تور استرالیا: حقایق جالب درباره گلدکست، استرالیا

به گزارش بوستان گفتگو، گلدکست را به ساحل های همواره آفتابی و جنگل های بارانی اش می شناسند. اما از دیگر حقایق این شهر بهشتی خبر دارید؟

تور استرالیا: حقایق جالب درباره گلدکست، استرالیا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

گلدکست شهری ساحلی در جنوب شهر بریزبن است که یکی از مجذوب نماینده ترین مقاصد جهانگردی استرالیا به شمار می رود. این شهر همواره زرق وبرق های امروزی را نداشته است. زمانی که کاپیتان Cooked در سال 1770 به این منطقه رسید، این منطقه تشکیل شده بود از ساحل ، خلنگزارها، و جنگل های باران خیز استوایی. بیخود نیست که به این جا می گویند بهشت. در ادامه به حقایق مربوط به این شهر ساحلی زیبا می پردازیم.

1. گلدکوست با داشتن 5000 مترمربع زمین و 590 هزار نفر جمعیت ششمین کلان شهر بزرگ استرالیا و یکی از زیباترین مکان های روی زمین است.

2. این شهر منزلگاه 100 هزار هکتار ذخیره گاه طبیعی و میراث جهانی یونسکو است که بیشتر آن ها را جنگل های بارانی نیمه گرمسیری تشکیل می دهند..

3. 287 روز سال به طور میانه آفتابی است. تابستان از ماه دسامبر تا فوریه ادامه دارد و دمای هوا بین 19 تا 29 درجه سانتی گراد متعیر است. از ماه جون تا اوت زمستان است و میانه دما بین 9 تا 21 درجه سانتی گراد نوسان دارد. میانه دمای نیمه گرمسیری حدود 22 درجه سانتی گراد است که این منطقه را به مکانی ایده آل برای مسافرت تبدیل نموده است.

4. گلدکست با داشتن سالانه 11 میلیون نفر جهانگرد، برترین مقصد جهانگردی استرالیا محسوب می گردد. این شهر توانسته است در طی 10 سال، فراوری ناخالص داخلی را به دوبرابر برساند. میانگین رشد فراوری ناخالص داخلی به طور میانه 5 درصد است.

5. گلدکست دارای فرهنگ ها، قومیت ها و پوشش های گیاهی مختلف است. در این منطقه ساکنان بومی، آفریقایی ها، استرالیایی ها، آمریکایی ها، اروپایی ها، آسیایی ها و لاتین ها زندگی می نمایند.

6. به دلیل فراوانی چوب جنگلی، ساکنان اولیه بومرنگ می ساختند. در سال 1850 همان چوب ها را برای ساخت کشتی استفاده کردند که می توان گفت این نخستین صنعت گلدکست بوده است. اگر به دقت نگاه کنید هنوز رد پای آن چوب برها را می بینید.

7. خیلی نگذشت که شکر به صنعت اصلی تبدیل شد.

8. صنعت جهانگردی گلدکست با آمدن اولین خط راه آهن از بریزبین به سوث پورت در سال 1889 رونق گرفت. مردم به این منطقه می رفتند تا زیر آفتاب استراحت نمایند و بعضی ها هم هرگز به وطن برنمی گشتند.

9. در سال 1923، جیمز کویل (James Cavill) هتل Surfers Paradise مشهور را ساخت. او آن زمین را به قیمت 800 دلار خرید و بعدها آن را به قیمت 370 هزار دلار فروخت.

اگر دنبال جایی آفتابی، با مردمانی از سراسر جهان باشید، گلدکست برترین انتخاب است.

منبع: کجارو / thegoodguide.com.au / northsouthtravel.com
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2071

به "تور استرالیا: حقایق جالب درباره گلدکست، استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: حقایق جالب درباره گلدکست، استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید