پارک گورکی؛محبوب ترین پارک روسیه، تصاویر

به گزارش بوستان گفتگو، این پارک سرسبز و تماشایی که چیزی حدود 45 هکتار از فضای سبز مسکو را تصاحب نموده، در امتداد رودخانه تماشایی مسکوا، رودخانه ای که چون خونی نیلگون در شریان های مسکو جریان یافته و سرزندگی و حیات را به جای جای این شهر بخشیده، کشیده شده است و جلوه بسیار زیبا و دلفریبی را از شهر مسکو، پیشکش بازدیدکنندگان و خریداران بلیط هواپیما مسکو می نماید.

پارک گورکی؛محبوب ترین پارک روسیه، تصاویر

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

چرا بازدید از پارک گورکی مسکو پیشنهاد می گردد؟

مهمترین و محبوب ترین پارک مرکزی مسکو بشمار می رود.

از نمای مسحورنماینده و بسیاری زیبایی برخوردار بوده و محیط سرسبز و دیدنی آن برای ثبت تصاویری خاطره انگیز و بیادماندنی بسیار مناسب است.

بعضی از رویدادهای فرهنگی و تفریحی نظیر کنسرت موسیقی، نمایشگاه کتاب و موزه هنرهای معاصر در فضای دل انگیز این پارک برگزار می گردد.

محیط آن برای انجام طیف گسترده ای از تفریحات ورزشی تابستانی و زمستانی نظیر اسکی روی یخ، پیاده گردی، دو میدانی، زمین تنیس، میز پینگ پنگ و اسکیت بوردینگ مناسب است.

از بخش های مختلفی چون موزه، سینما و دیگر اماکن تفریحی تشکیل شده است.

گذری کوتاه به چگونگی شکل گیری پارک گورکی

مکان سرسبز و وسیعی که امروز از آن به عنوان پارک گورکی مسکو یاد می گردد، در گذشته (اواخر قرن نوزدهم) مکانی برای دفع ضایعات و تخلیه زباله در شهر مسکو بود. پس از انقلاب عظیم روسیه در سال 1917 ، نخستین نمایشگاه زراعتی و صنعتی روسیه در این مکان برگزار گشت. اما دوران شکوفایی این پارک، درست پس از به قدرت رسیدن استالین بود؛ او در پروژه بازسازی بناهای فرسوده مسکو، این مکان را نیز که در آن موقع زمینی بایر بود، به پارکی خرم و دیدنی مبدل ساخت و یادگار گرانبهایی از خود در مسکو برجای گذاشت.

دروازه و سکوی بازدید پارک گورکی

پارک گورکی مسکو در خیابان کریمسکی وال، خیابانی که این پارک را به دو نیم شکافته است، واقع شده است و برای دسترسی به آن باید به وسیله قطارهای زیرزمینی پرسرعت مسکو به مقصد ایستگاه اوکتیابرسکایا که در فاصله ده دقیقه ای از این پارک قرار گرفته است، حرکت کنید. پس از ده دقیقه پیاده روی، ورودی اصلی پارک که با شکوه و جلوه زیبای خود بر خیابان کریمسکی وال سایه افکنده، پیش چشمان شما نمایان خواهد شد. این ورودی که از ستون هایی مستحکم، دروازه های فلزی و طاقی خوش نقش و نگار و باشکوه تشکیل شده، توسط معماری به نام یوری شچوکو به سبک و سیاق معماری دوران استالین در سال 1955 احداث و در این پارک نصب گشت. این دروازه که ورودی اصلی پارک محسوب می گردد، شما را به موزه پارک گورگی نیز راهنمایی خواهد نمود.

موزه پارک گورکی

موزه پارک گورکی با آن بام 18 متری مرتفع خود که با امکاناتی از قبیل دوربین های تلسکوپی و دوچشمی به سکوی تماشای شهر مسکو مبدل شده، به راحتی به وسیله دروازه پارک گورکی در دسترس است. بازدیدنمایندگان با استفاده از دوربین های دوربردی که در بام این موزه نصب شده، قادر خواهند بود جاهای دیدنی از قبیل کلیسای جامع مسیح منجی، مقبره پتر عظیم، خانه مرکزی هنرمندان مسکو و دیگر آسمان خراش های شهر مسکو را با جزئیاتی بسیار بالا تماشاگر باشند. با وجود اینکه موزه پارک گورکی چندان عظیم نیست، اما تاریخچه وسیعی از چگونگی تشکیل پارک گورکی را در خود جای داده و به امکانات تفریحی هیجان انگیزی از قبیل سکوی سقوط مجازی مجهز شده است.

فضای داخلی پارک گورکی مسکو

پس از عبور از موزه پارک گورکی، آبنماهای بسیار زیبایی چشمان شما را محو تماشای خود خواهند ساخت: تندیس هایی سنگی که در شب، نمایش مسحورنماینده و بسیار جذابی را با نور و صدا برای شما برگزار می نمایند. در همان ابتدای ورود به پارک، طراحی پارک نظر شما را به خود جلب خواهد نمود. پارک گورکی به سبک معماری پارک های مشهور اروپایی نظیر هاید پارک لندن و باغ لوکزمبورگ پاریس طراحی شده است و در طراحی آن، به خوبی از کلیه فضاهای موجود در پارک استفاده شده و تجهیزاتی از قبیل نیمکت، جایگاه تاشو، جایگاه کوسنی و آلاچیق برای رفاه بازدیدنمایندگان در جای جای پارک و درست در مقابل مناظر زیبای آن قرار داده شده است.

تفریحات تابستانی پارک گورکی مسکو

اگر در تابستان به مرکز مسکو سفر کنید، شک نکنید که آفتاب داغ تابستانی این شهر، خواسته یا ناخواسته شما را روانه پارک گورکی خواهد نمود. این پارک در روزهای گرم سال، چون واحه ای در کویر، سایه بان درختی خود را برفراز شهر مسکو می گشاید تا بازدیدنمایندگان را از گرمای داغ تابستانی در امان دارد. درختان تنومند و بلندقامت این پارک نه تنها چون چتری حمایت گر، از پوست شما در برابر تابش مستقیم نور خورشید محافظت می نمایند، بلکه هوای آلوده مسکو را تصفیه نموده و امکان فعالیت های فضای باز را در داغ ترین روزهای تابستان نیز میسر می نمایند. حمام آفتاب در کرانه های رودخانه مسکوا، اسکیت بازی در فضای فراخ پارک، شرکت در کلاس های آموزشی رایگان، قایق سواری در رودخانه بسیار زیبای مسکوا، پیاده روی گروهی، دویدن در محیط سرسبز پارک و امکان انجام ورزش هایی از قبیل تنیس، والیبال، فوتبال، هندبال و بدمینتون از جمله تفریحاتی است که پارک گورکی به بازدید نمایندگانی که بلیط هواپیما این شهر را خریداری کردند و در فصل تابستان به آنجا آمده اند ارائه می نماید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از پارک گورکی مسکو چقدر است؟

بازدید از بخش های مختلف پارک گورکی مسکو نیازمند زمانی حدود دو ساعت است. اما اگر دوست دارید در این پارک به انجام فعالیت های ورزشی بپردازید و از فضای پارک نهایت استفاده را ببرید، بد نیست نیم روزی را در این پارک اقامت کنید. ضروری است ذکر گردد که بازدید از پارک گورکی مسکو هیچ هزینه ای را برای شما در برنخواهد داشت.

فصل مناسب برای بازدید از پارک گورکی مسکو چه زمانی است؟

اواخر تابستان و اوایل پاییز بهترین زمان بازدید از پارک گورکی مسکو محسوب می گردد، چراکه هوای مسکو در این زمان از سال دلپذیر و مساعد بوده و برای انجام تفریحات و فعالیت های فضای باز بسیار مناسب است.

چگونه به پارک گورکی مسکو برویم؟

پیش تر نیز گفته شد که پارک گورکی مسکو در کریمسکی وال واقع شده و به وسیله ایستگاه متروی اوکتیابرسکایا به راحتی در دسترس است. کافی است در این ایستگاه از قطار پیاده شده و راهی خیابان کریمسکی وال شوید. پس از 10 دقیقه پیاده روی، پارک گورکی مسکو پیش چشمان شما نمایان خواهد شد.

در نزدیکی پارک گورکی مسکو از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

پارک موزئون آرت مسکو: 350 متر

ساختمان گالری جدید ترتیاکوف: 350 متر

موزه مسکو: 2 کیلومتر

سالن تئاتر لونی: 2.8 کیلومتر

ساختمان اصلی موزه ترتیاکوف: 3 کیلومتر

موزه تروپینین: 3 کیلومتر

موزه لئو تولستوی: 3.3 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی پارک گورکی مسکو برای اقامت وجود دارد؟

مسکو هتل وارسا: 650 متر

پرزیدنت هتل: 2.4 کیلومتر

هتل پارک این بای رادیسون سادو: 2.7 کیلومتر

ویلا کاداشی بوتیک هتل: 3 کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به پارک گورکی مسکو هستند؟

رستوران ژارونیا: 60 متر

رستوران سوان لیک: 500 متر

رستوران ورمنا گودا: 500 متر

رستوران دیلی برد: 750 متر

منبع: گردشبان
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1318

به "پارک گورکی؛محبوب ترین پارک روسیه، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک گورکی؛محبوب ترین پارک روسیه، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید