چگونه امروزمان بهتر از دیروز باشد؟

به گزارش بوستان گفتگو، برای اینکه بتوانیم زندگی شاد و خوبی داشته باشیم باید سعی کنیم امروزمان از دیروزمان بهتر باشد و پیشرفت داشته باشیم و به اصطلاح امروز بهتر از دیروز باشیم.

چگونه امروزمان بهتر از دیروز باشد؟

چطور امروز از دیروز روز بهتری داشته باشیم ؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از نمناک ، داشتن یک روز خوب این روزها آرزوی خیلی از ماست پس دانستن راه و روش های موثر در این مورد اهمیت ویژه ای خواهد داشت . آیا دیروز روز بدی را سپری نموده اید؟ اگر دوست دارید امروز را از نو شروع کنید و روز بهتری داشته باشید پس به نکات این بخش دقت کنید تا چگونگی داشتن یک روز عالی را بیابید.

1. بگویید که امروز یک روز عالی خواهد بود

بنویسید و تکرار کنید که امروز یک روز عالی خواهد بود. پس از برخاستن از خواب نیز تکرار کنید که خندیدن حق من است . خجالت نکشید هیچ کس لازم نیست بداند که چه کاری انجام می دهید.

2. کمی زودتر از خواب بعضیزید

زود بیدار شدن از خواب فایده های زیادی دارد، شما با سحرخیزی می توانید از فرصت صبح بهره ببرید و بسیاری از کارهایتان را در آرامش انجام دهید. می توانید با آرامش و به آهستگی فعالیت های صبحگاهی را انجام بدهید و از استرس های کمبود وقت خلاص شوید. می توانید خودتان را برای شروع عملیِ اهدافتان آماده کنید.

3. فشار کاری تان را کم کنید

اگر دیروز روز بدی داشته اید یا اینکه امروز خسته هستید، کمی به خودتان فرصت دهید تا تجدید قوا کنید. سعی کنید آهسته و پیوسته عمل کنید به جای آنکه به خودتان فشار وارد کنید .

4. دلسوزی و مهربانی را ترویج دهید

قضاوت نکنید ! امروز با خودتان عهد ببندید که خود و دیگران را قضاوت نکنید و شک و تردید را از خود دور کنید. به خودتان اعتماد داشته باشید. این به شما یاری می نماید تا جهت های ذهنی اشتباهی را که هر روز طی می نماید تغییر دهید.

5. لبخند بزنید

پس از بیدار شدن از خواب، لبخند بزنید تا بدنتان هورمون هایی مثل اِندورفین ترشح کند و باعث ایجاد حس خوب در شما شود.علاوه بر این، وقتی لبخند می زنید در اثر ترشح سرتونین حال و هوای شما بهتر شود.

6. کارهای روزمره را با نشاط انجام دهید

پس از بیدار شدن از تختتان بیرون بیایید و آن را مرتب کنید. با انجام همین کار کوچک و با نظم دادن به زندگی بیرون، می توانید باعث آرامش درون خود شوید و صبحتان را با نظم شروع کنید.سپس مسواک بزنید و علاوه بر مسواک زدن زبان خود را هم تمیز کنید تا با تمیز کردن زبان، مزه غذاها را به درستی حس کنید.

7. آب گرم با لیمو بنوشید

بعد از مسواک، در یک لیوان عظیم آب ولرم مقداری لیمو بچکانید و بنوشید.آب لیمو باعث پاکیزگی و تحریک کلیه و کبد می شود. نوشیدن آب و آبلیمو به شادابی و جوانسازی پوست یاری خواهد نمود.

8. یک صبحانه سالم صرف کنید

حذف صبحانه سبب می شود تا آخر روز کسل باشید پس برای شروع یک روز خوب زودتر بیدار شوید و یک صبحانه سالم متشکل از کمی پروتئین، مقدار زیادی غلات و چربی های سالم بخورید تا انرژی بیش تری داشته باشید.

9. مشاهده کنید و واکنشی نشان ندهید.

وقتی با مواردی (از جمله ترافیک، افراد خاص، سرعت پایین اینترنت و . . .) روبرو می شوید که به طور معمول موجب عصبانیت شما می شود، سعی کنید عکس العمل خشمگینانه نشان ندهید . اگر خیلی عصبانی هستید با خود مهربان باشید و عامل عصبانیت تان را پیدا کنید . واکنش به خشم یک عادت است و خبر خوب این است که می توان عادت ها را ترک کرد پس برای این منظور :

  • از استراحت کردن غافل نشوید و برایش کمی وقت بگذارید. ذهنیت خود را در این میان مرور کنید و تعهدات به خود را افزایش دهید و عادات بد را کاهش دهید یا حذف کنید. با کمی استراحت می توانید به ورزش بپردازید یا روی چیزی که می خواهید تغییر دهید کار کنید.
  • اگر می خواهید در زندگی خود چیزی را تغییر دهید تا خود را از ناامیدی و عصبانیت خلاص کنید، برنامه ای تنظیم کنید . حتی اگر ضروری است از کسی یاری بگیرید تا به شما یاری کند از برنامه خود پیروی کنید.
  • اگر از مواردی در زندگی خود عصبانی هستید و نمی توانید آن را کنترل کنید ، از خود بپرسید که چگونه می توانید با آن کنار بیایید.

10. به مردم لبخند بزنید

به هرکسی که دیدار می کنید لبخند بزنید. این کار را تکرار کنید تا حدی که بتوانید به اتفاقات مسخره ای که در زندگی تان رخ میدهد نیز لبخند بزنید. شوخ طبعی باعث ایجاد احساسی خوب می شود.همچنین می توانید با دوستی شوخ طبع که دارید تماسی برقرار کنید تا روحیه تان عوض شود .

11. در حق دیگران لطف کنید

به دیگران یاری کنید و سعی کنید آن ا به یک عادت تبدیل کنید و تمام روز انجامش دهید. از مردم تعریف کنید، تشکر کنید و بعضی از اولویت ها را به آن ها واگذار کنید. توجه داشته باشید که نیکی کردن به دیگران ، دیر یا زود به خودتان نیز باز می شود.

12. از خودتان پذیرایی کنید

به خودتان اهمیت دهید و به یک رفتار یا فعالیتی بپردازید که دلخواه شماست ، شاید لازم باشد یکی از قوانین خود را نقض کنید. می توانید به کتاب فروشی بروید و کتاب مورد علاقه تان را خریداری کنید، می توانید به خرید بروید و یا با دوستانتان دیدار کنید.

13. شاکر نعمات خود باشید

این مورد را بارها در بخش های مختلف سبک زندگی نمناک عنوان نموده ایم چراکه اهمیت ویزه ای دارد .حتی اگر اوضاع تان بد است ، همواره به روزنه هایی امیدوار کننده در زندگی خود نگاه کنید و شاکر آن ها باشید.حتی ممکن است بخواهید آن ها را در ذهن بسپارید یا یادداشت کنید.

14. شب ها استراحت خوبی داشته باشید

شما سزاوار یک استراحت و خواب با کیفیت و خوب هستید . بعضی هورمون هایی که برای سلامت بدن بسیار ضروری هستند در خواب ترشح می شوند و اگر فرد خواب راحت نداشته باشد، این هورمون ها نمی توانند به طور مناسب در بدنش ترشح شوند. عدم استراحت و نداشتن خواب شبانه راحت سبب می شود صبح را با کسلی شروع کنید و یک روز بد را برای خود رقم بزنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1406

به "چگونه امروزمان بهتر از دیروز باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه امروزمان بهتر از دیروز باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید