تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی اسلام آباد غرب

به گزارش بوستان گفتگو، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی روستای کریم حاصله از توابع بخش مرکزی اسلام آباد غرب خبر داد.

تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی اسلام آباد غرب

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور امروز شنبه سوم اسفند 98 گفت: به دنبال گزارش واصله مبنی بر ساخت و ساز غیر مجاز در حریم بافت تاریخی روستای کریم حاصله از توابع بخش مرکزی شهرستان اسلام آباد، این موضوع از سوی یگان حفاظت پیگیری شد.

او افزود: مالک این ساختمان بدون هماهنگی و مجوز اداره کل میراث فرهنگی و در حریم بافت تاریخی اقدام به ساخت و ساز کرده بود.

سرهنگ ایمان پور گفت: اهرم قانونی و اجرایی میراث فرهنگی، حریم های آثار و بافت تاریخی را در بر می گیرد و طبق ضوابط میراث فرهنگی از ساخت و ساز های غیرمجاز در حریم بافت تاریخی جلوگیری و با مالک برخورد می شود.

او ادامه داد: با انجام اقدامات قانونی و با حضور ضابطان قضایی و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، یک هزار متر دیوار و ساخت و ساز غیرمجاز تخریب و برچیده و تذکر لازم در خصوص هرگونه ساخت و ساز داده شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در انتها تاکید کرد: یگان حفاظت این مجموعه در راستای وظیفه ذاتی و ضوابط خاص و مصوب بارها در قالب ضابطین خاص دادگستری و همچنین کارشناسان باستان شناسی با مالکان و منتفعان املاک جهت هرگونه ساخت و ساز، راهنمایی و مشورت لازم را ارائه کرده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 879

به "تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی اسلام آباد غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در حریم تاریخی اسلام آباد غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید