برداشت انگور از باغات استان قزوین شروع شد

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین علی اکبری در این باره اظهارداشت: استان قزوین از نظر سطح زیرکشت محصول انگور در رتبه دوم کشوری است و این محصول در ردیف نخستین تئلدیات کشاورزی استان قرار گرفته است.

برداشت انگور از باغات استان قزوین شروع شد

وی اضافه نمود: با توجه به سرمازدگی بهاره سال جاری میزان عملکرد محصول نسبت به سال گذشته کاهش یافته و پیش بینی می گردد با 80 درصد سرمازدگی بهاره حدود 74000 تن انگور در استان فراوری گردد.

اکبری سطح زیرکشت باغات بارور انگور در استان را 30 هزار و 632 هکتار ذکر کرد و یادآورشد: محصول انگور در استان، رتبه نخست محصولات باغی را دارد که عمده باغات انگور نیز در شهرستان تاکستان واقع شده است.

وی گفت: ارقام قالب انگور در منطقه شامل بی دانه سفید و قرمزاست اما ارقام دیگری چون یاقوتی، عسگری، میش پستان، صاحبی، شاهانی، کندری، ملائی، شصت عروس و احمدی نیز در این باغات کشت می گردد.

اکبری توضیح داد: به دلیل تنوع ارقام انگور درباغات استان، باغداران منطقه از تیر تا آبان ماه، عملیات برداشت ارقام مختلف انگورهای پیش رس و دیررس انجام می گردد.

وی اعلام کرد: همچنین میزان فراوری کشمش استان حدود 50 هزار تن است که رتبه اول فراوری کشمش کشور به استان قزوین اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 37

به "برداشت انگور از باغات استان قزوین شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت انگور از باغات استان قزوین شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید