مهارت رویارویی با مسائل و حل مسئله در روزی که الکساندر به گردش رفت

به گزارش بوستان گفتگو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ روزی که الکساندر به گردش رفت مهارت رویارویی با مسائل و حل مسئله را به بچه ها آموزش می دهد. داستان این کتاب از آن جا شروع می گردد که الکساندر با خانواده اش برای گذراندن یک روز پرماجرا به گردش می رود؛ اما وقتی در پارک اند، الکساندر توی دردسر می افتد.

مهارت رویارویی با مسائل و حل مسئله در روزی که الکساندر به گردش رفت

ماجرای کتاب خیلی پیچیده نیست و در سرانجام نیز به راحتی با یاری یک کودک به خوشی حل می گردد؛ ولی نویسنده قصه می گوید سخت گیری کردن و پیچیده کردن ماجرا نه تنها به رفع کردن مشکل یاری نمی کند، بلکه می تواند آن را دشوارتر کند.

نکته مهم در کتاب این است که فکر بچه ها برای یافتن راهکار های مناسب و ساده آماده است و گاهی چیزهایی به فکرشان می رسد که ما بزرگ ترها از آنها غافل می مانیم؛ زیرا به پیچیدگی عادت داریم و نمی توانیم سادگی را ببینیم و مسئله ای را حل کنیم. اگر سادگی بچه هاه را حفظ کنیم، شاید گرفتار بسیاری از مسائل و مصائب کنونی مان نشویم. به همین علت کتاب روزی که الکساندر به گردش رفت به بچه ها مان می آموزد که گاهی فکر ساده شان می تواند به یاری بزرگ ترها بیاید و مسائل شان را حل نماید. شورای کتاب کودک استرالیا در سال 1994 این کتاب را اثری برجسته دانسته است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

مادر الکساندر کواک کواک کرد:

الکساندر ! الکساندر!

خواهربرادرها با ل بال زدند و کواک کواک کردند. اما از الکساندر خبری نبود. وقتی ساکت شدند، صدای کواک کواک ضعیفی را شنیدند که از دور و از دل زمین می آمد.

انتشارات میچکا کتاب روزی که الکساندر به گردش رفت به نویسندگی و تصویرگری پاملا آلن را با ترجمه سارا خسرونژاد در 30 صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای 63 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 2337

به "مهارت رویارویی با مسائل و حل مسئله در روزی که الکساندر به گردش رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهارت رویارویی با مسائل و حل مسئله در روزی که الکساندر به گردش رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید