همسایگی برف و غبار در استان ها

به گزارش بوستان گفتگو، فعالیت سامانه بارشی جدید موجب بروز بارندگی در بسیاری از استان های کشور شده است.

همسایگی برف و غبار در استان ها

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران انلاین به نقل از گروه ایرانشهر، با فعالیت این سامانه، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بخش هایی از هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، لرستان، ایلام، کرمانشاه و بخش هایی از گیلان و مازندران درگیر بارندگی هستند. سازمان هواشناسی برای استان های همدان، قزوین، البرز، کردستان و خراسان های رضوی و شمالی هم بارش برف پیش بینی نموده است. بارش برف و باران در این استان ها در شرایطی اتفاق می افتد که استان های البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی و قم همچنان درگیر آلاینده ها هستند.

برف 125 سانتی متری در کوهرنگ

یکی از استان های درگیر بارش برف، چهارمحال و بختیاری است که ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ آن به 125 سانتی متر رسید و راه 100 روستا را بست. این سامانه که همه نقاط استان را تحت تاثیر خود قرار داده است، تا بعدازظهر دیروز (سه شنبه) در استان مستقر و امروز چهارشنبه27 آذر، دمای هوای استان 4 تا 5 درجه سردتر خواهد شد.

استمرار آلودگی در شهرها

با وجود بارندگی های سه شنبه، کیفیت هوای البرز همچنان در وضع قرمز قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوا در کرج، فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد در محدوده ناسالم برای همه گروه ها قرار گرفته و به ترتیب 157، 160، 155 و 162 است. این در حالی است که بارش در ارتفاعات البرز جنوبی سبب لغزندگی جاده کرج - چالوس (کندوان) شده. آلودگی هوا در شهرهای اراک، تبریز و قم هم گزارش شده است.

باران راه های بوشهر را بست

محور ارتباطی شیرینو - گله دار، یک لاین از محورهای سیراف - پرک و جم - سیراف، جاده روستای تل تل به بقعه از توابع بخش مرکزی گناوه و راه ارتباطی کنگان به عسلویه در استان بوشهر روز سه شنبه به دلیل آب گرفتگی مسدود و مدارس 6 شهرستان این استان هم تعطیل شد. خطوط ارتباطی تلفن ثابت و همراه در عسلویه هم به دلیل بارندگی ها دچار مشکل شد.

جاده های برفی

استان های گیلان، ایلام، زنجان، اصفهان، قزوین، کردستان، لرستان، همدان، فارس، کرمان، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل، یزد و هرمزگان با بارش برف و باران حال وهوای کاملا زمستانی به خود گرفته اند. هرچند بسیاری از محورهای این استان ها لغزنده و تردد در آن ها با زنجیر چرخ امکان پذیر است، اما گزارشی از راه های بسته آن ها منتشر نشده.

امدادرسانی به حادثه دیدگان

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان این که 9 استان اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و هرمزگان شامل 73 شهر، روستا و19 محور کوهستانی درگیر برف و باران بودند، به خبرنگاران می گوید: از 25 تا 26 آذر به 3003 نفر امدادرسانی شد که از این میان 248 نفر اسکان اضطراری یافتند.

مرتضی سلیمی همچنین از رهاسازی 234 خودرو از کولاک و برف، تخلیه آب از 111منزل مسکونی، توزیع 319 پتو، 215 موکت، 1033 کیلوگرم نایلون، 256 ست بهداشتی، 219 بطری آب معدنی، 431 قوطی کنسرو، 202 کیلوگرم خرما و 1042 بسته بیسکوئیت بین مردم خبر می دهد و از استمرار امدادرسانی ها می گوید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 687

به "همسایگی برف و غبار در استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسایگی برف و غبار در استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید