی شد: تکنیک های چین برای کنترل اختلافات مرزی لداخ به کار برده است نوعی اغراق و جنگ نرم است.

در گزارش منتشر شده آمده است: چین مانند نقشه ای که در چالش مرزی با بوتان در دوکلام طراحی کرد این بار نیز در کوشش است تا هند را به وسیله رسانه های داخلی این کشور شکست دهد.

در این روش چین کوشش می نماید تا با عظیم نمایی قدرت نظامی خود و انتشار تصاویری که نشان از آمادگی کامل سربازان چینی می دهد در روحیه سربازان هند تاثیر منفی بگذارد.

پکن کوشش می نماید تا با انتشار فیلم ها و نقشه هایی که در آن به فزونی زمینی و هوایی چین اشاره شده است شرایط را برای هند سخت تر کند.

هند معتقد است: چین به وسیله این شیوه جنگ نرم کوشش می نماید تا روحیه سربازان هندی را در مرز ضعیف نموده و آنها را آماده پذیرش شکست کند.

دهلی نو بر این باور است که اگر چین قصد مذاکره هم داشته باشد در شرایطی مذاکره می نماید که فزونی نسبی را در اختیار داشته باشد و بتواند از آن برای چانه زدن در مذاکرات استفاده کند.

مناقشه چین و هند بر سر منطقه معین تکلیف نشده لداخ عمری طولانی دارد ولی طی روزهای اخیر تنش های مرزی باز هم افزایش یافته است.

چین مدعی است هند اقدام به ساخت جاده ای در این منطقه نموده که امکان حمل تسلیحات سنگین نظامی به وسیله آن وجود دارد و این زیر پا گذاشتن معاهده های سابق است.

دولت آمریکا پیشنهاد میانجی گری برای حل این مناقشه را داده بود ولی این پیشنهاد از سوی مسئولین دو کشور هند و چین رد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1145

به "دهلی نو: چین از تکنیک های جنگ نرم برای ترساندن هند استفاده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهلی نو: چین از تکنیک های جنگ نرم برای ترساندن هند استفاده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید