پروژه مجتمع خدماتی گردشگری بلوط در باغملک کنگ زنی شد

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگاران، این پروژه با وسعت 15.5 هکتار پیش از ظهر امروز شنبه با حضور استاندار واقع در 35 کیلومتری باغملک و 170 کیلومتری مرکز استان کلنگ زنی شد.

پروژه مجتمع خدماتی گردشگری بلوط در باغملک کنگ زنی شد

بهترین تجربه سفر را با کارگزار تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

ساختمان انتظامی، ساختمان خدمات اولیه درمانی، نمازخانه، فروشگاه مواد غذایی، ساختمان عرضه صنایع دستی، راهنمای گردشگری، سرویس بهداشتی، استقرار ماشین آتش نشانی، پمپ خانه و مخزن ذخیره آب، 53 آلاچیق، 33 سکوی کمپ چادری، 700 مترمربع فضای بازی بچه ها و هزار و 800 مترمربع سکوی دید از جمله موارد کاربری این مجمتع هستند.

برخورداری از راستا سواره و پیاده، راستا سلامت، راستا دوچرخه کوهستان و پارکینگ های پراکنده و تجمعی از دیگر کاربردهای در نظر گرفته شده برای این پروژه است.

نوع جاذبه این پروژه طبیعی است و در منطقه ای کوهستانی با اقلیم نیمه مرطوب واقع شده است.

برآورد اجرای پروژه ساختمان ها و محوطه سازی آن 300 میلیارد ریال و برای اجرای فاز اول آن 28.5 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است.

پیش بینی می گردد پروژه ظرف یک سال به بهره برداری برسد.

مال آقا روستایی در شهر قلعه تل از توابع شهرستان باغملک یکی از مناطق خوش آب و هوای خوزستان است.

این روستای گردشگری در منطقه ای کوهستانی از سلسله جبال زاگرس واقع شده که رودخانه ای مواج و سرد از کنار آن می گذرد و راستا فرح بخش و زیبایی را ایجاد نموده است.

همه ساله خصوصاً در دو فصل بهار و تابستان ده ها هزار نفر از اقصی نقاط خوزستان و استان های همجوار برای گذراندن اوقات فراغت و سیاحت به این مکان خوش آب و هوا سفر می نمایند.

از جاذبه های طبیعی این روستا می توان به آبشار زیبای شیوند، درختان انار، چنارهای سر به فلک کشیده و گیاهان محلی در حاشیه رودخانه را نام برد. همچنین می توان به آثار تاریخی این منطقه که شامل کتیبه های سنگ نوشته به جا مانده از دوران مصریان ملقب به بردگپ (سنگ بزرگ) و همینطور آثار به جامانده از خانه های ساخته شده در دل کوه، اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 756

به "پروژه مجتمع خدماتی گردشگری بلوط در باغملک کنگ زنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه مجتمع خدماتی گردشگری بلوط در باغملک کنگ زنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید