ایران و کشورهای حاشیه اقیانوس هند مانور سونامی برگزار می نمایند

به گزارش بوستان گفتگو، رییس مرکز ملی پیش بینی و هشدار مخاطرات دریایی از برگزاری مانور بین المللی سونامی در سواحل مکران اطلاع داد و گفت: این مانور با حضور کشورهای حاشیه اقیانوس هند برگزار می گردد.

ایران و کشورهای حاشیه اقیانوس هند مانور سونامی برگزار می نمایند

به گزارش خبرنگاران دکتر علی خوش خلق با اشاره به برگزاری مانور سونامی در چابهار و جاسک، اظهار کرد: در این مانور یک روزه که 13 شهریور 97 به صورت مشترک با حضور 24 کشور حاشیه اقیانوس هند برگزار می گردد، دو سناریوی وقوع سونامی در گسل مکران و گسل سوماترا تعریف گردیده است.

خوش خلق، نام رسمی این مانور بین المللی دوسالانه را lOWave18 بیان کرد و افزایش آمادگی برای مقابله با سونامی و تقویت زنجیره هشدار سونامی در داخل کشور و همچنین ارتقای سطح همکاری های بین المللی بین کشورهای حاشیه اقیانوس هند را به عنوان مهمترین اهداف برگزاری این مانور بر شمرد.

وی ادامه داد: ایران در این دوره از مانور در سناریوی وقوع زلزله ای به شدت 9 ریشتر در محدوده گسل مکران در نزدیکی سواحل جنوبی ایران و در روبروی سواحل شرقی استان هرمزگان (در فاصله تقریبی 100 کیلومتری بندر جاسک) که قادر به ایجاد آبگرفتگی توسط امواج سونامی ناشی از آن است، شرکت خواهد نمود.

رییس مرکز ملی پیش بینی و هشدار مخاطرات دریایی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزاری این مانور را تمرین عملی برای مقابله با حوادث سونامی بیان کرد و یادآور شد: برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه سونامی و مخاطرات ناشی از آن از جمله برنامه های جنبی این مانور است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 30

به "ایران و کشورهای حاشیه اقیانوس هند مانور سونامی برگزار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و کشورهای حاشیه اقیانوس هند مانور سونامی برگزار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید