دمای هوا تا 25 درجه زیر صفر می رسد ، یخبندان در روزهای آینده

به گزارش بوستان گفتگو، خبرنگاران/اردبیل به دنبال بارش برف زمستانی در مناطق مختلف استان اردبیل، طی امشب و روزهای آینده دمای هوا تا 25 درجه زیر صفر خواهد رسید.

دمای هوا تا 25 درجه زیر صفر می رسد ، یخبندان در روزهای آینده

با ورود سامانه بارشی که از دیروز تمام مناطق استان اردبیل را در بر گرفته بارش برف حتی در بعضی از مناطق به 80 سانتی متر رسیده و همچنان بارش در مناطق کوهستانی و صعب العبور ادامه دارد.

براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل با خروج این سامانه بارشی از امشب هوای سرد و یخبندان در مناطق مختلف استان حاکم خواهد شد به طوریکه از صبح فردا تا روز یکشنبه ماندگاری هوای سرد را شاهد خواهیم بود به طوریکه دمای هوا تا 25 درجه زیر صفر خواهد رسید.

با بارش برف زمستانی در دومین ماه زمستان که همراه با کولاک در بعضی از جاده های صعب العبور بود، رانندگان در گذر از محورهای مواصلاتی استان با مشکلاتی روبه رو شدند که نیروهای امدادی به یاری آنها شتافته و زمینه تردد ایمن آنها را فراهم کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل نیز با بیان اینکه به دنبال بارش برف کلیه محورهای مواصلاتی استان اعم از اصلی و فرعی باز بوده و تردد در آنها جریان دارد، اظهار کرد: 80 اکیپ راهداری با 23 دستگاه ماشین آلات و 400 نفر پرسنل کوشش می نمایند تا جهت ارتباطی ایمن و کم خطری را برای هموطنان فراهم نمایند.

کریم الله وثوقی به شروع بازگشایی راه های روستایی در مناطق مرکزی و جنوبی استان اشاره نمود و گفت: امیدواریم با کوشش راهداران تا فردا عمده راه های روستایی بازگشایی شده و تردد در آنها امکان پذیر باشد.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته راه 896 روستا بازگشایی شده و ادامه این کار با سرعت در حال اجرا است.

پلیس راه نیز از هموطنان خواسته تا ضمن پرهیز از سفرهای غیرضرور در صورت انجام سفر خودروی خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز نمایند.

براساس اعلام پلیس راه استان اردبیل در کلیه محورها تردد در حال اجرا است اما در گردنه های صعب العبور به دلیل شرایط کولاک تردد به سختی اجرا شده و گاه توقف خودروها را شاهد هستیم.

اما وزش باد که بعضی از جاده ها را کولاکی نموده شرایطی متفاوت برای رانندگان و مسافران به وجود آورده که لازم است با رعایت موارد ایمنی و همچنین مقررات هدایت و رانندگی گذر از این محورها و جهتها انجام گردد.

اداره کل گاز و برق استان نیز از هموطنان خواست در این روزهای سرد زمستانی نسبت به مصرف بهینه انرژی اقدام نموده و از مصرف بیش از حد خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1558

به "دمای هوا تا 25 درجه زیر صفر می رسد ، یخبندان در روزهای آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای هوا تا 25 درجه زیر صفر می رسد ، یخبندان در روزهای آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید