امارات بار دیگر برای ژنرال حفتر در لیبی سلاح فرستاد

به گزارش بوستان گفتگو، دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، گفت که امارات همچنان به شبه نظامیان تحت امر ژنرال حفتر سلاح و مهمات می فرستد.

امارات بار دیگر برای ژنرال حفتر در لیبی سلاح فرستاد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السرّاج از ارسال دو محموله تسلیحات از طریق هواپیما به این کشور از مقصد امارات اطلاع داد.

این دولت عصر آدینه (دوم اسفند) در حساب توییتری خود بیان کرد که نیروهای ارتش تحت امر دولت وفاق ملی امروز ورود دو هواپیمایی باری حامل تجهیزات نظامی و تسلیحات به یکی از پایگاه های نظامی در جنوب شهر المرج را رصد نموده اند. این پایگاه در اختیار شبه نظامیان ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی است.

هواپیماهای به کار گرفته شده در ارسال تجهیزات نظامی به نیروهای حفتر، از نوع روسی ایلوشین بوده است. دولت وفاق ملی لیبی پیش تر از این نیز از ارسال تسلیحات نظامی از امارات با هواپیماهای روس اطلاع داده بود.

دولت وفاق ملی لیبی سال 2015 بر اساس توافقی که با نظارت سازمان ملل در مغرب به دست آمده، تشکیل شده و از سوی جامعه جهانی نیز به رسمیت شناخته شده است. با این حال، کشورهای مصر، امارات، عربستان سعودی در طول این سال ها از حفتر که کوشش می نماید شهر طرابلس، محل استقرار دولت سراج را اشغال کند، حمایت سیاسی، رسانه ای و تسلیحاتی می نمایند.

در مقابل نیز، کشورهای ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می نمایند و مجلس ترکیه دی ماه با اعزام نیروی نظامی برای حمایت از این دولت موافقت کرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 874

به "امارات بار دیگر برای ژنرال حفتر در لیبی سلاح فرستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات بار دیگر برای ژنرال حفتر در لیبی سلاح فرستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید