دردسر تازه اپل؛ کمبود تراشه مدیریت برق

به گزارش بوستان گفتگو، مدیریت مصرف برق در آی فون 12 با توجه به قابلیت های دوربین و 5 G اهمیت بیشتری نسبت به مدل های قبلی دارد و احتیاج اپل برای این قطعات را افزایش می دهد.

دردسر تازه اپل؛ کمبود تراشه مدیریت برق

شرکت اپل در فراوری آی فون با کمبود تراشه هایی که مصرف برق در آی فون و دستگاه های دیگر مدیریت می نمایند، روبه رو شده است. معلوم نیست کمبود این تراشه ها تا چه حد عرضه گوشی های آیفون در سه ماهه جاری را که پرتقاضاترین فصل اپل به شمار می رود، محدود خواهد نمود.

منابع مطلع اظهار کردند با وجود این کمبود، تامین نمایندگان احتمالا اپل و فراوری مدل جدید آی فون 12 را نسبت به سفارش های سایر مشتریانشان در اولویت قرار خواهند داد. افزایش تقاضا برای سیلیکون در فراوری مجموعه ای از محصولات و اختلالات زنجیره تامین به دلیل همه گیری کووید-19 دلیل اصلی این کمبود هستند.

شرکت تایوانی TSMC در ماه اکتبر اعلام نموده بود تلفن های هوشمند 5 G به 30 تا 40 درصد محتوای تراشه بیشتری نسبت به گوشی های 4 G احتیاج دارند.

این مورد و ابهامات نسبت به فرایند همه گیری باعث شده است مشتریان قطعات را از ترس کمبود پنهان نمایند به خصوص پس از اینکه شرکت هوآوی در آستانه مهلت سپتامبر برای اجرای تحریم های آمریکا علیه این شرکت، به انبارسازی بزرگ قطعات مورد احتیاجش پرداخت؛ این انبارسازی به مسائل موجود در صنعت الکترونیک جهانی که همچنان با پیامد های قرنطینه قبلی و مختل شدن فراوری دست و پنجه نرم می نماید، افزود.

انتظار می رود اختلالات در شش ماه آینده ادامه پیدا کند. مدیریت مصرف برق در آی فون 12 با توجه به قابلیت های دوربین و 5 G اهمیت بیشتری نسبت به مدل های قبلی دارد و احتیاج اپل برای این قطعات را افزایش می دهد. اپل اخیرا مدل های 5 G را عرضه نموده و تحلیلگران تقاضای قوی برای این گوشی ها را پیش بینی می نمایند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در کنفرانس اخیری که با تحلیلگران داشت درباره محدودیت عرضه آی فون 12، مک، آی پد و بعضی از مدل های اپل واچ هشدار داد.

منبع: فرادید
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1404

به "دردسر تازه اپل؛ کمبود تراشه مدیریت برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر تازه اپل؛ کمبود تراشه مدیریت برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید