خرید خانه در سهروردی شمالی

به گزارش بوستان گفتگو، سهروردی شمالی از محله های گران قیمت و لوکس منطقه 7 شهر تهران بوده که کاربری مسکونی و تجاری آن، متقاضیان بسیاری را به این منطقه جذب نموده است.

خرید خانه در سهروردی شمالی

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه های قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سهروردی شمالی، محله ای واقع در منطقه 7 شهرداری تهران، از معدود محله های مرکز شهر است که علی رغم مجاورت با مناطق پرتردد پایتخت، دنج و آرام به نظر می رسد. خیابان سهروردی شمالی، از محدوده پل سید خندان و بزرگراه رسالت در شمال شروع می گردد و در ادامه راستا به سمت جنوب با عبور از خیابان های خرمشهر، هویزه، بهشتی و مطهری در نهایت در جنوبی ترین نقطه به خیابان بهار شیراز می رسد. دسترسی آسان سهروردی شمالی به سایر نقاط شهر تهران در کنار موقعیت ایده آل این محله از لحاظ برخورداری از امکانات رفاهی، خرید خانه در سهروردی شمالی را افزایش داده است. خبرنگاران در محله گردی خود به سهروردی شمالی رفته است. با ما همراه باشید.

سهروردی شمالی در گذشته

زمین های این محله از اراضی عباس آباد به شمار می رفته است. اوایل دهه 30 با دستور پهلوی اول، زمین های اطراف آن به چندین پادگان، سربازخانه و همچنین بانک فلاحت (کشاورزی) بخشیده می گردد. همزمان با ساخت کاخ در نقاط مختلف تهران، میرزا عباس ایروانی این تپه ها را آباد نموده و به نام خود عباس آباد نامید.

دسترسی به سهروردی شمالی

محله سهروردی شمالی از لحاظ برخورداری از سیستم حمل و نقل عمومی در شرایط خوبی واقع شده است. ایستگاه های متروی سهروردی و شهید قدوسی در این محله واقع شده است. مصلی، شهید بهشتی، مفتح و هفت تیر نیز از ایستگاه های مترو در اطراف محله سهروردی شمالی هستند. علاوه بر مترو، خطوط تاکسیرانی ویژه و بیسیم، حمل و نقل در این منطقه را پوشش می دهد. از ایستگاه تاکسی واقع در زیر پل سیدخندان به تمام نقاط تهران شرق، غرب، شمال و جنوب خط تاکسی وجود دارد. ایستگاه اتوبوس باغ صبا از نزدیک ترین ایستگاه های این محله برای جابه جایی درون شهری است. از مهم ترین دسترسی های این محله نیز می توان به معابر زیر اشاره نمود که نقش کلیدی در تردد شهروندان و ساکنان این محله ایفا می نمایند.

  • بزرگراه رسالت راستا شرق به غرب
  • خیابان ارسباران (جلفا)
  • بزرگراه رسالت راستا غرب به شرق
  • خیابان شریعتی
  • خیابان سهروردی شمالی راستا شمال به جنوب به صورت یک طرفه از پل سیدخندان تا میدان شهید قندی (پالیزی)
  • خیابان سهروردی شمالی به صورت دو طرفه از میدان شهید قندی تا خیابان مطهری (تخت طاووس)
  • خیابان سهروردی جنوبی
  • خیابان خرمشهر (آپادانا)
  • خیابان بهشتی (عباس آباد)
  • خیابان مطهری (تخت طاووس)
  • خیابان بهار شیراز

صندلی شماره 133 اختصاصی سهروردی و پمپ بنزین خرمشهر واقع در آپادانا از جمله مراکز سوخت رسانی هستند که در صورت احتیاج می توانید به آنها مراجعه کنید.

مراکز تفریحی

محله سهروردی شمالی از لحاظ برخورداری از سرانه فضای سبز نمره قابل قبولی را دریافت می نماید. با خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در سهروردی به بوستان بهشت مادران و پارک اندیشه دسترسی خوبی خواهید داشت. فرهنگسرا و کتابخانه اندیشه نیز در همسایگی پارک اندیشه می تواند به عنوان یکی از گزینه های گذران اوقات فراغت جوانان و نوجوانان باشد. فرهنگسرای ارسباران در شمال پل سیدخندان و سینما آزادی در خیابان عباس آباد نیز از دیگر مراکز تفریحی این محدوده هستند.

مراکز خرید

مرکز خرید اندیشه تهران واقع در میدان پالیزی انتخاب خوبی برای خرید خانم ها است. در جنوب میدان پالیزی، آبمیوه فروشی ها و اغذیه فروشی های متنوعی وجود دارد که در جوار پاساژ اندیشه در همین محدوده قرار دارند. علاوه بر این سهروردی شمالی بورس تزئینات داخلی ساختمان، کابینت، فروشگاه های بزرگ قفل و لولا و یراق آلات است که این مرکزیت، رفت و آمد به آن را در طول روز افزایش می دهد.

بافت مسکونی و قیمت ملک در سهروردی شمالی

یکی از نکات جالب در مورد بازار ملکی منطقه 7، قرار دریافت محله های ارزان و لوکس در کنار یکدیگر است. کاربری محله سهروردی که در دسته مناطق گران قیمت و لوکس این منطقه طبقه بندی می گردد، تجاری و مسکونی است. هر چه از نیمه شمالی سهروردی شمالی به سمت خیابان بهشتی نزدیک تر شویم بر کاربری های اداری و تجاری افزوده می گردد. در سهروردی شمالی عمده واحدهای مسکونی نوساز به ازای هر متر مربع از 19 تا 24 میلیون ارزش گذاری می شوند. هر متر مربع از واحدهای قدیمی 20 سال ساخت و بیشتر نیز 14 تا 16 میلیون تومان خرید و فروش می شوند. دلیل ارزش بالای آپارتمان در سهروردی شمالی از یک سو ناشی از لوکس سازی در این محله و از سوی دیگر به دلیل غلبه کاربری مسکونی بر کاربری های اداری در این محدوده بوده است.برای اطلاع دقیق از قیمت خرید خانه در سهروردی شمالی و دیگر مناطق تهران به سایت املاک دلتا مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع از قیمت خرید آپارتمان در محله های دیگر تهران خرید آپارتمان در میدان پالیزی را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 902

به "خرید خانه در سهروردی شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید خانه در سهروردی شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید