ارائه خدمات مشاوره برای ورود دانش بنیان ها به بازار صادراتی

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، اولین برنامه یکشنبه صادراتی در سال جاری با پذیرش هیأت تجاری و فناوری از روسیه برگزار گشت و 8 شرکت دانش بنیان با مزایا و فرصت های صادراتی به روسیه آشنا شده و برای افزایش تعاملات صادراتی مذاکره کردند. در این جلسه امکانات صادراتی صندوق نوآوری نیز تشریح شد.

ارائه خدمات مشاوره برای ورود دانش بنیان ها به بازار صادراتی

در این جلسه دکتر مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد حمایت های بلاعوض صندوق در توسعه بازار محصولات دانش بنیان گفت: یکی از خدمات مهم توانمندسازی صندوق نوآوری توسعه بازار شرکت های دانش بنیان است که بیشترین مبلغ حمایت بلاعوض در دو سال گذشته به شرکتها به این تسهیلات اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته نزدیک به 20 میلیارد تومان تسهیلات توانمندسازی ارائه شده است، گفت: این خدمت شامل حمایت از حضور شرکت ها در نمایشگاه ها و پاویون های داخلی و خارجی، نمایشگاه های دائمی خارج از کشور و اعزام و پذیرش هیأت های تجاری برای مذاکره شرکت های دانش بنیان با مشتریان بالقوه است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی برنامه های ترویجی و مشاوره ای صندوق نوآوری تحت عنوان کلینیک مشاوره مدیریت صادرات را تشریح کرد و گفت: یکی از برنامه های این کلینیک یکشنبه های صادراتی است که روزهای یکشنبه اجرا می شود. در این برنامه مشاوران حوزه صادرات برای ارائه مشاوره به شرکت های دانش بنیان حضور خواهند داشت. همچنین کسانی که در بازارهای هدف شرکت های دانش بنیان سابقه فعالیت دارند حضور داشته و تجربیات خود را به شرکت ها ارائه می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این رایزن های بازرگانی ما در کشورهای هدف نیز در این برنامه حضور خواهند داشت و اطلاعات مربوط به فعالیت در کشورهای هدف مانند محدودیت ها، فرصت ها و مزیت ها را در اختیار شرکت ها قرار می دهند.

وی ادامه داد: یکشنبه صادراتی با هدف هموارسازی جهت صادرات شرکت های دانش بنیان طراحی و اجرا شده که اولین رویداد آن به کنندگانی از منطقه داغستان روسیه اختصاص داشت. در این دیدار شرکت ها توانمندی خود را ارائه کردند و طرف روسی نیازمندی های فناورانه خود را مطرح کردند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین برنامه های دیگر برای توسعه بازار روسیه را بیان نمود و گفت: در آینده نزدیک نمایشگاه دائمی در داغستان روسیه و در بندر ماهاچ کالا راه اندازی خواهد شد تا شرکت های دانش بنیان محصول خود را معرفی کرده و صادرات خود را آغاز کنند. همچنین در اوایل خرداد ماه سال جاری، یک هیأت تجاری و فناوری راهی مسکو می شود و خانه نوآوری در مسکو نیز افتتاح و مذاکرات تجاری با طرف روسی نیز برگزار خواهد شد.

شاوردی گفت: امیدواریم با برنامه یکشنبه های صادراتی بتوانیم به شرکت های دانش بنیان آموزش و مشاوره برای ورود به بازار صادراتی ارائه و تجربیات افراد فعال در این حوزه را به شرکت های دانش بنیان منتقل کنیم که بتوانیم جهت ورود آنها به بازارهای خارجی را تسریع و تسهیل کنیم.

به گزارش خبرنگاران، یکشنبه صادراتی هفته آینده پذیرش هیأتی از عراق و هفته بعد از آن از کنیا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1689

به "ارائه خدمات مشاوره برای ورود دانش بنیان ها به بازار صادراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات مشاوره برای ورود دانش بنیان ها به بازار صادراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید