تعطیلی40 واحد غیرمجاز تفکیک زباله در روستاهای خاوران

به گزارش بوستان گفتگو، رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: 40 واحد غیرمجاز تفکیک زباله در روستاهای بخش خاوران این شهرستان پس از شناسایی و صدور چندین مرحله اخطاریه زیست محیطی با حکم قضایی جمع آوری و بسته شد.

تعطیلی40 واحد غیرمجاز تفکیک زباله در روستاهای خاوران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، زهره عبادتی اظهار کرد: این واحدهای غیرمجاز تفکیک زباله با جمع آوری پسماندهای پلاستیکی از مناطق مختلف تهران در روستاهای محمود آباد و قاسم آباد بخش خاوران باعث مزاحمت برای مردم و آلودگی محیط زیست می شدند.

وی ادامه داد: این 40 واحد در15 مجموعه غیرمجاز جمع آوری و تفکیک زباله، با جمع آوری مقادیر زیادی پلاستیک، فلزات مختلف، کاغذ و مقوا باعث آلودگی آب و خاک منطقه شده بودند.

وی گفت: شیرابه های زباله ها موجب آلودگی منابع آبی و انتشار بوی نامطبوع در منطقه شده است. صاحبان این واحدهای غیرمجاز در ساعات شب به آتش زدن برخی پسماندها از جمله لاستیک و کابل برق برای استحصال سیم های مس و آهنی اقدام می کنند که این کار موجب آلودگی شدید هوا می شود.

عبادتی یادآور شد: صاحبان مراکز غیرمجاز تفکیک زباله از زمان صدور اخطاریه زیست محیطی یک هفته فرصت برای ساماندهی و جمع آوری دارند که در صورت رعایت نکردن قانون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1035

به "تعطیلی40 واحد غیرمجاز تفکیک زباله در روستاهای خاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی40 واحد غیرمجاز تفکیک زباله در روستاهای خاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید