درگذشت یک منتقد جوان

به گزارش بوستان گفتگو، محسن جعغری راد، نویسنده و منتقد جوان صبح امروز، یکشنبه 18 دی ماه در منزلش در کرج از جهان رفت

درگذشت یک منتقد جوان

محسن جعغری راد، نویسنده و منتقد جوان سینما درگذشت.

به گزارش خبرنگاران، شاهین شجری کهن، دیگر نویسنده و منتقد سینما و از دوستان او با تایید این خبر به ایسنا گفت: محسن جعفری راد، صبح امروز، یکشنبه 18 دی ماه در منزلش در کرج از جهان رفت.

به گفته او، جعفری راد، متولد سال 1365 و اهل رودسر در استان گیلان، کارشناسی ارشد سینما و فارغ التحصیل کارشناسی معماری بود که سال ها در نشریات و مجلات معتبر سینمایی قلم زد. عمده فعالیت او در مجله فیلم امروز انجام شد.

جعفری راد، فیلمسازی را از سال 87 و از انجمن سینمای جوان لاهیجان شروع کرد.

او همزمان به عنوان خبرنگار، روزنامه نگار و منتقد در رشته های جامعه شناسی، سینما و ادبیات فعالیت داشت. همکاری با بیش از بیست نشریه عمومی و تخصصی از جمله خبرنگاران، شرق، اعتماد، جام جم، فرهیختگان، گیلان امروز، همدلی، نوآوران، صبا، سینما؛ و ماهنامه ها و هفته نامه های تخصصی مانند فیلم، تجربه، چلچراغ و … از جمله این فعالیت هاست.

وی از سال 1387 ساخت فیلم های کوتاه داستانی و مستند را شروع کرد و با انجمن سینمای جوانان ایران دفاتر لاهیجان، رشت، چالوس، مرکز توسعه سینمای مستند و تجربی، خانه مستند همکاری داشت. ساخت مستندهای رنج زیر پوست، سایه های سبز از مجموعه مستند یکی از ما و فیلم کوتاه داستانی فقط مه واقعی است به تهیه کنندگی رامبد جوان از دیگر فعالیت های او به شمار می رود.

جعفری راد بعلاوه به تدریس سینما در دانشکده ها و مؤسسه های خصوصی و انجمن سینمای جوانان ایران نیز می پرداخت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2292

به "درگذشت یک منتقد جوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت یک منتقد جوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید