آمریکا جلوی بهبود ترافیک هوایی کره شمالی را گرفته است

به گزارش بوستان گفتگو، آمریکا در اقدامی جلوی فعالیت یکی از آژانس های سازمان ملل مسئول بهبود شرایط ترافیک هوایی کره شمالی را درست در زمانی گرفته که پیونگ یانگ تلاش می کند تا بخشی از حریم هوایی خود را به روی پروازهای خارجی بگشاید.

آمریکا جلوی بهبود ترافیک هوایی کره شمالی را گرفته است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از سوی آمریکا بخشی از تاکتیک گفتگو برای حفظ اهرم تحریم ها علیه کره شمالی پیش از دومین نشست میان کیم جونگ اون، رهبری این کشور و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ویتنام در ماه جاری میلادی است.

واشنگتن به دنبال دستیابی به تعهدات قوی از سوی پیونگ یانگ در نشست فوریه درباره توقف کامل برنامه های اتمی و موشکی است.

سازمان بین المللی هوانوردی مدنی سازمان ملل موسوم به ایکائو با 192 عضو با پیونگ یانگ برای گشایش یک جهت جدید هوایی که از حریم هوایی دو کره عبور می کند، همکاری دارد.

خطوط هوایی در حال حاضر برای آنکه از تهدید پرتاب اعلام نشده موشکی کره شمالی در امان بمانند، آسمان این کشور را دور می زنند.

اما اگر این حریم هوایی ایمن شود، خطوط هوایی بین المللی می توانند در جهت بین آسیا، اروپا و آمریکای شمالی سوخت و زمان ذخیره کنند و کره شمالی نیز می تواند صنعت هوایی غیرنظامی خود را احیا کند.

آژانس هوانوردی سازمان ملل آماده کمک به بهبود شرایط و سیستم هوانوردی کره شمالی با برگزاری جلسات آموزشی بین کارمندان هوانوردی مدنی و نظامی این کشور است. کره شمالی همچنین از این آژانس خواسته تا به نقشه جهتهای هوایی تولید آمریکا دسترسی داشته باشد.

اما آمریکا جلوی این اقدام از سوی آژانس مذکور را گرفته و به دنبال استفاده از آن به عنوان اهرمی است تا زمانیکه کره شمالی پیشرفت قابل ملاحظه ای را در راستای خلع سلاح اتمی انجام دهد.

سازمان بین المللی هوانوردی مدنی سازمان ملل نمی تواند برای کشورها قوانین الزام آور وضع کند اما به واسطه استانداردهای امنیتی که توسط کشورهای عضو تصویب شد اند، وارد عمل می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 714

به "آمریکا جلوی بهبود ترافیک هوایی کره شمالی را گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا جلوی بهبود ترافیک هوایی کره شمالی را گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید