ترفندهایی برای اجاره خانه در یک روز!

به گزارش بوستان گفتگو، برای اینکه در کوتاه ترین زمان ممکن، کلید خانه جدید در دستانتان باشد باید هوشمندانه عمل کنید و حداقل یک روز تمام کوشش خود را روی اجاره آپارتمان متمرکز کنید. امیدوار باشید که همه چیز بدون اتلاف وقت پیش برود؛ در غیر این صورت، یک روز به علاوه چند روز دیگر درگیر اجاره ملک مسکونی خواهید بود. در این نوشتار مواردی برای هرچه زودتر پیدا کردن اجاره واحد مسکونی به شما ارائه خواهد شد.

ترفندهایی برای اجاره خانه در یک روز!

جهت دریافت خدمات نقاشی کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

همواره پیدا کردن مورد مناسب برای خرید یا اجاره آپارتمان یکی از درگیری های اصلی بسیاری از خانواده ها است. از آنجایی که محیط زندگی بر عملکرد و آرامش و روحیات انسان ها بسیار تاثیرگذار است، فراهم کردن محیط زندگی مناسب لازم و ضروری به نظر می رسد. بنابراین حتی اگر قرار است اجاره ملک مسکونی در شرایط فورس و عجله ای انجام گردد، باید با در نظر دریافت برخی از نکات و اصول اولیه باشد.

بااین وجود که معمولاً یافتن اجاره واحد مسکونی با قیمت، امکانات، شرایط و… مناسب حتی در شرایط معمولی و بدون عجله، آسان نیست و با مسائل فراوانی همراه است، پیدا کردن موارد اجاره آپارتمان و یا اجاره خانه ظرف مدت یک روز، غیرممکن و نشدنی نیست، ولی آسان هم نیست.

نکته اول در تسریع فرآیند اجاره ملک مسکونی آگاهی دقیق از خواسته ها و ویژگی هایی است که برای خانه و آپارتمان در ذهن خود دارید و پس از آن، تفهیم درست آن به مشاورین املاک است. نکته مهم تر دیگر مدیریت قسمت اقتصادی قرارداد اجاره آپارتمان است به نوعی که عجله و شتاب زده گی شما را متضرر نکند. این به این معنی است که مبلغ قرارداد رهن و اجاره خانه را به نفع خودتان پیش ببرید.

اگر به هر دلیلی برای اجاره واحد مسکونی در شرایط فورس قرار گرفته اید، یا اینکه فرصت تحویل آپارتمان فعلی تان سرآمده و باید در زمان بسیار کوتاهی آپارتمان را تحویل دهید، یا حتی اگر زوج جوانی هستید که باید به سرعت خانه مشترک خود را سرو سامان دهید؛ خواندن این مقاله به شما توصیه می گردد تا بتوانید به سرعت اجاره نشین شوید.

  • روش های جست و جو برای اجاره ملک مسکونی
  • موارد حائز اهمیت در اجاره املاک مسکونی
  • نکاتی در اجاره املاک مسکونی که نباید در زمان فورس و عجله از آنها غافل شوید.

روش های جست و جو برای اجاره ملک مسکونی

شیوه سنتی جست وجو برای رهن یا اجاره ملک مسکونی

تا پیش از اینکه بخش عمده ای از زندگی مردم به شبکه های اینترنتی، رسانه های مجازی و سایت های تبلیغاتی و بازاریابی وابسته گردد، وقتی یک شخص یا خانواده قصد خرید یا اجاره ملک مسکونی را داشت باید در انتها روز، پس از کار روزانه همراه با خستگی و بی حوصلگی در دل ترافیک شهری به محله هایی که ممکن بود خانه مناسب را در آن ها پیدا گردد، می رفت و در آنها به دنبال مشاورین املاک می گشت.

مستاجرِ به دنبال خانه، برای یافتن آپارتمان مورد نظرش و تسریع در فرایند اجاره واحد مسکونی، گاهی حتی مجبور می شد چند ساعت یا یک روز کامل، از کار خود مرخصی گرفته و بخش قابل توجهی از وقت و انرژی خود را به یافتن اجاره ملک مسکونی اختصاص داده تا در نهایت آیا به نتیجه ای دلخواه دست پیدا کند یا خیر؟

این مورد و احتمال اینکه برخی از مالکان، که قصد اجاره ملک مسکونی خود را داشتند، در ملک حضور نداشته و مشتری مجبور می شد حداقل یک بار دیگر به آن محله برود. همین فرایند رفت و آمد که خیلی دیر هم به نتیجه می رسید، آن قدر وقت گیر بود که گاهی صاحبان املاک و حتی مستاجران را کلافه می کرد. حالا تصور کنید مستاجر بنا به هر دلیلی مجبور است در اجاره واحد مسکونی به سرعت اقدام کند، در این صورت مسائل برای او چند برابر می شد.

شیوه مدرن جست وجو برای رهن یا اجاره ملک مسکونی

شیوه مدرن جست و جو برای اجاره واحد مسکونی با شیوه قدیمی و سنتی آن بسیار متفاوت است. در این روش به راحتی می توانید همه موارد اجاره خانه، در سطح شهر و کشور را به تفکیک و بر اساس منطقه، متراژ و میزان رهن و اجاره و سایر آیتم ها در چند دقیقه مشاهده نموده و بر اساس شرایط و فاکتورهای مورد نظرتان، نسبت به آنالیز و مشاهده ملک مسکونی اقدام کنید.

گام اول در روش مدرن جست و جو برای خرید، رهن و یا اجاره خانه این است که به یکی از اپلیکیشن هایی که در زمینه املاک خدمات ارائه می نمایند، مراجعه کنید. البته در روش نوین جست و جو نیز در اولین قدم خودتان باید بدانید که ویژگی های مهم و حائز اهمیت در اجاره ملک مسکونی برای شما چه چیزهایی است. در این مورد بهترین کار، شناسایی موارد مورد اهمیت است، که بهتر است از آنها لیستی برحسب اولویت تهیه کنید. سپس شهر، محله یا خیابان و نوع درخواست خود را جهت خرید، رهن یا اجاره واحد مسکونی (خانه، آپارتمان، سوئیت، زیر همکف و…) را انتخاب کنید.

موارد حائز اهمیت در اجاره املاک مسکونی

حتماً به خوبی می دانید جست و جو برای اجاره واحد مسکونی مهم ترین بخش رهن و اجاره می باشد. البته در مراحل بعدی دقت و هوشیاری در عقد قرارداد و سپس مصائب و مسائل اسباب کشی قرار گرفته است. نکته این است که چه در روش جست وجوی سنتی و چه در روش مدرن، فرآیند پیدا کردن مورد رهن یا اجاره ملک مسکونی بر اساس معیارها و اولویت مستاجر انجام می گردد، تنها تفاوت در این است که در روش سنتی، مشاور املاک وظیفه معرفی مورد هماهنگ با خواسته هایتان را دارد. اما در روش نوین ویژگی ها را خودتان معین نموده و نتیجه را مشاهده می کنید، سپس مورد دلخواه را انتخاب و با صاحب ملک یا فرد آگهی دهنده مستقیماً صحبت می کنید.

در ادامه به برخی از این ویژگی ها که در اپلیکیشن های معرفی مسکن نیز برای تفکیک موارد استفاده می گردد اشاره می کنیم.

نکته مهم اینکه هرکدام از موارد ذیل در صندلی خود حائز اهمیت است. اما در شرایط ویژه و زمانی که برای پیدا کردن ملک مسکونی عجله دارید، می توانید از یک یا چند مورد از موارد زیر صرف نظر کنید تا فرایند اجاره ملک مسکونی سریعتر اتفاق بیافتد.

حداقل و حداکثر قیمت

در این زمینه می توانید با توجه به شرایط نقدینگی و بودجه تان، معین کنید که به دنبال اجاره واحد مسکونی با چه میزان مبلغ رهن و اجاره هستید و کف و سقف رقم را معین کنید.

حداقل و حداکثر متراژ

مساحت و متراژ ملک مسکونی را از ده متر تا بی نهایت می توانید معین کنید و نتیجه را ببینید. محدودیتی وجود ندارد و کلیه موارد با هر متراژ و اندازه ای قابل رویت است.

تعداد اتاق، قدمت ملک، قابل معاوضه بودن ، نو ساز بودن، تازه بازسازی شده بودن، رهن کامل بودن، مبله بودن، دارای پارکینگ یا آسانسور یا انبار یا آب یا برق و … بودن، نزدیک به ایستگاه اتوبوس یا مترو بودن و …

بعد از بازدید از هر ملک به خصوص اگر چشمتان آن ملک را گرفته، به یکی دو تا از مشاورین املاک آن محل نیز مراجعه کنید. در قدم اول قیمت حدودی املاک مسکونی در آن محل را آنالیز کنید تا از صحت و درستی مبلغ پیشنهادی مالک یا مشاورین املاک مطمئن شوید.

در قدم دوم میتوانید از همان مشاورین مسکن در خصوص اجاره واحد مسکونی با معینات موردنظر خودتان سراغ بگیرید. این گونه اگر به طور مثال شما از خانه ای که در آگهی سایت دیده بودید خوشتان نیاید ولی محله را پسندیده باشید، ممکن است مشاور، خانه هایی با معینات مطلوب شما در همان محله به شما معرفی کند.

نکاتی در اجاره املاک مسکونی که نباید از آن ها غافل شوید

مراقب واحدهای اجاره ای الکی ارزان و بیخودی گران باشید

وقتی شرایط کمی سخت شده است و ضروری است که به سرعت نسبت به اجاره ملک مسکونی اقدام کنید. احتمالاً تحت فشار خواهید بود و از اینکه بتوانید مورد دلخواهتان را پیدا کنید، شادمان خواهید شد.

اما بسیار مهم است که در زمان عجله، شتابزده عمل نکنید و گرفتار انتخاب غلط و پیشنهادات نامعقول برخی مشاورین املاک نشوید. منظور این است که مبادا برای انتها یافتن فرآیند جست وجو از سر خستگی به رهن یا اجاره آپارتمان با قیمتی گزاف و بسیار بالا رضایت بدهید.

از طرفی گاهی اجاره واحد مسکونی ازطرف صاحب ملک یا مشاورین املاک به شما پیشنهاد می گردد که رقم مورد نظر برای رهن و اجاره مناسب و وسوسه انگیز است، در این مورد بسیار هوشمندانه و با دقت، واحد مسکونی را آنالیز و رویت کنید. سیستم گرمایش و سرمایش، شیر آلات، لوله کشی آب و فاضلاب، نم زد گی و رطوبت سقف یا دیوارها و… را رصد نموده و مراقب باشید که عیب و ایرادی از چشمتان دور نماند. خلاصه کلام می خواهیم ضرب المثل هیچ ارزانی بی حکمت نیست را در اینجا به شما یادآوری کنیم، که البته غیرممکن نیست مگر اینکه شما خیلی خوش شانس باشید.

همسایگی و مجاورت

یکی از نکات مهم که باید به آن دقت کنید همسایه ها و اهالی آپارتمان هستند. از قلم نیاندازید که در زمان عجله و شرایط فورس برای بستن قرار داد اجاره ملک مسکونی از تحقیق و پرس وجو در خصوص همسایگان و اهالی ساختمان غافل شوید. تصور کنید واحد روبه رویی شما دو مرد دانشجوی جوان با سبک زندگی متفاوت با شما و خانواده تان زندگی نمایند. احتمال اینکه نتوانید با سبک زندگی آنها سازگاری پیدا کنید بسیار زیاد است. بنابراین در خصوص همسایگان و اهالی ساختمان در زمان اجاره ملک مسکونی پرس و جو کنید.

هوشیاری، رهن یا اجاره ملک مسکونی

با اینکه اجاره واحد مسکونی، به اندازه خرید آن، قرارداد پرهزینه ای است، اما عقل سلیم حکم می نماید که صاحبان ملک و مستاجران، درهنگام عقد قرارداد اجاره هم به اندازه عقد قرارداد خرید، نکات مهم و اساس را در نظر گرفته تا متحمل ضرر و زیان های جدی اقتصادی نشوند.

بروز مشکل در قرارداد اجاره ملک مسکونی تعهدات اقتصادی زیادی برای شما ایجاد نمی نماید، اما این به معنای بی اهمیت یا بی ارزش بودن این قرارداد نیست. برای اینکه از لحاظ اقتصادی ضرر نکنید، بهتر است قبل از تحویل دریافت و اجاره آپارتمان یا امضای هر قراردادی، نسبت به صورت برداری از شرایط و مسائل و خسارات احتاقتصادیِ فعلی در آپارتمان اقدام کنید. حتی شاید لازم باشد از نقاط آسیب دیده عکس بگیرید و این اسناد را به امضای دو طرف رسانده و ضمیمه قرارداد کنید. در آخر همواره جانب احتیاط را به خصوص در خرید و فروش رعایت کنید تا مبادا متحمل خسارات فراوان شوید.

منبع: هومینگ
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1044

به "ترفندهایی برای اجاره خانه در یک روز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهایی برای اجاره خانه در یک روز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید