معرفی انواع رنگ های دوغاب کاشی کاری و نحوه انتخاب بهترین رنگ

به گزارش بوستان گفتگو، انتخاب کاشی برای آشپزخانه یا حمام کاری هیجان انگیز است. اما زمان انتخاب که می رسد، تمام توجهات معطوف به کاشی ها می شود. در اینجا یک موضوع اغلب نادیده گرفته می شود و آن نوع دوغاب کاشی کاری است. شاید این موضوع ناشی از این باشد که خیلی از خانه دارهای ایرانی از انواع و رنگ های مختلف دوغاب کاشی مطلع نیستند.

معرفی انواع رنگ های دوغاب کاشی کاری و نحوه انتخاب بهترین رنگ

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

رنگ دوغاب می تواند ظاهر کاشی شما را زیباتر و یا برعکس، کاملا خراب کند. در حقیقت رنگ و ضخامت دوغاب اگر درست انتخاب شود افکت های بسیار زیبایی به کاشی می دهد که قبل از این حتی فکرش را هم نمی کردید. در این پست با انواع رنگ های دوغاب کاشی کاری و همچنین روش ترکیب آن با کاشی های مختلف آشنا خواهید شد. تمام این روش ها همراه با عکس توضیح داده خواهد شد تا به فهم بیشتر موضوع کمک کند. لطفا تا سرانجام همراه ما باشید.

کاشی سفید + دوغاب سفید

به حمام زیر دقیت کنید… در این عکس در وهله اول متوجه خیلی چیزها می شود اما کاشی دیوار قطعا جزء آن چیزها نیست. زمانی که یک کاشی سفید یا کاشی رنگ روشن با دوغاب سفید ترکیب می شود، خطوط بین کاشی ها ناپدید شده و یک سطح یکدست و واحد را شکل می دهند. این کار باعث می شود که دیوار جلب توجه نکند. و در عوض لوازم چیده شده جلوی دیوار بیشتر خودنمایی کنند.

اصلی ترین مزیت این تکنیک، در فضاهای کوچک نمایان می شود. برای مثال اگر حمام یا سرویس بهداشتی کوچکی دارید، با انتخاب این نوع کاشی کاری، همه چیز یکدست دیده می شود و این موضوع به بزرگتر و دلباز دیده تر شدن فضا کمک بسیار شایانی می کند. موردی که در عکس های زیر بخوبی نشان داده شده.

کاشی سفید + دوغاب خاکستری

حال اگر بخواهیم کاشی هایی که با ذوق انتخاب کرده ایم بیشتر خودنمایی کنند چه کار کنیم؟ جواب انتخاب دوغاب خاکستری است. هر چه تضاد رنگی بین کاشی و دوغاب کاشی کاری بیشتر باشد کاشی ها خودشان را بیشتر و بیشتر نشان می دهند. در حقیقت این روش پرطرفدارترین روش بین طراحان است. انتخاب یک سایه کمی تیره تر از رنگ سفید کاشی، کاشی را در معرض دید قرار می دهد.

در عکس زیر مشاهده کنید که کاشی پولکی زیر با انتخاب دوغاب خاکستری چقدر زیباتر نشان داده می شود. در عکس دوم کاشی ها ساده هستند اما چیزی که جلب توجه می کند نوع چینش کاشی هاست که به چینش جناقی معروف هستند. با انتخاب دوغاب خاکستری، این چینش خیلی زیبا جلب توجه می کند.

در عکس زیر مشاهده می کنید که حتی چینش ساده کاشی، مثل چینش آجری، با دوغاب خاکستری چقدر خوب با دکوراسیون های کلاسیک و کفپوش های چوبی ترکیب می شود.

کاشی سفید + دوغاب مشکی یا تیره

همینکه دوغاب تیره را انتخاب کنید، دیگر خود دوغاب و چینشی که انتخاب کرده اید خود را نشان می دهد. این روش بیشتر برای محیط هایی مناسب است که رنگ غالب محیط سفید و مشکی است. مانند حمام و آشپزخانه. این روش انرژی بیشتری نسبت به مدل های بالا به محیط تزریق می کند.

کاشی مشکی + دوغاب سفید

توجه داشته باشید که تمام آنچیزی در مورد کاشی های سفید گفته شد، در مورد کاشی های سیاه یا مشکی برعکس است. یعنی کاشی مشکی با دوغاب تیره ظاهری ملایم و لطیف به فضا میدهد و دوغاب سفید بین کاشی های مشکی، بیشتر شکل خود کاشی را نشان می دهد. مانند کاشی کف حمام در شکل اول.

مدل کفپوش های سه بعدی در دکوراسیون منازل مسکونی

دوغاب کاشی کاری رنگی

این نوع دوغاب برای آنهایی مناسب است که خواستار دکوراسیونی پرانرژی و شاداب هستند. یکی از معایت کاشی های سفید و مشکی این است که فضا را خشک و سرد نشان می دهد. اما رنگ هایی مثل زرد لیمویی دقیقا برعکس این شرایط را ایجاد می کند. شکل زیر خیلی خوب این موضوع را نشان می دهد. توجه کنید با ترکیب دوغاب و کاشی رنگی، دکور حمام نه تنها شلوغ دیده نشده بلکه حتی بزرگ و دلباز نیز حس می شود.

برای ایجاد هارمونی بیشتر توصیه می کنم رنگ دوغاب مورد نظر را با یک رنگ که در دکوراسیون تکرار شده هماهنگ کنید. با اینکار فضا هماهنگ و مرتب دیده می شود و هیچ رنگی ناگهانی به دکوراسیون وارد نمی شود.

البته جایگزین مناسب این کار می تواند استفاده از کاغذ دیواری های طرح کاشی باشد. مانند شکل زیر.

کاغذ دیواری طرح کاشی شیک مناسب حمام و سرویس بهداشتی

کاشی رنگی + دوغاب خاکستری

کاشی های رنگی مثل سبز یا آبی وقتی با دوغاب روشن ترکیب شوند بیشتر خودنمایی می کنند، اما ممکن است رنگ دوغاب در صورتی که خیلی روشن باشد، خودش را از کاشی ها بیشتر نشان دهد و این موضوع ترکیب ناپسندی با کاشی های رنگی مثل سبز و آبی بوجود می آورد. برای اینکه خیالتان از این بابت راحت باشد دوغاب رنگی خاکستری بهترین گزینه است. شکل های زیر بخوبی تعادل بین کاشی و دوغاب را نشان می دهد.

کاشی رنگی + دوغاب سفید

و در نهایت می رسیم به روش آخر. همانطور که تا الان مشاهده کردید انتخاب صحیح دوغاب کاشی کاری تاثیر بسزایی در کامل شدن شکل کاشی کاری شما خواهد داشت. دوغاب سفید از دوغاب خاکستری بیشتر دیده می شود بهمین خاطر ترکیبش با کاشی های رنگی چندان توصیه نمی شود مگر اینکه این رنگ خیلی زنده باشد، مثل قرمز. در شکل زیر می بینید که دوغاب سفید چگونه رنگ قرمز کاشی ها را تعدیل کرده و بنوعی آنرا کنترل می کند تا فضا خیلی زنده و زننده دیده نشود.

در سرانجام توصیه می شود برای حمام و سرویس بهداشتی هایی که کاشی های کف با کاشی دیوار فرق می کند از یک نوع دوغاب استفاده شود. یعنی دوغاب کف با دوغاب دیوار یک رنگ باشد. معمولا بهترین رنگ دوغاب برای چنین فضاهایی رنگ خاکستری است.

منبع: اتاق
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: boostanchat.ir شناسه مطلب: 1427

به "معرفی انواع رنگ های دوغاب کاشی کاری و نحوه انتخاب بهترین رنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع رنگ های دوغاب کاشی کاری و نحوه انتخاب بهترین رنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید