اپل بخشی از تراشه های خود را در ایالات متحده فراوری خواهد نمود

به گزارش بوستان گفتگو، طبق گزارش تازه منتشر شده از خبرگزاری بلومبرگ، اپل حداقل ساخت بعضی از تراشه های سفارشی خود به یکی از کارخانه های TSMC که اکنون در آریزونا در حال فراوری است، واگذار خواهد نمود.

اپل بخشی از تراشه های خود را در ایالات متحده فراوری خواهد نمود

تیم کوک، مدیرعامل اپل این برنامه ها را در جلسه ای با مهندسان و کارمندان اپل در آلمان که در سفر اخیر او در سرتاسر اروپا نیز برگزار گردید، فاش کرد. مدیرعامل اپل شرح داد که حدوداً در سال 2024، بخشی از تراشه های مورد احتیاج محصولات خود را در کارخانه آریزونا فراوری خواهند کرد. بعلاوه این احتمال وجود دارد که بعضی از فراوریات این شرکت در اروپا نیز انجام گردد، زیرا در حال حاضر کارخانه های بیشتری در آن منطقه در حال احداث هستند.

مدیرعامل اپل در این رابطه گفت: ما قبلاً تصمیم گرفته ایم از یک کارخانه در آریزونا خرید کنیم و این کارخانه سال 2024 راه اندازی خواهد شد، بنابراین حدود دو سال یا شاید کم تر تا آن موقع فاصله داریم. اطمینان دارم در اروپا و با آشکارتر شدن این برنامه، بخشی از تراشه های خود را از کارخانه های آینده در این منطقه تأمین خواهیم کرد.

در این جلسه ادی کیو، مدیر خدمات اپل و دیر اوبراین رئیس خرده فروشی و منابع انسانی این شرکت نیز حضور داشته اند. اگرچه کوک جزئیات بیشتری درمورد انتقال فراوری تراشه به ایالات متحده آمریکا و اروپا ارائه نکرد، اما احتمالاً به کارخانه ای اشاره می نماید که شرکت TSMC اکنون مشغول به ساخت وساز آن در آریزونا است.

شرکت تراشه سازی تایوانی TSMC تأمین نماینده انحصاری پردازنده های اپل است و غول فناوری آمریکایی در همه محصولات خود از تراشه های پرچم دار سری A و تراشه های سری M بهره می برد. همان طور که در گزارش بلومبرگ آمده، کارخانه TSMC چین قرار است سال 2024 راه اندازی گردد. شرکت تراشه سازی تایوانی اعلام نموده که کارخانه مذکور فعالیت خود را با فراوری پردازنده های مبتنی بر لیتوگرافی 5 نانومتری شروع خواهد نمود که حداقل یک نسل نسب به فناوری استفاده شده در محصولات اپل، عقب تر است.

این اقدام اپل در حالی انجام می گردد که کوپرتینویی ها همچنان به تنوع بخشیدن به زنجیره تامین خود در نقاط مختلف دنیا ادامه می دهند. علاوه بر این، آمریکا به وسیله قانون موسوم به CHIPS و SCIENCE بیش از 50 میلیارد دلار مشوق مالی برای شرکت های تراشه سازی که در این کشور فعالیت می نمایند، در نظر گرفته است.

منبع: 9To5mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2265

به "اپل بخشی از تراشه های خود را در ایالات متحده فراوری خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل بخشی از تراشه های خود را در ایالات متحده فراوری خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید