افتتاح کارگاه حوله بافی و چادرشب بافی در آیسک

به گزارش بوستان گفتگو، کارگاه چادرشب بافی و حوله بافی زیبابافت در شهر آیسک با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیخراسان جنوبی، امام آدینه آیسک، معاون عمرانی فرمانداری، بخشدار ،شهردار و جمعی از مسئولان بخش آیسک افتتاح شد.

افتتاح کارگاه حوله بافی و چادرشب بافی در آیسک

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیر کل استان روز پنج شنبه 5 تیرماه ضمن بیان اینکه توسعه صنایعدستی و مشاغل خرد و خانگی از مهم ترین راهکارهای اقتصاد مقاومتی و تحقق جهش فراوری است، گفت: چادر شب به عنوان خوشه فراوری صنایعدستی در سال 99 در سرایان توسعه خواهد یافت، پرداخت تسهیلات، بیمه و یاری های بلاعوض برای صنعتگران در نظر گرفته شده است.

محمد عرب مسئول میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی سرایان گفت: برای اجرای این طرح مبلغ 750 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت شده و زمینه اشتغال برای 15 نفر به صورت مستقیم فراهم نموده است که هشت نفر در کارگاه و هفت نفر به صورت خانگی مشغول به کار شده اند.

او ضمن بیان اینکه صنایعدستی ابزاری برای رشد مالی و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی برای تحقق جهش فراوری و رسیدن به توسعه پایدار است، اضافه نمود: اساس کار در طرح های پشتیبان حمایت از فراوریکنندگان کارگاه های خانگی است و تسهیلات پشتیبان مخصوص افرادی است که علاوه بر داشتن مهارت کافی، مسئولیت حمایت از شاغلین خانگی را در چرخهٔ فراوری اعم از بازاریابی و فروش، تهیه تجهیزات و مواد اولیه، آموزش، طراحی و نوآوری و..... به عهده می گیرند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1194

به "افتتاح کارگاه حوله بافی و چادرشب بافی در آیسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح کارگاه حوله بافی و چادرشب بافی در آیسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید