مهم ترین اتفاق رویداد جهانی اپل چه خواهد بود؟

به گزارش بوستان گفتگو، رویداد توسعه دهندگان جهانی اپل موسوم به WWDC در سال 2020 در بازه زمانی 2 تا 6 تیر ماه برگزار می گردد. این رویداد تحت تاثیر ویروس کرونا، تنها به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و انتظار می رود شرکت اپل در آن به روزرسانی هایی برای iOS ، iPadOS ، macOS ، TvOS و watchOS معرفی کند.

مهم ترین اتفاق رویداد جهانی اپل چه خواهد بود؟

از آن جا که شرکت اپل در سال های 2017 و 2019 از این رویداد در راستای معرفی چندین محصول سخت افزاری نیز استفاده نموده است، بعید نیست این اتفاق سال جاری نیز تکرار گردد.

یک افشاگر به نام جان پروسر اخیراً مدعی شده بود که اپل برای سیستم عامل گوشی های خود، نام جدیدی معرفی خواهد نمود. بنا به ادعای این افشاگر، نام سیستم عامل جدید گوشی های اپل، iPhoneOS خواهد بود که جانشین iOS می گردد.

تا پیش از این، آیپدهای اپل از سیستم عامل iOS استفاده می کردند. اما در سال گذشته، شرکت مستقر در کوپرتینو تصمیم گرفت سیستم عاملی اختصاصی برای این دستگاه ها توسعه دهد و نام آن را iPadOS گذاشت. این اتفاقی است که به نظر می آید سال جاری برای گوشی های اپل قرار است بیفتد. در حالی که همه منتظر معرفی iOS 14 هستند، احتمالاً به جای آن با معرفی iPhoneOS روبرو خواهند شد.

شایعات حاکی از آن است که طراحی صفحه اصلی (Home) در iOS 14 یا همان iPhoneOS دست خوش تغییراتی شده و در آن در کنار گزینه نمایش جدولی آیتم ها، حالا گزینه نمایش فهرستی هم اضافه شده است.

انتظار می رود که اپل در iOS 14 بهبودهایی در اپ های پیش فرض خود مانند Maps و Music نیز به وجود بیاورد. همچنین بعضی از منابع معتقدند قرار است اپل در این سیستم عامل و مشخصاً در اپ Messages امکانی برای کاربران تدارک ببیند تا با استفاده از نشانه @ بتواند فرد مشخصی را در یک گروه مورد خطاب قرار دهد. این امکان مشابه قابلیت منشن کردن افراد در تلگرام و واتسپ است.

یکی دیگر از اتفاقات مورد انتظار ما، معرفی یک اپ بدنسازی است. این اپ برای پایش فعالیت های فیزیکی کاربر مثل دویدن، دوچرخه سواری و یوگا مورد استفاده قرار می گیرد.

بدون شک اپل در بخش واقعیت افزوده هم بی کار نخواهد بود و امکانات جذابی برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. یکی از آن امکانات، PencilKit است که یک قابلیت جذاب برای تمامی کاربران، به خصوص علاقه مندان به طراحی خواهد بود.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1202

به "مهم ترین اتفاق رویداد جهانی اپل چه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین اتفاق رویداد جهانی اپل چه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید