تداوم یخبندان تهران تا صبح فردا، 60 درصد کم بارشی نسبت به بلندمدت

به گزارش بوستان گفتگو، مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران ضمن ارائه گزارشی از کمینه دمای هوا ومیزان بارندگی ها طی روز گذشته اظهار کرد: با وجود بارش برف، تهران همچنان با حدود 60 درصد کم بارشی نسبت به بلندمدت روبرو است و ضرورت مدیریت مصرف بهینه آب همچنان وجود دارد.

تداوم یخبندان تهران تا صبح فردا، 60 درصد کم بارشی نسبت به بلندمدت

مازیار غلامی در مصاحبه با ایسنا با تاکید براینکه عمده فعالیت سامانه بارشی تا شب گذشته بوده است، اظهار کرد: بیشترین مقدار بارش برف که در ایستگاه های هواشناسی گزارش شده است به ایستگاه های لواسان و شمیرانات- اقدسیه حدود 14 سانتیمتر و آبعلی 13 سانتیمتر مربوط می گردد بعلاوه در ایستگاه هواشناسی دماوند 4 سانتیمتر، فرودگاه امام (ره) یک سانتیمتر و فیروزکوه کمتر از یک سانتیمتر بارش برف ثبت شده است.

وی درباره شرایط دمایی و یخبندان در تهران نیز گفت: تمام ایستگاه های هواشناسی طی 24 ساعت گذشته دمای زیر صفر را تجربه کردند. آبعلی با دمای 10- سردترین ایستگاه هواشناسی در تهران بود. پس از آن ایستگاه های دماوند، فیروزکوه و میگون با دمای 8- درجه سانتیگراد، لواسان و چیتگر با دمای 7- درجه سانتیگراد، پردیس، شمیرانات-اقدسیه و شهریاربا دمای 6- درجه سانتیگراد و فرودگاه امام (ره) با دمای 5- درجه سانتیگراد شب سردی داشتند. تهران و ورامین نیز با دمای 4- شرایط یخبندان را تجربه کردند.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران ادامه داد: طی امشب و اوایل صبح فردا نیز شرایط یخبندان شبانگاهی و صبحگاهی و شرایط دمایی مشابه امروز پیش بینی می گردد. اما هرچه به اواخر هفته نزدیک می شویم تا حدودی از شدت یخبندان کاسته می گردد. نکته قابل توجه این است که همچنان هوای سرد حکمفرما است.

وی توصیه کرد: کوهنوردان در این شرایط جوی از صعود به ارتفاعات خودداری و در صورت صعود نیز با توجه به پدیده مه آلودگی، وزش باد و کولاک بعلاوه یخبندان، نکات ایمنی را رعایت نمایند.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران اضافه نمود: از امروز (26 دی) باتوجه به پایداری جوی، افزایش غلظت آلاینده ها پیش بینی می گردد. در چنین شرایطی باید بچه ها، کارمندان و بیماران قلبی و ریوی از فعالیت در فضای باز و تردد های غیرضروری در شهر خودداری نمایند. دستگاه های تاثیرگذار نیز باید اقدامات لازم برای کنترل آلاینده ها را در دستورکار قرار دهند.

غلامی در انتها توضیح داد:در حال حاضر علیرغم بارش برف در تهران، این استان همچنان با 60 درصد کاهش بارش نسبت به بلندمدت داشته است و این بارش ها جدا از کم بارشی های سال گذشته حتی نمی توانند کم بارشی های پاییز امسال را جبران نمایند بنابراین همچنان لزوم مدیریت منابع آب و مصرف بهینه آن چه در مصارف خانگی و چه در بخش های دیگر وجود دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2295

به "تداوم یخبندان تهران تا صبح فردا، 60 درصد کم بارشی نسبت به بلندمدت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم یخبندان تهران تا صبح فردا، 60 درصد کم بارشی نسبت به بلندمدت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید